Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

21.7.09

Undi BN kalau tidak mahu miss soru?

KUALA LUMPUR: Berkuat kuasa serta-merta semua kakitangan dan pegawai agensi Kementerian Pertanian dilarang menghadiri mesyuarat pembangunan yang dianjurkan di lima negeri pembangkang. Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Noh Omar, berkata ini kerana kerajaan negeri terbabit tidak memberi kerjasama dan peruntukan untuk projek membabitkan kepentingan petani, peladang dan nelayan. { sini }


Ini sudah kira dasyat. Kalau kita masih dijajah oleh Jepun dan mahu terselamat dari pelempang gred A tentera Jepun, jalan paling mudah adalah dengan menjadi Kempetai. Jika tidak, kempunan makan nasi lah jawabnya.

Nampaknya, formula yang seakan- akan sama telah digunakan oleh Kementerian Pertanian. Tiada mesyuarat yang dihadiri pegawai maka tiada keputusan boleh dibuat. Tiada keputusan maka tiada perubahan. Tiada perubahan maknanya miss soru.

Sudahkah Dato' Noh memikir masak-masak keputusan tersebut? Terfikirkah Dato' Noh tentang siapa yang menjadi mangsa?

Lagi satu soalan, orang Tanjong Karang pun tak terkecuali kan?

Harimau: inilah akibatnya duit rakyat dibuat macam duit sendiri. Lagi satu, kenapa beliau sebut "lima negeri pembangkang"? Dia kira Perak sekali ke?

6 comments:

Isa said...

Salam Rimau,

Sepatutnya pemimpin memimpin kita je hadapan.

Kini pemimpin memimpin kita mundur ke belakang.

Makan ubi kayu nampaknya....

@deyLL@ said...

knape la sampai macam ni sekali..hairan betul!

kulatlapok said...

Inilah yg dikatakan lebih mangkok dari kawah. yg no 1 di atas, sudah ada sikit cool, penjuaknya pulak mengalahkan dia akan berkuasa sehingga jadi tengkorak. betul2 mangkok perjuang politik bangsa melayu mangkok hayun.

Bagaimana selepas ini dia pulak tidak berkuasa, macam anak Toyo???

Harimau-Menaip said...

Jawapan buat soalan kalian:

ONTAHLA...

paloi bin mulau said...

hehehehe agaknya noh omar ni nyanyuk tak? tu pasal cdangan pun bengong2 gitu. bila masa pulak amno di perak jadi pembangkang?

kalau ikut tv dan paper amno le kerajaan sah di perak. mahkamah jugak cakap gitu. pening teman dgn menteri2 amno ni. kepala deme pelik2 belake.

Anonymous said...

ore klate

ni lah menteri bodoh dan bangang dalam kabinet najib 1malaysia.

dia ingat malaysia dan kementerian dan duit pusat itu duit mak bapak dia punya.

mangkuk hanyun punya menteri, sia-sia belajar tinggi tinggi jadi menteri tapi otak bodoh nak mampuuuuuuuuuhhhhhhh. mcam ni kah perangai menteri jika ada anggan nak perintah balik negeri dibawah PR skg. pergi jahananlah umno dan BN