Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

30.12.08

Sudah!!! Pergi kamu tampal poster...

Mengapa nak dibangkitkan lagi nama Ezam? Biarkan dia berehat. Dia akan kerja berat di Pilihanraya Kecil Kuala Trengganu. Sebagai penampal poster dan perayu undi.

Itu sahaja tugas yang layak buat orang yang suka bermuka-muka.

Ludah Pijak UMNO - pergi PKR.
Ludah pijak PKR - lari balik ke UMNO.

Yang kita ni, tak serik-serik ke kena ludah? Atau nak tunggu kena kencing baru kita nak faham?

Sudah-sudahlah Tuan Ezam. Dah lencun dah ni.

12 comments:

tepet said...

bro...dia cakap dio tak kluar umno..dia dipecat....tapi dio kluar keadilan

Harimau-Menaip said...

Tuan Tepet,

Memang dia tak keluar secara rela..."ludah pijak" tu maksudnya hamun.

Macam bergaduh ngan bini...marah2 pastu main jugak..

Sedingin Salju said...

Harap dia dapat tolonglah nanti kan encik?

Zubli Zainordin said...

Pemimpin sejati:

Di mana bumi ku pijak di situ langit ku junjung.

Pemimpin Berkotak:

Di mana ada peluang masyiuk, di situ dia pun masyiuk.

Piggy Singh said...

Salam Tok Ghimau,

In case kalau Tok Ghimau boleh contact Ezam kita, saya nak offer kat dia lori sewa untuk angkut Ezam dan kotak-kotaknya ke destinasi P36 pantai timur.

Wassalam.

kulup sakah said...

laa..tuan rimau yang umno pun tak mau terima ezam?hihi

Harimau-Menaip said...

"tuan rimau yang umno ni"?

Eh...ada ke saya tunjuk kad umno tadi?

tepet said...

bro salah baca kut...

laa..tuan rimau (ada koma @ noktah bertindih kut) yang umno pun tak mau terima ezam? hik hik hik

Harimau-Menaip said...

pandai hang pet.

lain macam bunyiknya tadi.

kulup sakah said...

hahaha gurau 2009

M.SEPIAL said...

HM,
Itu Ezam, olang juge . mau cali makan juge. Bior lah ke dia bukan nya menambah pun. Itu orang KT manyak celedik mana ade suke olang yang ludah sana ludah sini. puit... puit kena muka sendili wow...manyak longkang punya bau.

Harimau-Menaip said...

Tuan Sepial,

Harimau tidak mengatakan dia binatang. Memang dia manusia cuma ada 2 muka.