Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

29.12.08

Gerakan Freemason di Malaysia?

Beberapa blogawan menggesa agar pengharaman secara rasmi dibuat terhadap Gerakan Freemason. Bagi Harimau, apa sahaja pertubuhan yang memudaratkan Umat Islam dan Kurukunan negara wajib diharamkan secara serta-merta. Blog Harimau Menaip MENYOKONG 100% terhadap pengharaman Freemason melalui Majlis Fatwa Kebangsaan. Ia juga perlu didedahkan melalui Buletin Utama ataupun rancangan 360. Kesedaran dan 'level of awareness' di kalangan Umat Islam harus dipertingkatkan.

Parti-parti Politik sewajarnya membawa usul ini di Perhimpunan Agung mereka.

Desakan dan gesaan ini boleh dibaca di blog:
Maklumat tambahan terhadap Gerakan Freemason:

Jabat-tangan Freemason (Freemason Handshake)

http://www.youtube.com/watch?v=Sk2L5mcJgYk&feature=related

Bukti Kewujudan Fahaman Freemason di Malaysia

http://www.youtube.com/watch?v=sNlqQbgKFF8



Soalan Cepu Emas tanpa hadiah

Adakah Pertubuhan di Malaysia selain Freemason yang berkomunikasi sesama ahli mereka dengan menggunakan kod Jabat tangan? Jika ada, apakah dia?

Harimau : Bloggers Pembela Negara disarankan agar mendesak Pergerakan Pemuda UMNO untuk membawa usul ini ke Perhimpunan Mac akan datang. Masalahnya, mahu ke Pemuda UMNO layan?

7 comments:

tepet said...

wuish lain macam je solan...Apakah Pertubuhan di Malaysia selain Freemason yang berkomunikasi sesama ahli mereka dengan menggunakan kod Jabat tangan? Jika ada, apakah dia?

Persatuan Pengangkap? Kelab Prostar? Kumpulan Wings?

susah beb solan ni...hik hik hik

Harimau-Menaip said...

Kah kah kah...kumpulan Prostar? Ni mesti hang ahli ni Pet..

ISA said...

Setelah gunakan buah dadu, jawapan soalan cepumas = Pekida

Pemuda Pelapis said...

Salam HM,

Ada banyak yang macam ni cuma kesederan sahaja tidak wujud selama ini. Di antaranya PEKIDA sendiri. Macam mana Pemuda Umno nak usulkan perkara ini sedangkan Pak Lah menjadi penaungnya.

Mungkin setelah Najib ambil-alih nanti kalau nak diharamkan pun. Maka hilanglah kesamsengan budak-budak hingusan PEKIDA yang bertopengkan Amar Makruf Nahi Mungkar ni. Kelakuan golongan ini sedikit sebanyak telah menjurus kepada pencemaran budaya bangsa Melayu dan mencemarkan nama suci Agama Islam.

Sekian laporan Pemuda Pelapis. Kalau nak lagi harap bagitahu nanti saya siasat dan umumkan.

Wassalam!

PEMUDA PELAPIS - PEWARIS PERJUANGAN BANGSA

ketam said...

Apabila AGAMAku Yg SUCI di hina dan diperlekehkan,dimanakah pemimpin PAS dan ahli-ahli PAS yg kononnya berjuang menegakkan Syiar Islam yg kononnya sanggup mati demi mempertahankan ISLAM?

Dimanakah bloggers PAS yg cekap menyiasat kesalahan UMNO dan BN tetapi kelihatan pejam mata dan minda apabila AGAMAku dihina dan diperlekehkan?

Beranikah ahli-ahli PAS,mengamuk dan bertempur dgn polis membantah UMNO dan BN berbuat sama perkara yang sama MEMBANTAH PENGHINAAN TERHADAP AGAMAku??

Dimana ketegasan Tuan Guru dan Tuan Hadi? Dimana Musyidul Agung PKR Anwar Ibrahim? Kenapa apabila kepentingan kaum India dipertahankan tetapi AGAMAku tidak mendapat PERLINDUNGAN YANG SEWAJARNYA??

Semoga ALLAH mengembalikan perasaan sayangkan AGAMAku kepada semua ahli-ahli PAS dan seluruh umat ISLAM.

wassalam

Anonymous said...

Freemason is very alive in Msia...

Is everywhere! Their brotherhood is very strong bond

Anonymous said...

jwpn soalan cepu mas tu biar aku jwb...
hehe
jwpnnye, PUKIDA!!!
pertubuhan yg amat mirip dgn freemason
bongkar la pukida tu tp
cara angkat sumpah, sistem pangkat, byk yg menyerupai freemason
pukida=freemason