Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

21.2.10

Berita Gempar!


{klik imej untuk lebih jelas}

Siapa boleh sahkan keratan akhbar yang Harimau paparkan?

7 comments:

Peminat Harimau said...

Itu cerita dari tahun 1999.... :D

Isa said...

Bro,

Lu jangan bikin lawak la.... keratan akhbar mana bro...?

ha..ha..ha....

melayuangkat said...

Salam anakku,

Berita ini macam latihan karangan PMR je..

WaAllahuAlam.

pendikar gunung kriang said...

Cerita lama tu, bro. Kalo tak silap saya pernah baca dalam blog Faisal Tehrani cerita tu 18 bulan dulu....

Harimau-Menaip said...

Memang citer lama..tapi lawak budak ni evergreen. 10 tahun lagi pun tetap kelakau!

Nampak dari jauh macam keratan akhbar...Ingatkan dari Agensi FAKAP si Aduka taruna..

Rupa2nya, budak sekolah rendah punya tulisan.

ZIM said...

kah kah kah. walau tulisannya halus sangat.susah nak baca. tapi berbaloi menghabiskan 4 minit untuk bende nih. tersengih la korang depan monitor tu.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

dari majalah ujang atau lanun tak silap saya .. sebab pernah beli dulu..
saya tak pasti tahun berapa tapi sebelum 2000