Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

15.12.11

Oley: Terbaik dari PAS

Penerangan Tentang Hukum Hudud...terbaik dari Parti Islam Semalaysia. Tak payah bertegang leher macam Kamal Saidin.

Kepada Puan Enot, sila tengok video ni 100 kali.

Tidak macam video Sembang Rakyat yang terlalu memualkan. Semoga mereka bertaubat.


3 comments:

Hanz Newman said...

Salam buat Pak Belang,

Kalau budaya politik kita lebih makmur masing-2 hanya perlu jaja/promosi product, produce, servis masing-2. At least, ini cara counter yang sihat. Tak perlu ada memburukkan sesiapa lawannya + hanya menyatakan asas keperluan hudud itu sendiri. Bravo untuk mereka yang berfikir & terbuka hatinya.

Anonymous said...

Salam.
Cuma yang peliknya dari hati saya ialah:
Kenapa kepimpinan tertinggi Pas bersetuju untuk tidak melaksanakan hudud semasa mesyuarat pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat?
Tidakkah tindakan itu menyebabkan apa yang dibuat oleh Pemuda Pas ini nampak seolah sia-sia?
Pendokong Pas semuanya sokong. Tetapi bila tiba pimpinan tinggi selamba sahaja cakap tidak mahu hudud dilaksanakan jika berjaya ambil alih Putrajaya bila bersemuka dengan DAP dan PKR. Jadi macam mana tu? Tidakkah pimpinan tertinggi Pas ini juga tergolong dalam golongan irang yang mempersendakan hudud?

EdiÁ•ě said...

mALAYSIA need no anwar... we just need to get rid of UMNO!