Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

9.10.09

Bagan Pinang: Dua-dua parti tak boleh pakai?

Hari tu Azeez telah berjaya meloyakan ramai orang dengan aksi lembiknya yang "kononnya" dibelasah 9 orang sehingga membengkakkan leher beliau yang memang sudah bengkak.





Terbaru, skrip serupa tapi lain jalan cerita pula yang berkumandang. Seorang pemuda yang dikhabarkan dari kem Parti PAS pula membuktikan bahawa beliau kebal dan tidak mampu ditundukkan oleh dua tetakan pedang samurai. Bodoh betul lakonan budak ni.



Gila punya kerja. Hanya kerana perebutan satu kerusi DUN Bagan Pinang, ramai orang sanggup menjadi badut dan membodohkan diri sendiri. Rakyat tidak mempunyai pilihan; parti yang bertanding hanya PAS dan BN.


Kalau dua-dua tak boleh pakai macamana? Adakah kita tidak wajar keluar mengundi? Jangan. Mengundi itu tanggungjawab cuma ia perlu dilakukan dengan bijak.


Contoh gambar dibawah, siapa yang akan kamu pangkah? BN atau PAS?




Kalau kamu jawab BN, kamu bangal. Kalau kamu jawab PAS, kamu pengor. Kerana kalau Harimau, Harimau akan pangkah gadis cun itu. Senang bukan?


Selamat Mengundi!


Harimau: esok nak turun Bagan Pinang. Ronda-ronda!

16 comments:

Anonymous said...

Nama saja harimau tapi tak dak pendirian serta kekuatan akal...harap taring ja lebih nak baham orang...

Anonymous said...

Macam mana lak pulak perasuah dan penzalim boleh sama dengan org yg tentang zalim dan nak tegak keadilan...heran den!!

Harimau-Menaip said...

Korang berdua memang pandai...jauh kalau nak dibandingkan dengan saya yang naif ni.

T.Kasih.

ps: baik tak aku?

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Ronda jangan tak ronda..

Undi tu Rahsia tau, kalau nak undi si dia ni pun rahsia..takut nanti balik rumah ada yang tunggu dengan penyapu..

Anonymous said...

tuan rimau,

saya tak tulis kutuk2 , dan bantai2 la walau saya benci pada tuan (baik tak aku?)

tapi tuan , saya tak setuju la hujah tu, maksud saya (yang orang pas ni) , tuan kena pastukanlah lakonan tu benar atau palsu, kalau si gedebab azeez tu mmg clear, tapi takkan tuangune hujah umno gak nak judge baju koyak tu, gile tak kukuh, better tuan cari hujah konkrit la, mata dah lobam, tongkok dah lobam, kito pun tak tau camno dio pukol malam tu, ke tuan ada pukul skali? tu yang tuan tau tu? ko camno?

kla, saya nantikan hujah anak gimau yang konkrit, tak main pakai umno punye nak tunjukkan die kat tongah dan buleh tibai kedua2 parti walau ada yang benar dan ada yang salah.

adios.

Harimau-Menaip said...

Tak soka tak apa Tuan. ia tidak memudaratkan.

Pertamanya, maafkan saya jika saya terlalu menggunakan otak sendiri dari otak orang lain dalam menghakimi kes ini.

Mungkin, ia akan berubah jika PAS menjawab tawaran Novandri { http://novandri.blogspot.com/2009/10/nizar-kvv2-dr-novandri-tawar-diri-rawat.html ].

T.kasih Tuan.

mountdweller said...

Salam Tok Rimau.

Lakunan bodoh lawan lakunan tolol.

Kedua-duanya "Baghal"

Anonymous said...

PORT DICKSON 8 Okt. — Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, pihak berkuasa tempatan (PBT) diarah memudahkan permohonan lesen berniaga kepada mereka yang mula minat dalam perniagaan.

Katanya, kerajaan tidak mahu rakyat patah hati pada peringkat awal lagi disebabkan kesukaran untuk memohon lesen perniagaan ini.

"PBT kita sudah beritahu keluarkan banyak lesen, kalau 1,000 orang mohon apa salahnya 1,000 lesen dikeluarkan. Untung dan rugi itu soal lain tetapi kita sudah permudahkan peluang rakyat untuk berniaga,” katanya semasa berucap di majlis Sembang Jaya Usahawan Bersama Pemimpin. [Rujuk]

kah kah kah kah kah kah...kah kah kah kah kah...KELUARKAN 1000 LESEN....kah kah kah kah kah

kah kah kah kah kah...AKAN LAHIR 1000 JUTAWAN NASI LEMAK...kah kah kah kah kah

Woii...MELAYU NAK BERNIAGA APA BENDA..?? kah kah kah kah kah kah....kah kah

PERNIAGAAN BESAR SEMUA KRONI CONTROL...kah kah kah kah

PERNIAGAAN MELIBATKAN TENDER SEMUA CRONI TELAN....kah kah kah kah kah

PERNIAGAAN MELIBATKAN 'AP' ATAU PERMIT...SEMUA CRONI SAPU...kah kah kah kah kah

BALIK PI BALIK MAI...MELAYU HANYA BERPELUANG BERNIAGA NASI LEMAK...PASAR MALAM..!!! kah kah kah kah kah kah

PASAR MALAM TAK PERLU LESEN TAU KA...?

JANGAN-JANGAN TAN SRI NGOK 4 KILO NI FIKIR BERNIAGA PASAR MALAM PUN KENA MOHON LESEN...kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

salam..
tok rimau sudah knapa?
makin goyah pendirian.

penulisan macam ni agak bahaya lebih2 lagi bakal menjelang pilihanraya. sedikit sebanyak dapat mempengaruhi fikiran pengundi.

seolah2 dua2 parti salah. kang orang tak mengundi. ha..

lagipon mungkin tok rimau tak tau keadaan sebenar lelaki tu kena tetak kot.

-yousef-

Harimau-Menaip said...

Anonymous;

Saya tidak goyah pendirian. Saya mahu BN hentikan propaganda busuk yang semakin diikuti Pakatan Rakyat.

Kalau dah dua-dua sepusat sepusing, rakyat nak harap sapa lagi?

GAFARO said...

assalamualaikum...

saya sangat tidak bersetuju dengan niat tuan untuk memangkah gadis itu walaupun isteri tuan dalam pantang....

bertahan dan kuatkan iman....

saya takpa bujang lagi bini balik kampung

**dah lama tak melawat

Harimau-Menaip said...

Tuan Gafaro;

Binik den dah habis pantanglah ...hahahaha...

Isa said...

Salam Rimau,

Pendapat hang dalam isu ini samo dengan pendapat den, tunggu posting den yang terbaru.

Siang tadi (Sabtu) den cubo juga pandu 100km/jam kek depan Bayu Beach Resort, tak dapek dek nak pecah rekod ekau.

Tigo Ompek kali den try... pi.. mai.. pi.. mai.., last sekali den poei makan nasi gulai kawah dopan PD Marina Resort, on d way balik den try... lagi.. tak boleh gak...

Ekau memang handal... 100km/jam... ha..ha..ha...

Beyta said...

Saya tidak percayakan kredibiliti kerajaan hari ini.. dan juga kredibiliti Keadilan yang sebenarnya lebih banyak rasuah yang diketuai Anwar Ibrahim... Saya tak harapkan PAS pertahankan agama ISLAM kerana PAS seolah telah menjual maruah ISLAM dengan tindak tanduk nya kini.. DAP? Lagi aku tak percaya...

arie said...

aku sokong dua memang dua dua berkempem cara bodoh...sorang kena tumbuk sampai 9 tangan, sorang laki ngan pedang samurai apalak lawaking betulah....aku dok Taman Abdul samad pd malu kejadian yg jadi pd 7 oct bodoh ketua pemuda bgn pinang memalukan provok lebih...cubalah berbincang.....bodoh...harap harap bulan mengambang walaupun taman aku nie kuat umnonyer

Harimau-Menaip said...

Isa,

Hang pakai absorber standard kot?

Makan dopan Marina? Itu kem BN kan?

Talam 2 muka ko? Hahahaha...

ps: atau kek Kem PAS selekoh maut T.Kemang tu? Den lepak sano tadi...dongar ceramah.