Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Ahlussunah Wal Jama'ah

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

25.4.13

Che Johan Che Pa Tidak Dipecat?


sumber gambar: sini


Bagaimana dengan Che Johan Che Pa? Secara teorinya, UMNO/BN telah kalah kerusi Parlimen Pasir mas gara-gara tindakan bodoh beliau. Adakah kerana UMNO masih "memberhalakan" Tun Mahathir, maka tindakan Che Johan telah dirancang agar tidak menampakkan "ketaksuban dan kepatuhan" DS Najib kepada Tun Mahathir? Kalau beginilah politik dalaman UMNO/BN, maka ia adalah contoh ketidak-adilan kepada mereka yang dipecat kerana mereka yang dipecat MASIH BELUM MEMBUATKAN UMNO/ BN KALAH!!!

Mustapa berkata BN Kelantan terkejut dan dukacita di atas tindakan Che Johan, yang disifatkan sebagai membelakangkan parti.(link)

Tatkala dipilih menjadi pemimpin, pemimpin masih mahu menjadi pengikut. Tatkala diberi hak untuk memilih pemimpin, rakyat masih mahu menjadi "hamba" dan tidak mahu kebebasan itu. Pening sungguh.

Dibawah adalah senarai mereka yang dipecat dari UMNO:

1. PARLIMEN KUALA KANGSAR – DATUK KAMILIA IBRAHIM (NAIB KETUA WANITA UMNO MALAYSIA) 

2. PARLIMEN TASEK GELUGOR & DUN SUNGAI DUA – DATUK SERI HAJI MOHD SHARIFF BIN HAJI OMAR (AHLI JAWATANKUASA BHG) 

3. PARLIMEN SEPANG – DATO’ HAJI SUHAIMI BIN MOHD GHAZALI (KETUA PEMUDA BAHAGIAN) 

4. HANAPIAH BIN MOHAMAD 

5. DUN BUKIT NANING (BAKRI) – GHAZALI BIN SALAMON (AHLI JAWATANKUASA BHG) 


6. PARLIMEN BANDAR TUN RAZAK – SUKERI BIN ABD SAMAT (SETIAUSAHA KERJA BAHAGIAN) 

7. MOKHTAR BIN SALEHUDIN (KETUA PENERANGAN CAW.) 

8. DUN TITI TINGGI (PADANG BESAR) – YAACOB BIN MAN (AHLI JAWATANKUASA BAHAGIAN) 

9. DUN PANTAI MERDEKA (SUNGAI PETANI) – MOHD. YUSOF BIN LAZIM (AHLI JAWATANKUASA BAHAGIAN) 

10. DUN NENGGIRI (GUA MUSANG) – ABDUL AZIZ BIN MOHAMED (AHLI JAWATANKUASA BAHAGIAN) 

11. PARLIMEN LEMBAH PANTAI – RUSLI BIN HAJI BABA 

12. PARLIMEN BERA- MOHD. WALI ALANG AHAMAD 

13. PARLIMEN PERMATANG PAUH – DR ABDULLAH ZAWAWI SHAMSUDDIN 

14. DUN LENGGENG (SEREMBAN) – ZULKIFLI BIN ABDULLAH (KETUA PENERANGAN CAW.) 

15. DUN PENGKALAN BHARU (BERUAS) – MOHD NIZAM BIN IBRAHIM 

16. DUN KAJANG (HULU LANGAT) – MOHD KHALID BIN KASSIM (KETUA CAWANGAN) 

17. DUN ALOR MENGKUDU (ALOR SETAR) – FADZIL BIN HANAFI 

18. DUN SUNGAI LIMAU (JERAI) – SOBRI BIN AHMAD 

19. PARLIMEN ARAU & DUN SANGLANG- ZAINUDIN BIN YOM 

20. DUN SEBERANG JAYA (PERMATANG PAUH) – SHAMSUT TABREJ BIN G.M ISMAIL MARICAR 

21. DUN BATU UBAN (BUKIT BENDERA) – MOHD NOOR SIRAJAJUDEEN BIN MOHD ABDUL KADER 

22. PARLIMEN TANJONG KARANG – MASRUN BIN TAMSIR 

23. DUN KUALA PERLIS (KANGAR) – SHAARI BIN LUDIN 

24. DUN INDERA KAYANGAN (ARAU)- AMEIR BIN HASSAN 

25. DUN SUNGAI TIANG (PENDANG) – HAJI ROSLI BIN OMAR 

27. PARLIMEN BAGAN SERAI – ABDUL LATIF BIN MASUD 

29. DUN GUNONG SEMANGGOL (BAGAN SERAI) – HALIDI BIN WAHAB 

30. DUN CHANGKAT JERING (BUKIT GANTANG) – ZULKEFLI BIN IBRAHIM 

31. DUN PENGKALAN BAHARU (BERUAS) – AHMAD NIZAM BIN IBRAHIM 

32. PARLIMEN KOTA BELUD – LAMSIL BIN HAMIDSOR 

33. PARLIMEN LIBARAN – SAHAR BIN SAKA 

34. PARLIMEN KALABAKAN – MOHD BIN MANUKE 

35. DUN SULAMAN (TUARAN) – ALI AKBAR BIN KAWI 

36. DUN LUMADAN (SIPITANG) – RAPAHI BIN EDRIS 

37. DUN SUGUT (BELURAN) – ABDUL RAHMAN BIN ATANG 

38. DUN LAHAD DATU (SILAM) – ALIANDU BIN ENJIL 

39. DUN SULABAYAN (SEMPORNA) – GHAZALIE BIN PG. HINDI @ ABDUL GHANI 

40. HUSSEIN BIN MUMAKIL 

41. JULKALANI BIN ABD RAHMAN 

42. MAMAT BIN BALHANA 

43. DUN SENALLANG (SEMPORNA) – AB KARIM BIN TALIP 

44. ABDUL MANANG BIN HATIB LAWARI @ OS 

45. ATAL MUHAMMAD BIN K.K ABD MENANG 

46. DUN MEROTAI (KALABAKAN) – RITA RUDIANSAH BIN ABU BAKAR 

47. DUN SEBATIK (KALABAKAN) – MOHAMAD YUSUP BIN LEWAH 

48. DUN SULAMAN (TUARAN) – ARIFFIN BIN HARITH 

49. AK. ALIUDDIN BIN PG. MOHD. TAHIR 

50. DUN LUMADAN (SIPITANG) – SAUDI BIN SUHAILI 

51. DUN KARANAAN (RANAU) – MAT JAILI BIN SAMAT 

52. DUN LIAWAN (KENINGAU) – NUSLEH BIN MADARAK 

53. PARLIMEN PENSIANGAN & DUN NABAWAN – FATIMAH BINTI AGITOR @ MOHD DAUD 

54. PARLIMEN BELURAN & DUN SUGUT – DATU KAMARUDDIN BIN MUSTAPHA 

55. DUN SUNGAI SIBUGA (LIBARAN) MOHD ARSHAD BIN ABDUL 

56. DUN KUNAK (SILAM) – HUSSEIN BIN IBNU HASSAN 

57. SHARIF SHAMSUDDIN BIN SHARIF SAGAF 

58. PARLIMEN SEMPORNA & DUN SENALLANG – DATU BADRUDDIN BIN TUN DATU HAJI MUSTAPHA 

59. PARLIMEN RANAU & DUN PAGINATAN – YAZID BIN SAHJINAN 

60. PARLIMEN TAWAU – AHMAD BIN AWANG @ MADON 

61. PARLIMEN KALABAKAN – YAHYA BIN ZAINAL


sumber senarai di atas: klik sini

1 comment:

Anonymous said...

Assalamualaikum semua:

Kalau Nak buat negara Islam kena tukar perlembagaan.
Perlukan 2/3 majority. Kedudokan kerusi yg dipertandingkan
saperti berikut (kalau salah tolong betulkan):

Jumlah kursi Parlimen = 222
Yang bertanding:

BN = 221 (100 %)
PKR = 99 (45 %)
PAS = 73 (33 %)
DAP = 51 (23 %)

Yang lain2 tak payah sebut, buang masa aja.
Jadi 2/3 x 222 = 148 kerusi(= 67 %)

Jadi kalau nak tubohkan negara Islam dan laksanakan HUDUD, semua

parti pembangkang kena menang sekurang kurangnya 148 kerusi

bersamaan 67 % atau 2/3 majoriti boleh ke? Andaikan PAS menang

semua kerusi = 73 kerusi (boleh ke ?) masih perlukan 75 kerusi

dari DAP dan PKR, dia org nak ke?:

DAP = langkah mayat saya dulu
PKR = LBGT, PLURALISM, nama ALLAH pun dia gadai
PAS Nak laksana HUDUD baguslah tu, tapi laksanakan dulu pada:

1) Tok Pa Ali
2) Mat Sabun
3) ADUN Selinsing dan lain-lain.

Ikut hukum HUDUD semua kena rejam sampai mati tu.

Baru ada kredibiliti.

Nabi(saw) bersabda "Kalau Fatimah Bt Muhammad mencuri sekalipun

akan ku potong tangannya (hukum hudud)"

Apa macam sanggup ke kita semua. Tapi Hj Hadi kata HUDUD hanya

0.0001% sahaja dalam hukum Islam, jadi yang lain-lain tu apa ya.

Kesimpulanya:

1) Sampai bila bila PAS akan sentiasa berharap pada DAP dan PKR

untuk menjalankan segala polisi kalau pembangkang menang.

2) Itu bermakna PAS ialah parti yang lemah dan akan dipergunakan

oleh DAP dan PKR (yang berguling atas jalan hari tu sapa).

3) Hak Melayu dan Islam akan tergadai/terhakis, DAP and PKR will

be calling the shot not PAS.

4) Lebih berleluasalah pusat judi, rumah urut, kedai arak

dinegara kita.

5) HUDUD tak dapat dilaksanakan, sebaliknya org2 Melayu Islam

pula bercakaran dan berbunohan sesama sendiri(semuga dijauhkan

ALLAH).

6) DAP bertepuk tangan dan mengaut ghanimahnya.

7) Kan ke lebih baik sekiranya semua org Melayu Islam tanpa

mengira parti bersatu padu untuk meningkatkan kemajuan kita,ilmu

kita,ekonomi kita. Ini tidak, baru ada seorang Melayu kaya (Tan

Sri Mokhtar AlBukhary) dah ramai Melayu yang bersuara. Sepatutnya

kita sokong dia dan berusaha supaya kita dapat melahirkan
lebih banyak orang macam dia.

8) Bukankah lebih baik kita mengakui kelemahan kita tidak terdaya

untuk melaksanakan HUDUD dan kita semua memohon ampun dari Allah

swt dan terus membaiki diri kita semua dari kita terus berbalah

tentang perkara yang menurut Hj Hadi hanya 0.0001 % dari hukum

Islam.

9) Yang nak laksanakan hudud ialah org Islam. Kalau penduduk

Islam Malaysia setakat 52 % macam mana nak buat. Alangkah

baiknya kalau PAS yang pandai pasal Islam berdakwah bermati2an

supaya pendudok Malaysia menjadi 90 % Islam, jadi 55 tahun PAS

ujud di Malaysia taklah jadi sia sia saja.

Ya Allah ampunkan kami kerana kealpaan dan kelemahan kami Ya Allah --- Amin