Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

9.10.09

Bagan Pinang: Mengapa Bendera UMNO boleh berkibar?

Harimau meronda PD semalam dan memang kelihatan bendera DAP dan PKR banyak yang sudah diturunkan. Iyalah, kalau tak bertanding, nak menyemak buat apa. Tapi, terdetik di benak, yang bertanding adalah BN dan PAS dan bukan antara UMNO dengan PAS. Jadi, mengapa bendera UMNO tetap berkibar?

Dan, dalam kelajuan kereta yang dipandu 100 km/jam, ternampak kekecohan di hadapan Bayu Beach Resort (sebelah medan selera) antara penyokong PAS dan BN. Nak berhenti dah tak sempat.

Gaduh pasal apa tu? Ada sesiapa ada info?

Diorang ingat, kalau muka dah bengkak, Isa Samad dengan Zul Omar nak tuamkan ke? Mimpilah.

11 comments:

Darth Anwar said...

Spt yg telah dimaklumkan oleh SPR, bendera yg boleh dikibarkan semasa kempen adalah bendera parti-parti yang bertanding, ATAU kalau parti itu adalah gabungan parti-parti komponen, maka bendera parti-parti komponen juga BOLEH dikibarkan walaupun parti komponen itu tidak bertanding.

Ini bererti, di Bagan Pinang, kalau MCA, MIC, Gerakan atau lain-lain komponen BN ingin mengibarkan bendera, ianya DIBOLEHKAN - bukan setakat bendera UMNO yang bertanding sahaja.

Itulah juga sebabnya kata SPR, kalau DAP dan PKR ingin menaikkan bendera ketika PAS bertanding, maka silalah DAFTARKAN pakatan rakyat dengan ROS. Selesai masalah semua pihak.

Harap penulis blog spt sdr lebih arif ttg perkara2 remeh spt ini dan membuat homework dulu sebelum menulis - tidak kira sdr penyokong BN atau PR.

Malaysian said...

Penyokong PAS semalam kena ditetak oleh pemuda UMNO menurut sumber dari bloggers!!!

Regards,
Malaysian Come First
GoMalaysian.Blogspot.Com

kelambuharimau said...

rupanya masih ade yang bongok dan bangang dalam pakatan jahanam ni..kan spr dah kata kalu nak kibarkan bendera pkrdap daftarkan pakatan jahanam tu seperti BN..

tak faham atau memang dah babhlol sangat buat tak faham

Isa said...

Salam Bro,

umno dan parti komponen lain bergabung dalam BN dan berdaftar dengan ROS.

DAP, PKR dan PAS bergabung dalam PR, tapi tak berdaftar dengan ROS.

Berbezakan...? Sepatutnya bendera BN dan PR jer kan..?

Tapi den salute kat hang, kek jalan bosar depan Bayu Beach Resort tu hang boleh pandu 100km/jam.

ha..ha..ha..

muraisenja said...

aku cadang kan kita design bendera Pakatan Rakyat dan kibarkan di Bagan Pinang atau mana2 PRK selepas ni ... tengok apa pulak depa nak kata.

Anonymous said...

lu ni bodoh la...
prk ni antara umno dan pas
bn tu adalah nama bagi gabungan mca,mic,gerakan,umno..dll...
pkr,dap dan pas tak didaftarkan sbg gabungan mcm bn,tu sbb tak bleh ltak bendera.
kau ni bloger paling bidoh pnah aku jmpa..
kah kah kah....1000x
bn dan umno pun tak faham..

Anonymous said...

saudara nie bodoh kot... kan spr dah cakap hanya bendera parti bertanding boleh gantung... yg bertanding BN vs PAS pasal PKR belum di daftarkan

Edyes said...

Salam pak harimau,

minta saling tukar link.

saya dah masukkan link pak harimau pada rangkuman berita di blog edyesdotcom.

Harimau-Menaip said...

Salam semua,

Nak panggil saya bodoh pun panggillah tetapi kalau bicara mengenai ROS, rasanya tiada persatuan atau pertubuhan atau persatuan yang boleh menjadi Jawatankuasa Penaja penubuhan mana-mana Persatuan atau Pertubuhan yang baru.

Itu yang saya kelirukan. Ada sapa pernah tengok Perlembagaan Barisan Nasional?

Kalau tak, bawak ontok-ontok.

ISA,

meter den rosak la tu..hahahahaha

Anonymous said...

buat h/work dulu rimauu sblum posting. bagi info yg tepat baru ada ramai peminat.

bacaaa. banyak2 lagi baca, berpijak pd fakta, baru org hormat.

zul.

aeSALNO said...

muhaahahahaahahahaahah...............
adeh...aku selalu mendoakan diriku agar tidak menjadi seperti dirimu dalam soal post yang satu ini wahai Harimau..tapi aku tetap meminati mu...ekekeke