Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

18.2.10

Ciamak Punyo SIS

“Dengan melaksanakan hukuman itu, secara tidak langsung, ia menggambarkan kerajaan cuba menyembunyikan layanan tidak adil dan memalukan ini daripada pengetahuan umum, katanya {Malaysiakini}


Hina sangat hukuman syariah di mata mereka. Jika Sang Kafir yang berkata begitu, tidaklah sangat menghairankan.

Yang Kafir pun, apahal nak pertikai hukuman syariah?

Cukup setakat ini dulu. Emosi sedang menghantui diri Harimau. Akan menulis kembali setelah emosi ini reda.

Akhir qalam, ciamak punyo SIS!

Glosari Bahaso Polangai Barat

Ciamak = Apa

6 comments:

Hanz_Azdi said...

Aku sokong Pak Harimau dalam hal ni...Kita Islam kena sokong hukuman kepada pesalah maksiat yang mana perlu dirotan (itu pun bukan 80 sebatan pun seperti kehendak syariat)...apa mereka itu tak paham Islam atau saja melawan Islam secara halus/ dari dalam? wth SIS! Kalau Majlis Peguam yang kebanyak bukan Islam tu tak apa la depa nak bangkang sebab mungkin tak paham kenapa perlu dirotan atau sebagainya.

kulatlapok said...

Bukan CIAMAK lagi Bro, SIS ni patut diBabikannya dan kalau dah BABI tu maksudnya HARAMMMM...KAN JE

Bawal said...

memang ciamak punya SIS.

Kalau tak buat salah apa nak risau..

Takde la kena sebat atau sebagainya..

petai muda said...

salam..
kat malaysia ni susah nak laksanakan hukum Allah sbb ramai mufti dan ulamak yg taksub pd duit dan kuasa.
kita kena tanya sapa dibelakang tabir SIS ni.. mejoritinya tak bertutup kepala

tebing tinggi said...

SIS tak mengambarkan keislaman langsong ,sepatutnya seperti pendaftaran namaya seharusnya dia memperjuangkan dan mempertahankan pelaksanan hukum-hukom Islam,tetapi apa yang dilihat sebaliknya.
Memakai tudong atau tidak itu antara dia idividu itu dengan tuhan kerana engkar hukom Allah tetapi seharusnya tidak mencampuri atau mempersoalkan pelaksanan hukum dan undang-undang sariah keatas masyarakat umum.
Mengesyorkan kerajaan menyemak semula pengunaan nama < Islam > olih pertubohan -pertubohan NGO maupun politik agar tidak merosakan imeg ugama yang suchi ini.
Ketegasan pehak kerajaan adalah dituntut agar imeg masyarakat islam umumnya tidak terheret sama dengan mereka yang mengunakan nama tetapi tidak mencermainkan seadanya.

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Ramai sangat sekarang nak jadi HERO atau HEROIN tak berTempat.