Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

3.12.11

Blogger Tidak Waras.

Aku cukup meluat dengan blogger yang mengubah "takbir" kepada "take beer". Biarpun bagi mereka ia adalah lucu dan mampu memperlekehkan musuh politik mereka, namun aku tetap menentang dan tidak bersetuju "unsur- unsur" yang nilainya tinggi dalam Agama Islam digunakan secara murah dan memualkan. Bagi aku, ia bagai budak kindergarten yang ejek kawan mereka kerana nama bapak mereka lucu. Ini blogger bangsat.

Blogger paling membakar jantung yang baru saja aku baca postingnya adalah blogger bagi blog "Darul Ehsan Today". Beliau mahu mengaibkan musuh politiknya dengan menyiarkan gambar seorang tokoh politik tertinggi PAS dengan seorang perempuan. Yang kurang ajarnya, blogger berkenaan melabelkan tokoh tersebut sebagai "Nabi". Nauzubillah.

Aku cukup faham bahawa dari mana datngnya sindiran tersebut dan ia merujuk satu video ceramah lelaki berserban bersuara halus/nyaring dimana lelaki tersebut cuba mengangkat taraf tokoh PAS dan menyamakan ia dengan riwayat Nabi Muhammad SAW. Aku setuju jika dikatakan penceramah itu agak melampau.

Namun, adalah tidak beretika dan cukup memudaratkan Islam jika ada penulis yang menulis "pengiktirafan" kenabian TANPA SEBARANG NOTA KAKI, RUJUKAN, PAUTAN ATAU SEBARANG NOTA YANG BOLEH MEMBUATKAN PEMBACA FAHAM TENTANG MAKSUD YANG INGIN DISAMPAIKAN SECARA JELAS.

Dan pada aku, tanpa "pengiktirafan" kenabian tersebut, penulisan itu boleh juga "memanggil" audience; cuma yang perlu adalah OTAK DAN AKAL. Itupun jika rating yang digilakan blogger darul Ehsan Today.

Dibawah adalah tulisan blogger gila tersebut. Ptuihh! Menulis untuk "Agama, Bangsa Tanahair" konon. Nak muntah aku.


Nabi Nik Aziz Main Gesel-Gesel....


Nabi nik aziz main gesel-gesel dengan bini orang, hebat penangan iklan ubat kuat dalam harakah, sampaikan bini orang pun jadi mangsa....


5 comments:

Anonymous said...

Apa nk heran krn tuhan mreka UMNO,ugama mreka UMNO,kitab mreka prlmbagaan UMNO,kiblat mreka bngunan UMNO.Klau tidak msakn mereka brani mngata kn klau tiada UMNO ngara akn hancur.

AKULAWA said...

Saya tidak pernah iktiraf mereka nih BLOGGER....pada saya mereka ini...adalah...TUKANG BUAT JAMBAN lembUMNO...atau KERA BN....

Yong said...

Desperate people go to such length to do desperate things to stay desperately in power.

Anonymous said...

emmm..kalau gambar camni nak jadi isu banyak lagilah gambar pemimpin BN yang bergambar camni bahkan lagi teruk pun ada...tak ada isu la tuu...

mummy_icha said...

kalau dalam undang2 sivil, dah boleh kena saman malu (defamation) dek YB Nik Aziz...