Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

16.4.13

Fathul Bari jadi Calon DUN Sanglang

Tak sia-sia Ustaz Fathul Bari jadi pecacai...tahniah Ustaz.

8 comments:

Anonymous said...

Ustz tokleh menang dengan air liur aje. Ustz kena keluak duit banyak nak suap mulut pengundi2 Sanglang. Ustz woiiii...yang hak tetap hak ...yang batil kecundang sudahnya. Mungkin ustz akan terjumpa nas2 yang boleh menghalalkan yang haram dalam ustz berkempen nanti

Anonymous said...

Astaghfirullahala'zim. Kalau dia ni dianggap pencacai yg keji. Ak menyokong penuh dia kerana kekejian dia menegakkan kebenaran. Moga kita jauh dari fitnah.

Anonymous said...

Firsi time baca blog pencacai paSHIT ni. Tak menampakkan ciri2 ahlussunnah waljamah langsung. Terasa macam baca blog ahli kapir wal neraka jahamnam....

Harimau-Menaip said...

Anonymous,

Ustaz fathul Bari bukan nabi. Suka hati aku nak hentam pendirian politik dia atau tidak. bab ilmu agama, aku hormat. Bab politik, dia macam pecacai. maaf.

Anonymous said...

Harimau-Merapu.....Kesian,sakit hati ek? Tahnia UFB!

Anonymous said...

Sokong UFB! En.Harimau jangan jelous.

Harimau-Menaip said...

Anonymous,

Demi Allah saya tidak jealous. Saya mendapat pengetahuan Islam dari jalan salaf melalui mereka.

Mereka bagus dalam ilmu agama. Namun, dalam berpolitik, mereka lebih teruk dari penggantung bendera BN.

Takan nak gua aibkan dengan printscreen twitter gua plak? Tak perlu. Politik bukan mengaibkan. Ia sepatutnya memberi manfaat.

UFB telah mendapat ijazah dalam bdang kepecacaian politik.;)

Anonymous said...

eh..takde la..dia dapat ijazah dalam bidang agama..dalam PAS pon banyak ulamak..pon politik diorang lagi lembik dari penggantung bendera PIS