Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

17.4.10

Zaid Kaki Tonggang? Mana buktinya?

Ada yang kata, Zaid Ibrahim kaki botol. Itu Harimau tak tahu. Kalau ada bukti, sila siarkan. Biar kita semua pakat buat penghakiman di alam blog. Manalah tahu, ada yang kena sebat lepas ni.

Setakat togok arak, orang Felda tak berapa nak heran. Kalau nak diungkit cerita kehebatan orang Felda, setakat jeb , kapalselam atau chasing the dragon kira dah biasa kat diorang. Siapa tak faham istilah ni, kena rujuk dengan orang Pengasih. Kalau percentage alkohol yang Zaid tonggang tu tak capai 90%, buat malu je cerita dengan diorang. Harimau cop warga muda Felda macam tu sebab terlalu ramai member-member masa bujang yang datang dari Gugusan Palong, Serting, Jelai, Kepis, Pasuh dan Sg. Kelamah yang berperangai macam tu. Kalau dah berubah, Alhamdulillah.

Terbaharu, Orang Felda Jelai (bukan semua) pun dah buat video porno sendiri. Memang warga Felda dah advance. Setakat cerita Zaid Ibrahim kaki botol tu, kira cerita budak-budak je bagi diorang.

Nak menangi hati orang Hulu Selangor, kena pakai otak. Buat macam PM kita buat la.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan bersetuju untuk membina satu lagi Projek Perumahan Warga Felda untuk Gugusan Sungai Dusun di daerah Hulu Selangor. 
Dalam kenyataan itu, Najib berkata, projek yang akan dilaksanakan itu terletak di Felda Soeharto di kawasan seluas 14 hektar yang membabitkan pembinaan sebanyak 250 unit rumah dan menelan belanja kira-kira RM32 juta.  {sini}

Harimau pun tak tahula yang ini boleh nak dikatakan sogokan ataupun rasuah. Kalau sesiapa yang pandai undang-undang, boleh la ajar kitorang kat sini. Tapi, kita kenalah bersangka baik. Ye tak. Mungkin memang itu perancangan kerajaan sejak bertahun-tahun.

Kat Zaid Ibrahim pun, kita kena juga bersangka baik. Mungkin dia tak pernah minum arak tapi setakat kemam je...(tapi dosa jugak kan?)

Last-last, terpulang pada kepala otak orang Hulu Selangor untuk pilih wakil mereka. Kalau pakai otak FELDA, Harimau dah tahula jawapannya. Tapi, kalau pakai otak yang pandai sikit, persaingan agak sengit dari keempat-empat calon.

Pokok kek kau la Jang!

9 comments:

ISAC said...

Salam Rimau, dengan Rimau boleh bagi salam ke? :)

Singa bagi salam kat rimau.

Kalau takat "kemam', dah jadi macam pepatah pulak, nak diluah "membazir" nak telah "haram"...

Anonymous said...

1.Harimau ingat tak pasal rohaizat yg pernah jadi calon UMNO dulu...

2.Macam macam cerita keluar pasal songlap duitla....pasal dia kahwin dua pun dicerita...

3.Ada seorang BARUA PAS tu sanggup ke PAHANG cari bini rohaizat tu atas nama tanggungjawab..PORAHH..bukan kecil BUSAR punya BARUA...

4.MB Selangorpun dah beri geran padahal kes tu dah lama tertangguh...

5.Hrimau kena tulis semuanya..takut nanti jadi harimau yang tak bergigi....gigit orang pun geli bukan sakit...

layarbiru15@gmail.com
kubang kerian,kelantan

Anonymous said...

1.Harimau ingat tak pasal rohaizat yg pernah jadi calon UMNO dulu...

2.Macam macam cerita keluar pasal songlap duitla....pasal dia kahwin dua pun dicerita...

3.Ada seorang BARUA PAS tu sanggup ke PAHANG cari bini rohaizat tu atas nama tanggungjawab..PORAHH..bukan kecil BUSAR punya BARUA...

4.MB Selangorpun dah beri geran padahal kes tu dah lama tertangguh...

5.Hrimau kena tulis semuanya..takut nanti jadi harimau yang tak bergigi....gigit orang pun geli bukan sakit...

layarbiru15@gmail.com
kubang kerian,kelantan

Anonymous said...

psal kaki mnum n tonggak arak tu tak taw la., tp kalo psal dia tolak hukum Allah siap nk saman kerajaan kelantan dan tgganu dulu mmg celaka la pada dia.,tidak la pndai sgt agama tp kalau da sokong org yg keluar agama mmg tak boleh d terima.,bk kata TGNA celaka, celaka, celaka

Anonymous said...

kamam tu maknanya,

nak ditelan mati katak,tak ditelan,mati pucuk.

JIM

Tok Ketampi said...

Salam tok rimau
Otak FELDA sensitif bunyinya...membawa konotasi negatif. Saya juga orang FELDA dan mempunyai otak... Tok ada OTAK?

Harimau-Menaip said...

Tok Ketampi;

Saya maksudkan otak FELDA...bukan otak orang FELDA.

Kalau terasa, saya minta maaf. Terlalu ramai rakan2 saya yang warga FELDA berfikiran jumud.

Maaf sekali lagi.

Anonymous said...

soalan cepu emas..... siapa manusia yang tutuh burit antatuya??? lepas tu letupkan antatuya....jawab jangan tak jawab........

anonymous said...

awk tau ke sp?