Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

21.7.09

Iklan

Cerita bermula di suatu stesen minyak. Di stesen minyak ni ada 2 org pekerja bangla yang tahu berbahasa Melayu sikit-sikit, omputih sikit & bahasa bangla yg sememangnye dia pro. Sorang tu namanye Majid & sorang lagi namanya Iqbal.

Pada suatu hari, berhenti sebuah kereta mewah Mercedes utk mengisi minyak. Pemandu kereta tu seorang Pak Arab. Kebetulan pula minyak di pam telah kehabisan dan ini telah membuatkan Iqbal poning kepalo nak bagitau pada Pak Arab tu yang minyak dah abih. Pak Arab tu pula tak tau sepatah haram Bahasa Melayu, cuma tau omputih skit & bahasa ibundanya iaitu Bahasa Arab..

Iqbal cuba memberitahu PakArab tu sambil menyebut "fuel" & disusuli gerakan memusingkan tangan menandakan minyak habis, tapi Pak Arab tu ternganga tak paham. Iqbal mencuba sekali lagi dengan menyebut "fuel" & disusuli gerakan memusingkan kepala, tapi Pak Arab tu ternganga luas tak paham!!..

Iqbal nak buat macamana lalu dia pun pergi menemui Majid utk menerangkan situasi sebenar. Mereka bercakap dlm bahasa bangla dan bunyinya lebih kurang macam ni:

Iqbal: Majid, tolong aku majid, Pak Arab tu tak tau minyak dah abih..
Majid: Ala...ko cakap je la..minyak dah abih..
Iqbal: Dah cakap dah, tapi dier tak paham...aku lak, tak tau cakap omputih.. Yes , No, Alrite & I lap U tau ler..
Majid: Aku pun tak tau gak cakap omputih...
Iqbal: ala..ko tolong ler aku..
Majid: ok...aku tau sikit-sikit cakap arab..


Lalu pergi la..si Majid kat Pak Arab tu & dgn selamba dek..nye berkata; "Fuel!, Sodoqallah'hul. .azim".

barulah Pak Arab tu paham & terus blahhh.....

6 comments:

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

bro
luculah.i tgh tension tapi artikel anda dapat tenteramkan saya sekarang ini.tq

Budak Perak said...

cte da lap0k r...

Budak Perak said...

kisah da lap0k r...

Harimau-Menaip said...

Iklan memang macam ni. banyak kali berulang sampai berlapok.

Budak Perak mesti tengah pegang lilin sekarang ni kan?

Parpu Kari said...

MUAHAHAHAHAHAHAHAHA, MEMANG KELAKAR LA BRO, BEST BETUL ARTIKEL INI, MEMANG KELAS, AKU TERHIBUR BRO..MUAHAHAHHAHHAAA

melayuangkat said...

Pak Arab Pak Arab..