Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

16.5.09

Telor Orang PAS juga persis Asam Kecut

Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengekalkan jawatan presiden PAS tanpa bertanding, manakala lima orang dicalonkan untuk bertanding timbalan presiden dan 16 lagi untuk jawatan naib presiden. { sini }

{sila baca glosari untuk maksud-maksud tersirat}

Demokrasi apakah yang membiarkan Sang Presiden menang tanpa bertanding? Dahulu, Harimau sangka bahawa hanya UMNO sahaja yang tidak bertelor dalam konteks pemilihan Presiden parti, tetapi trend tersebut juga ada di kalangan parti PAS. Hebat sangatkah Haji Hadi sehingga mampu mengecutkan telor-telor jantan nama-nama besar seperti Husam Musa, Hasan Ali dan lain-lain?

Harimau juga percaya bahawa telor ahli PKR juga makin mengecut apabila pertandingan menentang Anwar Ibrahim diadakan kelak. Harimau juga AMAT percaya bahawa DAP, GERAKAN, PPP dan lain-lain parti politik juga begitu. Sudahlah kecut, hitam pula tu.

Namun, usahlah parti-parti politik yang disebutkan tadi berasa gusar kerana anugerah telor paling kecut sudah tentu milik ahli-ahli MIC.

Harimau: jangan kena angin pasang sudah!

_____________________________________

Glosari

Telor/telur = semangat perjuangan
Angin Pasang = ujian besar
kecut = meluntur
Asam Kecut = orang yang takut
hitam = buat-buat berani.

17 comments:

AD said...

Saudara,

Jangan tulis sembarangan. Jangan bandingkan PAS dengan Umno, semua jawatan dalam PAS tidak pernah ditutup untuk pertandingan malah tidak perlu kuota untuk bertanding.

Malah Tuan Guru Haji Hadi menjemput sesiapa saja ahli PAS untuk bertanding jawatan Presiden, dempokrasilah tu. Kalau tak ada yang mahu bertanding jawatan presiden, mengapa nak mengamuk pula...? Nak menuduh tak fasal asal.

Apakah salah kalau tiada ahli PAS yang mahu bertanding presiden..?? Apakah itu tanda tiada demokrasi?

Kalau tak puas hati, buatlah parti sendiri dan jadi presiden. Kemudian offerlah kepada ahli untuk bertanding. Itulah proses demokrasi. Bukan macam Umno yang tak demokratik.

Harimau-Menaip said...

Tuan AD,

Itu pendapat saya. Dan, saya hormati pandangan Tuan.

Apapun, sila baca mengikut Glosari yang disediakan.

Wallahualam.

Desperado said...

Kah...kah...kah...

AD tak mo PAS Disamakan dengan UMNO...PAS kononnya paling suci...hahahahahaha

p/s: Sonak perut den bilo baco tok rimau tulih angin pasang...adeh!

zaidi ali said...

Salam Ghimau,

Saya harap saudara tidak keliru dan celaru dengan maksud ungkapan-ungkapan:

(1) "menang tanpa bertanding" dan
(2) "menang kerana orang takut hendak bertanding".

Terdapat unsur hormat dan kedemokrasian pada (1).
Terdapat unsur ugutan dan kediktatoran pada (2).

Saya tidak pasti pendapat anda berpandu kepada yang mana.

Sekiranya saudara pun tidak pasti, eloklah bersangka baik walaupun ianya sekadar pendapat peribadi.

Ini hanya pendapat saya.

Anonymous said...

Sememangnye Tuan Guru Hj Hadi memang layak menjadi Presiden..

TBO said...

salam Tuan harimau

melenting nampaknya Tuan AD kita tu ha ha rilek bro, Tuan harimau hanya ingin melihat demokrasi makin subur dalam PAS tu aje. Aku yg PAS sejak zaman Yusof Rawa pun rilek je tak marah pun kat Tuan harimau he he

Harimau-Menaip said...

AD tidak bersalah. AD adalah penyokong yang "Berdiri Teguh Di belakang Presiden" dan orang seperti AD bukannya sedikit.

Maka, kita wajib raikan sebarang perbezaan.

kulatlapok said...

salam bro:nak cerita tentang telor ni...

Ada sebuah hotel dalam negeri antahberanta yg pekerjanya semuanya tak boleh berkata2 tetapi tahu bahasa isyarat saja.

suatu hari ada dua sahabat seorang mat salleh dan seorang negro sedang mandi kolam disebuah hotel tersebut. sambil mandi Mat salleh tupun terasa nak sarapan dan terus panggil waiter hotel tersebut nak tunjukan telornya.

waiter tupun faham dan diapun bawaklah telor setengah masak pada mat salleh tu. pastu kawan dia yg negro tupun teringin nak makan telor setengah masak macam kawan dia mat salleh tu.

Negro tupun buat perkara yg sama seperti kawannya mat salleh tu sambil menunjukan telornya. 5 minit kemudian waiterpun bawa lah telor yg dipesannya.

apa yg terjadi Negro tu sebenarnya tak dapat telor setengah masak seperti mana mat salleh tersebut, waiter tu sebenarnya menghantar TELOR ASIN.

PS: JADI PARA BLOGGER SEMUA TAHU TAK TELOR APA YG ADA PADA AHLI2 MIC DAN TAK LUPA JUGA KPADA MB PERAK?? HE HE HE HE HE HE.......

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

PAS sebenarnya tidak kuat.
Kekuatan PAS cuma dari sokongan cina dan india.

Dulu cina dan india ini sokong UMNO, mereka dapat untung banyak.

Sekarang mereka sokong pula PAS, mereka serupa ugut UMNO, UMNO terpaksa ikut kemahuan mereka. Kena beri banyak bantuan dan kemahuan yang mereka tuntut.

Kaum cina dan india ini sangat bijak. Bila mereka sudah dapat lagi banyak untung, mereka akan tinggalkan PAS pula, seperti mereka pernah tinggalkan UMNO.

PAS sangat mudah diperdayakan oleh cina dan india ini. Baca sikit ayat koran dan percaya kunun nya cina nak masuk islam/sokong islam.

Pada fikiran Bah yang tolol ini, kaum cina sangat penipu.

PKR semua bekas ahli2 UMNO yang tidak berguna. Dah banyak kali tipu PAS - dua orang PKR lompat keluar parti - kerajaan PAS Perak tumbang.

Anonymous said...

Pas cuba kudakan org tapi tak sedar ia sedang dulu dikudakan..

pas telah bertukar wajah,tiada apa yang boleh di banggakan dgn pas..aku dulu mengundi pkr sebab menyokong pas..tapi sekarang tidak lagi..(aku keliru dgn PAS..keliru sebab PAS telah dijangkiti wabak "virus"..HIV,JE ke A H1N1( sel b.bi ke..aku tak tahu...tapi pas semakin keliru......pemimpin tak bermoral pun ,menangisx2 disokong.(apa prinsip mereka..?)
oleh : aku pening.

Anonymous said...

ini penulis batu api namanya. berambus

aizam said...

Ini pendapat peribadi saya..

Saya sokong PAS tapi saya sebenarnya tidak selesa dengan Prestasi presiden PAS..

Ramai org sekeliling saya marah bila saya kata TGHA bukan tokoh presiden yang terbaik..

Anonymous said...

tolong tulis guna otak bukan telor ke nak publisiti blog? nak rating hang naik? , kenapa sampai begitu dangkal sekali membandingkan PAS , apa kerana segelintir sahaja? perlu tuju person bukan satu jemaah, cuba fikirkan kesilapan anda tapi di attack sekeluarga , ibu ayah , isteri , anak, adik, what do you feel? - orang berotak dan berakal

azlan said...

Orang politik mempunyai langkah berhati-hati. Telor tetap ada, cuma nak meredakan ketegangan!

Harimau-Menaip said...

Wahai Anonymous yang baghal,

Tuan guru Hadi bukan presiden terbaik (saya setuju dengan Aizam).Kamu kata aku nak hits naik? Kau tak kenal aku.

Aku siarkan komen kau sebab mahu khalayak tengok bahawa ada juga pengikut PR yang berkategori baghal.

Tak boleh ditegur. Ingat Presiden PAS tu malaikat ka?

Aku rasa Husam boleh bawa PAS ke tahap yang tinggi.

ha ha ha said...

Tok Rimau....

Ada tak tok rimau membaca kajian di Jepon yang mana krisis kepimpinan kerana Jawatan Parti yang Di warisi secara turun temurun, menyebabkan mereka yang berbakat tidak berpeluang untuk menonjolkan diri...

Hal ini menampakan di dalam UMNO dan ini adalah salah satu sebab UMNO gagal ..kerana dari peringakat atasan hingalah ke peringkat Cawangan..Nampaknya, kaedah mewariskan jawatan adalah perkara biasa..jika ada yang cuba mengugat pastinya di cantas dengan teruk ..ha ha aha ..

Perlu di ingat, hal ini mungkin berlaku dalam PAS jika tidak di bendung..

ha ha ha aha

Hanz_Azdi said...

hehe .. teman gemo dgn 'ngauman' & 'terkaman' Pak Belang Sang Rimau.. memang mengancam la.. bukan nak puji tak pasai-pasai, tapi aku suka yg cerita neutral..mana-mana pihak yg ada pincang, Harimau akan baham. Tu baru kena, adil pun ya, pembaca pun senang nak pikir morale of the story, tanpa prejudis & bias.

Presiden dah menang tak ditandingi. Mungkin silap gak takdak pertandingan. Terlalu hormat? Entah la. Atau memang takdak sapa layak nak ganti TG Abdul Hadi? Malang la kalo gitu.