Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

4.10.09

Berita Tak Masuk Dek Akal

Beliau mendakwa telah dipukul "bertubi-tubi" lebih 20 kali oleh sekumpulan individu yang tidak dikenalinya dalam suasana kelam-kabut itu. {Ketua Putera Umno dakwa dipukul, diterajang}

Ni bapok PD mana pulak yang terajang Azeez lak ni? Tak bengkak pun Harimau tengok badan Azeez. Lain kali, sebelum nak belasah orang, pi belajar kat Gelanggang Gayung Taman Politeknik dulu la.

Buat malu orang PD je. Pukul "bertubi-tubi" tapi tak lut.

Azeez ada ilmu kebal atau tukang pukul tu cuma tepuk-tepuk je? Macam tak logik kan berita ni?

Kau ni bior bebenor Zeez! Jangan tuduh orang tompek den macam- macam.

6 comments:

DATU SULAIMAN said...

dia ada ilmu kebal tu..pukul pun tak ada apa kesan..hero tu, jangan tuan main-main dengan dia...

kulatlapok said...

salam Bro..

Berita ni memang benarlah Bro, Azeez tu kena tumbuk sehinggakan naik lebam badan dia, tak caya ko tengok beul2, seluruh badan dia dah naik birat aku tengok...TV3 suku siap dengan fokus kat lehernya..tapi tak nampak bengkakpun..tapi badan dia memng nampak bengkak bro...

bye² said...

ilmu kebal yang di buat²
dan hanya rekaan semata² perbuatan itu

sot said...

Cerita pelik dah jadi tak pelik
Cerita tak logik dah jadi logik
Antara ciri2 pilihanraya kecik
Tengoklah kalau tak caya pakcik
Yang jilat jari ialah ISA kecik

sot said...

Cerita pelik dah jadi tak pelik
Cerita tak logik dah jadi logik
Antara ciri2 pilihanraya kecik
Tengoklah kalau tak caya pakcik
Yang jilat jari ialah ISA kecik

tahaJgnarO said...

Lebam beb, lebam satu badan, tak pastilah kat mana kena pukul...wakakakaka