Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

22.2.10

Nota Ringkas Buat Khairy Jamaluddin

Mengenai isu hukuman merotan ke atas tiga wanita Islam yang diumumkan oleh Hishammuddin selaku Menteri Dalam Negeri pada Rabu lalu, Khairy berkata, beliau secara peribadi berpendapat bahawa terdapat pendekatan lain untuk menangani pesalah kes seks haram tanpa hanya bergantung pada hukuman merotan semata-mata.

“Saya belum lagi membincangkan perkara ini dengan exco saya dan sejak kebelakangan ini mereka mahu saya membincangkan isu-isu berat dengan mereka (terlebih dahulu). {Malaysian Insider}

Dei Khairy Macha!

Kau sapo nak bincang perihal Hukuman Syariah? Kau dongan in law kau tu samo yo. Sopusek sopusing. Bengap molantun-lantun.

Kalau tak dek kerano bapak mertuo kau tu PM, takdo mano do kau buleh pogang jawatan tu. Jadi pecacai la ko Macha.

Yang bonar,

Pembacuh Teh Kodai Bawah Pokok,

Ulu Sopori,

Rembau Daerah Di Bawah Kelampang KJ.


6 comments:

PARPUKARI said...

Tepat sekali Tok Ghimau, macha ni nak cite bab ugama tapi selalu dok pekena baik punya kat bangsar tu!

Harimau-Menaip said...

Bondo apo kek Bangsar tu Parpu? Best bonar ko?

Anonymous said...

Sejak bila exco pemuda asyik nak berbincang pasal isu berat dengan dia? Bersidang pun baru sekali. Itu pun kena desak letak jawatan. Itu pun isu berat tu!

mantra-indeeptots said...

Ketua Pemuda UMNO ni sebenarnya suka melalak... melalak di karaoke, melalak di twitter, melalak di dewan, melalak di tepi tembok... apo kato bagi jo pentas ngan satu mic... biar dia melalak sorang2... lopeih tu, panggil razali nari poco2... gomar na budak2 pemuda umno skg ni...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

kj ni tak ke blog maza ke

kulatlapok said...

salam bro, pendekatan lain yang KJ hendak laksanakan ialah SULA PONGKOK persalah tu.....