Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

15.10.09

Hadiah Dari Indon Buat UMNO?

gambar dari blog Malaysia Maling

Ini agaknya hadiah buat UMNO kerana maminta maaf. Tindakan kurang jantan UMNO itu diberitakan di "UMNO dan Malingsia "Minta Maaf" "
Padan muka. Julang keris macam pendekar, kena gegar dengan Mat Indon sudah kecut?

8 comments:

Anonymous said...

orang MELAYU beradab dengan tata susila yang kuat .... ingat MENGALAH bukan bererti KALAH apa lah ertinya sekadar dengan kumpulan BENDERA ... tiada peralatan perang yang canggih ..... tentang MALING tu yang aku tahu kat sana tu banyak sekali MALING .... alah mereka ni tak de benda lah !!!!

melayuangkat said...

Assalamualaikum anak cyberku,

Apa khabar? Masih 'hot' lagi ke?

KLCC bukan hadiah dari Indon buat UMNO tapi hadiah dari Indon buat Malaysia.

Tangan tangan dan peluh keringat Indon Indonlah yang sama-sama menegakkan menara berkembar ini. Satu realiti.

Baik juga bab ini ditutup disini..hanya segelintir yang 'panas baran' tak kan kita nak jejaskan hubungan dua hala serumpun bangsa dan seAgama?

Sudahlah dalam Negeri pun kita yang sebangsa dan seAgama nak bertelagah kerana berlainan 'idea'. Apalah faedahnya untuk kita terus bercakaran sesama bangsa dan Agama dan sekarang jiran dari seberang pulak?

Fikir-fikirkanlah..

Rajawali said...

UMNO memang pengecut..gagah dalam kandang je..keuar kandang kecut!
itulah pemimpin negara kita

Isa said...

Salam Bro,

Itukan singkatan bagi Indonesia, ini semua jenis mengada-ngada jer...

Cari publisiti murahan... macam takda teloq jer... selama ni pun Malaysia dah banyak berlembut... sampai dah nak kena tunjal pun masih berlembut jugak.

Atas pentas melalak sampai nak terkeluar anak tekak..., kena gertak sikit... teloq pun kecut.

Dah la penguatkuasaan kemasukan PATI sampai la ni pun tak terkawal, yang dapat I/C merah pun berlambak2.

Sori bro..., aku memang angin dengan sikap kerajaan Malaysia yang banyak cakap dari tindakan.

So..., bahasa pun agak kurang ajar sikit dalam isu-isu yang macam nih, sebab banyak sangat kepincangan, puncanya ialah RM..RM..RM..

Aku berani cakap sebab ada seseorang dalam Imigresen. Banyak sangatlah cerita gelap dan magicshow bangsat2 nih.

Tu tak termasuk dalam JPN lagi...
Ketuanan Melayu Kepala Bapak Diorang la....

Kalau tak kerana undang2 dalam negara demokrasi ala Malaysia ni, nak je aku dedah semua semua kerja haramjadah bangsat2 dalam polis, kastam, imigresen, JPN dan banyak lagi jabatan2 lain.

Geram bangat....
Wassalam.

Anonymous said...

fikirlah kenapa orang UMPNO membawa kereta mewah, rumah mewah baglo, bini yang cantik, seksi lagi berbeg tangan LV, shopping di KLCC, Pavilion, di JB...orang UMNO kaya-raya...semua berkereta medz, camry...di kampung juga, orang UMNO juga kaya dan bertanah-tanah dikira ekar ebrekar...itulah dikatakan Union merasuah/menyalahkuasa Nombor One!!!!

jangan percaya orang UMNOO lagi, itu semua penipu dan pembisa yang terulung!!!!

UMNOOOO--Hancur dan bisakan anak geberasi!!!!

ha ha ha said...

Rimau..

Kalau betul-betul Hot ..apakata Bloger Malaysia kasi kempen "Not To Visit Indonesia 2010"...let's we spin the gasing back to them..we are not loose anything..if they do not want work with us, we can take Miyamar, Viatnam or Bangla to work with us..so what..their maid???..create more problem than helping us.

Be like Singapore, wheck them if they coming to our land illegaly and send them back...it is not about religion or race (Because not all of them is muslim and malay)

Others,, weiiiiiii ketua-ketua UMNO..cukuplah buat rombongan pegi Indonesia..You are not Welcome...ha ha ha ha ha ha ha ha....

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah dari Pak karamu

mountdweller said...

Salam Tok Rimau

Rupanya cakap berdegar-degar, telur tergadai!