Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

1.2.09

Blogawan Jadi Calon Pilihanraya Kecil?

Blogawan Pakatan Rakyat bercadang untuk melobi 2 nama besar dalam dunia blog iaitu Mat Saman Kati dan Sya Reformis. Namun, seperti komen Harimau dalam blog Al- Banjari :

Harimau-Menaip said...
Alamak!Memang bergegaq Perak ni.
Tang Sya tu, saya 50-50. Sian dia. Nanti kena ushar dengan "Sang Rasuah Seks" tu pulak.Tapi kalau Mat Saman Kati, saya angkat 2-2 belah tangan.Side UMNO, kena blogger jugak barulah adil. Mungkin geng BPN ada nama?
February 1, 2009 11:09 PM

Mungkin, Pak Najib perlu berkira-kira untuk menerima nama-nama geng Bloggers Pembela Negara (BPN) sebagai calon UMNO? Jangan calonkan penulis blog "rembau dot net" sudahlah!

Apalagi Panglima Perang, kasi cadanglah nama!

8 comments:

. said...

Kalau blogger jadi calon, nak pakai logo "kepala harimau ker"?

:)

Harimau-Menaip said...

Kepala apa pun boleh Tuan. Jangan kepala yang bukan-bukan udah le..heheheh..

Tai said...

Ha aku ada cadangan. Pertama Nobisha, kedua, tok rimau. Ha, ok kan encik? ketiga, Panglima PPC.

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

salam tok ghimau..

depa tak pakai logo kepala...dorang guna logo laptop..hehe

adakah mustahil blogger menjadi calon..??

Fazrulls said...

Salam Tuan,

Cadangan ahli BPN mesti berasal dari perak.. baru dipanggil orang tempatan.. faktor calon tu penting.. kan... heeee :)
Apa lagi. ipohmalay dan taipingmali atau perakbangkit... hmm boleh ka?

Orait...

Generasi Pejuang Bangsa said...

cadangan yg bgus ..mungkin PRU 13 akan ada calon dari BPN ..tak mustahil kerana BPN sekarang merupakan team blogger yang strong dan berpengaruh dalam dunia blogger di Malaysia !!!

tepet said...

ahli BPN untuk colan umno?....hik hik hik,,......

ahli BPN untuk colan umno?....hik hik hik .......

ahli BPN untuk colan umno?....hik hik hik

hik hik hik

IPOH MALAY said...

no no no..

ckt jering bleh bagi taipingmali

behrang leh bagi kat....... org tg malim gak le..

teman x sanggup muka teman di gantung... dipungut... dibuang...(lepas pilihanraya)

lagipun... susah payah dok sorok identiti dlm blogosphere... PRK punya pasal... dan dan.. out of the closet... muka gantung merata-rata.... jeff oii ngan nik nazmi pun blog pakai nama betul ( opss.. tersmash plak ..)

he he he...