Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

14.7.09

Kaki Orang Manik Urai akan terbobos di lubang jambatan lama.!

Ini kah bukti Ore Kelate tak make rasuah? Mungkin.

Pelajare de pengajare buak Amno? Ambo arapke begitu.

Alhedulillah...sekare udah ame.

{Inikah bukti orang Kelantan tidak makan rasuah? Mungkin. Pelajaran dan pengajaran buat UMNO? Saya harap ia begitu. Alhamdulillah, sekarang sudah aman}

Harimau: orang manik urai akan naik jambatan lama...sekurangnya 4 tahun lagi...hahahaha..

5 comments:

Anonymous said...

salam bro harimau... ramai berpendapat cara muhidyin yasin janji jambatan kalo bn menang x patut...

jambatan nk d buat tu kan duit krjn yg d perolehi dr cukai2 dr rakyat juga.

kalo muhidyin yasin nk dptkan kebaikan politik utk diri dan partinya, saya cadangkan dia umumkan jg pembinaan jambatan baru walaupn Bn kalah.

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Mereka tak perlu jambatan, mereka dah dijanjikan SYURGA, kalau PAS menang.

Jadi apakah Jambatan??

ha ha ha said...

Harimau..

Kalau orang UMNO nak menang kena ikut cara Rasullulah di Taif..

Walupun baginda kena baling batu sampai berdarah..tapi baginda tetap kata kalau tak dapat waktu ini..mungkin masa anak cucu mereka akan memeluk islam...

Sepatutnya UMNO kena ikhlas dengan membina Jambatan Baru kerana perbezaan undi 65 shaja..

Wassalammmmmmmmmm

Anonymous said...

SETUJU. CAKAP JE RAKYAT DIDAHULUKAN. RAKYAT MASIH LAGI DENGAN MACAM-MACAM MASALAH. TADI BARU BACA TENTANG CERITA BEKAS AHLI MOCCIS. KALAU TAK SILAP ALAMAT url www.luhfikiran.blogspot.com. KESIAN MEREKA INI. TAK DAPAT KELUARKAN DUIT SENDIRI YANG DISIMPAN BERTAHUN-TAHUN DENGAN MOCCIS. SEKARANG KITA NAK TENGOK APAKAH MASALAH MEREKA INI DAPAT PEMBELAAN?

MAT said...

Salam!!!!...sedih ngan situasi sekarang,orang Melayu telah diperbodohkan tahap maksimum oleh bangsa lain,baik dipihak pemerintah maupun pembangkang....Itu belum lagi dibidang kerjaya dan perniagaan...Apa nak jadi akan datang... Allah s.w.t..tempat kita berharap..entahlah ,Pak Rimau...Betul kata orangtua dulu...menang sorak,kampung tergadai...