Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

18.5.10

PROJEK MEGA OLEH KERAJAAN SELANGOR?

Turap jalan 500 meter pun nak letak signboard? Harimau ingat BN saja yang pakai taktik murah ni? Tak sangka, PR pun sepusat sepusing. Letih betul la.

Carilah signboard besar sikit. Kalau berhala DSAI tu, boleh pulak nak letak besar-besar! Setakat pakai signboard kontraktor repair jalan tu, baik tanggal la.

Buek malu yo!

l
okasi: jalan ke Kuala Kubu Bharu.

16 comments:

Wake UP! said...

Pakatan Rakyat bukan satu pakatan sebenarnya seperti Barisan Nasional.

Race based politics exists

Love Perak said...

kih kih kih. nanti tak bubuh signboard org ingat umno yang buat.

ok la letak signboard murah tu, kalau letak signboard grand2 nanti jadi isu pulak umngok kata buang duit. hihihi

ISAC said...

:) Tuan rimau baru tahu ke?

Harimau-Menaip said...

Love Perak;

betul jugak. tapi tak payah lagi bagus. Den pun tak berapa setuju dengan signboard BN tu.

ISAC;

Tadi lalu...baru tahu.

LNFD;

jap gi saya baca blog Tuan/Puan.

hj jamaludin said...

Bismilah Hir Rahman nir Rahim
Bila kontrktor bagi duit kat pakatan rakyat sebagai sumbangan , di cop Pakatan Rakyat terima RASUAH.Sampai TB Hock mati.
Dulu anak syarikat Kelantan bagi hadiah kek kat TG Nik Aziz pun orang bising di katakan RASUAH.
Benda signboard kontraktor bagi FREE pun orang nak bising dan dijadikan ISU Panas. Teruk bin Beruk.

Harimau-Menaip said...

Hj Jamaluddin,

Benda baik, sila ikut. Benda bangang macam ni, yang mengikut adalah Super bangang. Yang menyokong adalah Bapak Segala Kebangangan.

Mungkin saya salah tapi rasanya saya betul.

Bourne said...

opocot garang nya rimau kat atas tuh... hehe

Harimau Rongak said...

Tak betul ni, Tuan Rimau. Nak pasang signboard kena ikut spec JKR. Setiap signboard ada specifications, dimension dan standard yang tersendiri. Mana bleh main pacak saja.

Saya dok di Selangor ni dah lama. Kerja bahagian projek pula. Dari dulu sampai sekarang ni project signboard dia tak pernah berubah.

Harimau-Menaip said...

Rongak;

Alaa...kalau aku ulur kt kau, agak-agak, approve tak aku punya signboard?

;)

Anonymous said...

hello tuan beruk..opppsss tuan rimau apa nk kecoh ni.... biaq pi la dia nk letak signboard ka kain rentang ka atau nak tulis atas jalan tu "INI PROJEK PR BUKAN PROJEK UMNO" jgn la kecoh tuan cipan..opppssss silap lagi tuan rimau....

Harimau-Menaip said...

Anonymous;

Aku siarkan coretan engkau untuk membuktikan bahawa babi pun boleh membaca blog. Babi itu adalah engkau!

Anonymous said...

agaknya tuan tenuk...oppps rimau nak lepas tak komen aku.... hehehehe.... nama sj rimau tapi asal usul dr spesis beruk jugak.... org semua tak betul rimau spesis beruk ja yg betul......

Singh Is Kinng said...

Salam Tok Ghimau,

Kelantan la ni at 2nd place in Liga Super, nak bagi tahu tu je ... HA HA HA.

Harimau-Menaip said...

Tuan Singh,

Ye ke? La... ingatkan Kelantan juara Piala FA tadi...hehehehe

Anonymous said...

hahahahaha..... tuan rimau dah hot aku suke.. aku suke.. aku suke.. aku suke.. aku suke.. aku suke..hahahahaha tak leh kontrol emosilah tuuuuuuuuuuu hahahahaha skenyer aku..... baru test sikit jer tu dah emosional... belajar lagi tuan rimau yer... yer... yer... yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...yer...

Anonymous said...

huh,

anak babi mano plak yg dtg bg komen ni tok ghimau?