Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

12.4.13

Perkataan Paling Dibenci Mustafa Ali

sumber gambar: edisi-politik.blogspot.com


Seperti biasa, senjata video seks akan ditayangkan oleh blogger-blogger pro-BN terutama bila tiba saat-saat genting. Soal samada ia benar atau tidak, sudah tidak penting bagi mereka. Asalkan musuh mereka malu, itu sudah lebih dari cukup. Sudah tentu, habuan besar menanti bagi mereka yang memiliki "tuan". Bagi blogger tidak bertuan, bagi mereka inlah yang dinamakan perjuangan.

Maaf, aku tidak mahu terlibat dalam penyebaran aib (jia ia benar) atau fitnah (jika ia tidak benar). Biar blog aku ni murah, tiada ranking, tidak dijenguk atau tidak dikenali. Biar...itu tidak langsung memberi aku manfaat.

Secara jujur, aku kurang mengenali Setiausaha Agung PAS ini; baik dari segi peribadi mahupun dari sudut mengenali ketokohan beliau dari sumber dengar cakap mahupun media-media. Malah, aku tidak pasti nama diia "MustaFa" atau "MustaPHa".

Aku cuma ingat beliau adalah nama penting di dalam cadangan Kerajaan Perpaduan atau UG. Satu lagi nama yang terlibat ialah Ustaz Nasa.

Percayalah, mulai detik video yang dikatakan mirip Mustafa Ali itu berlegar di blog-blog dan mungkin media arus perdana, perkataan yang paling pantang disebut didepan Mustafa Ali adalah KERAJAAN PERPADUAN.

Kalau nak rasa kepala kena kepit kat ketiak dia, cubalah sebut depan dia!


4 comments:

Isa said...

Salam Bro;

Berani lu sentuh kepimpinan PAS...??? hehehehe... paham2 jelah...

Harimau-Menaip said...

Waalaikumussalam.

Bro,

Kalau pemimpin PAS nak poyo bab agama, mungkin diorang bagus.
Kalau nak poyo bab blogging, lu lagi dasyat! Diorang nothing..hahaha

dtp designer.. said...

Salam...betul atau tidak tak berani nak kata tetapi pegalaman saya dibidang grafik...gambar mmg boleh di superinpose tp imej yg bergerak seperti video amat sukar dlakukan...apatah lg imej dan audio amat terang dan jelas...berbeza kes anuar ibrahim yg mana imej agak samar dan kualiti gmbar yg teruk ..... sekadar bg pandangan...

Anonymous said...

Mustafa harap bertaubatlah. Mari kita sama2 memaafkan beliau. Semua orang pun buat silap. Yakin lps ni dia dah tak buat dah. Bagi dia peluang