Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

10.5.10

Kalaulah "Kaf Lam Ya Nga" ini tahu...




Tahukah Kaf Lam Ya Nga ini, bahawa :

1. Allah menenggelamkan Qarun bersama keluarga dan harta kekayaanya ke dalam perut bumi.
2. Allah menghancurkan Firaun beserta semua pengikut2nya.
3. Allah menghancurkan Raja Namruz bin Kan’an dengan memasukkan serangga ke dalam telinganya.
4. Allah menghancurkan kaum Nabi Saleh a.s.
5. Allah menghancurkan kaum Nabi Hud a.s dengan hembusan angin yang kuat.

Mungkin dia tidak tahu. Kalaulah dia tahu, sudah tentu dia menikus ingin bermain nama Tuan Punya Alam. AllahuAkbar!!!

11 comments:

light said...

YANG BERCAKAP TU KELING BOTOL. cAKAP DAN LAH TAK BETUL ADA HATI PLAK NAK MINTAK ALLAH TURUN. KALAU KELING BOTOL TU PENGIKUT PAS LEPAS NI BOLEH LAH LETAK PATUNG PATUNG YANG DIBUAT UNTUK DIJADIKAN TUHAN KELING BOTOL TU BAGI FREE KAT NIK AJIS AGAR NIK AJIS AJAR TUHAN PATUNG DIA TU BOLEH SAMA SAMA BERKEMPEN UNTUK PAS KE, PKR KE ATAUPUN DAP.SEMOGA PATUNG YANG DIPERBUAT DARIPADA TANGAN MANUSIA ITU DAPAT BERCAKAP LEPAS DIKEMENYAN OLEH PENGIKUT PAS, PKR DAN DAP ATAU YANG SAMA WAKTU DENGANNYA.SEMOGA LEPAS NI NIK AJIS DAN KONCO KONCONYA BERARAK PLAK JUNJUNG PATUNG KELING BOTOL TU ..HAHHHHHHHHHH

Harimau-Menaip said...

Kasar betul ayat saudara...sabarrr..dia tak tahu tuu..

Hisyamuddin Che Ali said...

Kalau sebelum ni, unit tarbiyah pas diktakn sukar turun ke lpngan da'wah..inilh masanya nak buktikan, bhw sis pas adalh benar,,da;wah lah kelb pnyokong pas ini...

mohon link, sahabat

Harimau-Menaip said...

Hisyamuddin,

Link Tuan dibenarkan. Terima kasih sahabat.

Anonymous said...

jangan salahkan dia, dia hanya bersemangat sahaja.dia bukan org islam, doesnt count, doesnt hurt anyone, just tegur dgn hikmah jika x kena, x betul. dia genuine kafir, dia x belajar tauhid mcm kita ni.view lah mamak malayalam di perak tengah dan kuala kangsar, dah terang2 india muslim, x mahu mengaku india, mahu mejadi umang2. islam mereka melalui keturunan, tapi anggap zina boleh, curi duit org boleh, riba boleh,pukul isteri boleh dan sihir boleh.yg x tahan mau gelak tu mau mengaku melayu, melayu pun x sepelik tu. x penah la pulak ada nak mengaku hispanics or latin.maaf kepada yg ada kesedaran, ini yang i nampak sebenarnya, x berniat menyinggung.

Chairman Kaga said...

MUAHHAHAHAHAHHA
KAF LAM NGA YA TU DALAM BAHASA ARAB KE?
YA NGA DAL YA LAM ALIF SUSAH SANGAT KE
HE HE HE HE HE HE

melayuangkat said...

Anakku,

Ya Mungkin dia belum tahu.

Siapa tahu, mungkin satu hari pintu hidayah juga akan terbuka buat dia. Hidayah yang sebenarnya.

Unknown said...

Suka hamba katakan kpd sesiapa pun berkenaan hal sebegini, pada hemat hamba adalah seperti berikut:

1. Jangan sesiapa Melayu-Islam (hereafter, Muslim) bersikap prejudis atau sangka buruk atau busuk hati (u name it). Kita Muslim jangan anggap bila seorang kulit hitam dia tentu India apatah lagi seorang digelar 'Keling'. Pandangan pertama mungkin mengelirukan. Hati-hati & ambil sikit masa untuk kenali dia. Mungkin dia sebangsa MB Perak tu (u know who) & seagama pula dengan kita Muslim. Lainlah kita tahu lagi yakin dia memang seorang bukan Islam seperti Samy Veloo (another Samy, perhaps). Lagi 'Keling' ni pangkat kasta tak silap hamaba, jadi elok jangan mengelar seorang India yang agama Hindu dengan perkataan sedemikian.

2. Jika diamati dia penyokong PAS tapi mungkin dia bukan Islam. Mungkin Kristian atau Hindu. Jadi penyataan dia menggunakan penekanan prasa 'Kalau Tuhan Allah turun...bla bla bla.' tu adalah tepat, dgn maksud masih boleh diterima, berdasar pegangan kepercayaan dia secara individu. Toleransi. Ia bukan menghina Allah atau sbg'nya. Tinggal lagi interpretasi boleh timbul masalah. Ada antara kita Muslim pantang orang bukan Islam pandai-2 guna kalimah Allah & menggunakan ayat-2 yang khusus/biasa digunakan oleh Muslim (sahaja). Bersabarlah jika kita Muslim perkara ini tidak besar hingga kita perlu berjihad.

3. Apa pun PAS & PKR sila perhatikan gelagat & kata-2 penyokong bukan Islam anda supaya berhemah lagi berakhlak spt Islam mahukan. Mereka perlu bertanggungjawab jika terdapat unsur hasutan, menghina kepercayaan agama orang lain. Buktikan budaya politik baharu boleh dibentuk untuk iklim politik yang lebih harmonis, efektif & telus.

Edyes said...

salam tuan punya blog...

pada pendapat saya, apa yang dikatakan oleh si India ini adalah benar..

Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan dengan kudrat kaum itu sendiri untuk berubah... itulah maksudnya.

Semua rakyat negara ini harus berubah untuk menyelamatkan Malaysia, segelintir sahaja tak cukup...

Anonymous said...

kaf ya lam nga ni ade potensi jadi good muslim. tak pun jadi ulamak PAS.

Wake UP! said...

Jangan lupa balasan Allah ke atas Kaum Nabi Luth. Sendiri tak kena, sendiri tak rasa.

I support I.S.A.