Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

5.10.09

Bagan Pinang: Edisi Anak Hantu Port Dickson

Hasil perbualan Harimau dengan orang PD:

Tak payah tunggu keputusan la. Tan Sri Isa kompom monang bergayo di Pilihanrayo Bagan Pinang. Den tahu sobab tu tompek den.

Zulkifli? Sapo tu? Ontah anak sapo si PAS ni amik jadi calon. Kok nak den khobar bangang kang marah pulak. Sobonar e, PAS tak mampu menggugat calon UMNO sobab PAS tak kuek kek sinun.

Tapi den raso, kalau PKR yang bertanding, dan lotak calon yang handa sikit, den berani potong jari...monggige kopalo lutut Isa Samad tu nanti.

Tapi apo nak buek, dah itu yo calon yang ado. Nak tak nak, kayuh yo la.

Den dah raso macam tengok perlawanan MU lawan Brunei. Tak fight dan membosankan.

Harimau: orang PD tak cakap loghat Negeri. Itu yang uniknya PD berbanding daerah lain. Yang kena interview ni mesti pendatang dari Pilah atau Rembau ni. Orang PD konon. Citt!

5 comments:

DNL said...

AHAHAHAHAAAAA .... GELAK GELAK .... NASIB BAIK DIA TAK CAKAP BAHASA RIMAU

Anonymous said...

iyoko org PD tak cakap loghat nogori rimau?

- parti jahat -

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku Harimau,

Relaxlah..

Orang Pilah atau Rombau pun orang nogori jugak..

Harimau-Menaip said...

Waalaikumussalam Ibu;

Ramai yang tak tahu yang orang PD tak cakap loghat negeri.

Parti Jahat;

Iye betul. Kalau orang PD tahu cakap negeri maknanya dia dah banyak bergaul dengan orang daerah lain. Boto den koba kau.

mountdweller said...

Salam Tok Rimau.

Kalau gitu ceritanya betullah yang saya katakan PAS syok sendiri!