Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

26.5.10

KJ : Menyertai Wataniah Suatu Nilai Tambah Untuk Menjadi Menteri Pertahanan

KJ sebagai askar Wataniah? Ini berita positif. Membuktikan peribadi KJ sebagai down-to-earth type of person. Dekat dengan akar umbi. Semakin mudah KJ untuk naik ke barisan kepimpinan kerana dia bijak memilih kelainan dan keunikan. Nampaknya, kisah ini menyukarkan kepimpinan muda yang lain. Dari segi akademik, ramai yang kalah. Akan tetapi, KJ kalah dengan cerita-ceriti mengenai sisi gelap alam sosial yang heboh dikatakan di kedai kopi-kedai kopi yang berhampiran.

KJ perlu TAUBAT NASUHA SECARA RASMI agaknya kot? Kalau boleh, ambil gambar ketika sedang melakukan solat taubat. Orang Malaysia memang suka cerita bergambar YB KJ oii!

Gambar-gambar di bawah pasti akan menjadi nilai tambah dalam resume KJ untuk menjadi Menteri Pertahanan. Asalkan tidak menjadi "bekas Menteri Pertahanan PKR", Saiful Bukhari sudahlah!









PERINGATAN:  TONA WARNA PC ANDA TIDAK ROSAK, MEMANG KULIT KJ DAH HITAM BERMANDIKAN MENTARI. JANGAN ADJUST BRIGHTNESS!!!



GAMBAR DICILOK DARI: http://bumiyang.blogspot.com/

5 comments:

Wake UP! said...

Mak oi. Kalau sebelum ni dia dah hitam, sekarang ni macam Negro. Silau la. Sebab hitam sangat.

Illuminati:Banking and money group.

melayuangkat said...

Assalamualaikum wahai Rimau NS,

Mak Cik dah agak pagi tadi bila tengok gambar KJ terpampang lengkap beruniform asokar, MESTI ramai yang komen.

Maka hari ini sahaja berbakul lagi Pahala percuma untuk KJ. Tapi kalau komen macam kamu tak pe lah. Maksud Mak Cik komen orang yang dah sedia Hasad dengki dengan si KJ ni.

Jadi menteri Pertanahan atau satu hari nanti KJ jadi PM pertama dari NS, hanya ALlah swt sahaja yang tahu. Rozoki masing masing. Kalau ada adalah, kalau tak ada - ibarat makanan, dah masuk dalam mulut pun boleh keluar balik!!

Mak Cik tabik pada KJ. Sekurang-kurangnya dia ni tak lah macam Pemuda lain yang banyak BERCAKAP tapi habuk je..dan Mak Cik rasa dia seorang yang bertanggung jawab terhadap apa yang diamanahkan. Cumanya biasalah, banyak sangat jarum hasad.

Tahniah pada KJ! Semoga doa kamu diterima Allah swt, KJ Nanti jadi Menteri Pertahanan, InsyaAllah.

Qaseh apa khabar? Dah pandai senyum..?

Harimau-Menaip said...

Waalaikumusalam Ibu;

Qaseh dah pandai gelak dah..;)

Mohd said...

KJ ni mesti telah dengar nasihat Menteri Pertahanan Ahmad Zaid Hamidi.
1. Dulu Ahmad Zaid ada berkata kalau dia jadi PM, masa itu KJ akan dijadikan Menteri.
2. Masalahnya Najib telah menyuruh KJ untuk memantapkan Pemuda dahulu. Nak mantap macam mana? Hampir semua ketua Pemuda Negeri telah dilantik oleh KJ yg terdiri dari orang2 yg telah menerima suapan darinya tetapi tak tahu nak buat kerja.
3. Itulah KJ cuba menunjukkan bahawa dia ada kelebihan latihan askar wataniah. Bolehlah jadi timbalan menteri pertahanan dan beli kapal terbang2 tak berenjin dsbnya!

Singh Is Kinng said...

Salam Tok Ghimau,

Apa pangkat KJ lepas habis training ... prebet, koperal, kapten, sarjan major ... atau bawah meja ... HA HA HA