Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

1.2.09

Gantikan Rasuah dengan UMNO? Gantikan Liwat dengan PKR?

Aku cadangkan perkataan "rasuah" dimansuhkan dan digantikan dengan perkataan "umno"..jika pada tahun 2020 nanti seorang pegawai polis didakwa menerima rasuah laporan akhbarnya mesti bertulis:-contoh ayat- seorang pegawai polis didakwa di mahkamah kerana terlibat menerima umno dari seorang peniaga. { sini }

Harimau cukup hormat dengan blogawan Kulup Sakah yang menulis blog dari hati; sekurang-kurangnya lebih hebat dari "Penulis Tamu" pemuda UMNO yang menulis menggunakan lubang mencirit. Cuma Harimau terpanggil untuk berfikir di luar kotak tentang apa yang ditulis oleh Tuan Kulup.

Apa sahaja boleh kita guna untuk mentafsir atau menggantikan perkataan "Rasuah" walaupun menggantikan ia dengan UMNO, namun adakah kita dapat terima jika khalayak menggantikan perkataan "Liwat" atau "Pemimpin Bodoh" sebagai PKR? Tentu sahaja jawapannya Tidak.

Semasa sekolah dahulu, pantang ada kawan yang nama Atuknya atau nama ayahnya yang pelik dan kelakar, pasti akan menjadi nickname.

Sebagai contoh, Yamin Bin Pungut, kompom akan dipanggil "Pungut". Hisham Bin Azman Bin Kelebek, akan dipanggil "Kelebek". Persoalannya, bukankah kita agak keanak-anakkan jika masih begitu?

Bagaimana mahu menjadi tulang belakang Malaysia jika minda kita masih belum mengalami proses akil baligh?

Wallahualam.

5 comments:

kulupSakah said...

bukan keanak-anakan bro, tapi ia sinonim sebab bila kita google rasuah, maka umno akan keluar..jadi saja bagi mereka panas..cuba sebutkan beberapa tokoh umno err..rasuah yg tak ada rekod rasuah..err umno?

depa nak guna PKR untuk liwat? haha! buktikan dulu ikut Islam !kalau tak sila jawab di hadapan Rabbul Jalil nanti

Harimau-Menaip said...

Tuan,

Apa yang Tuan tuliskan adalah betul tetapi ia tidak akan ada kesudahan apabila selepas ini pelbagai istilah yang menyakitkan hati akan dicipta.

Kita harus belajar dari kelancangan Khairy yang memanggil PKR sebagai "Projek babi Raksasa". Selepas itu, BN jadi "Babi Negara" dan diikuti pula "Khinzir Jantan". PAS juga terkena tempiasnya apabila digelar "Parti Ajaran Sesat".

Ini bukan sesuatu yang bagus dan cuma mengakibatkan persepsi bukan Islam semakin beuruk terhadap kita.

Terima kasih Tuan kerana memahami.

Anonymous said...

SEMOGA ALLAH MENYEDARKAN ANWAR TTG TINDAKAN BODOH BELIAU MAIN BELAKANG

FROM toksetiu.blogspot.com

Anonymous said...

Sememangnya PKR tu main buntut dah kantoi sembunyi kat kedutaan Turki takut nyawa terancam. ADUN PKR Perak sama juga main sembunyi sembunyi, dia orang ni ada kes makamah, mulalah nak tuduh orang lain macam macam. Orang PKR kuat juga rasuah tapi yang dia paling suka pempuan cina atau buntut orang.

Anonymous said...

tuduh la org liwat la pe la..padahal belum terbukti kebenaran nyer...tanggung la ko...