Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

22.4.13

Tiba-tiba Zulkifli Nordin Jadi Pakar Agama Hindu

Untuk undi, anda boleh jadi apa sahaja. Anda boleh jadi pemain bolasepak, penunggang motor, petani. Zul Nordin memilih untuk menghalusi agama Hindu hingga layak digelar pakar.

Beliau tahu ritual Sungai Gangga, beliau juga tahu nama-nama tuhan yang diipercayai dalam agama Hindu, beliau tahu itu dan beliau tahu ini. Dalam Buletin Utama, beliau yang dahulu "merafak tangan" setelah dikalungkan bunga (beliau tahu nama bunga itu, gua tak tahu). Malah, beliau petik kenyataan "kawan" beliau bahawa agama Hindu mirip Islam kerana memaafkan mereka yang melakukan kesilapan.

Bagi gua, ini hanya boleh dilakuan oleh seorang yang pakar selok-belok agama tersebut.

Dalam masyarakat Malaysia yang majmuk, dan perundangan "hasutan" dan "menimbulkan ketegangan antara kaum", saya terpaksa amat berhati-hati dalam menulis kali ini. Biarlah khalayak membaca posting ini sebagai gua mengingatkan Zul Nordin.

Zul, anda bukan orang bodoh. Dari 1998, anda yang membakar semangat kami agar cakna pada kes-kes Murtad. Kesannya, ramai yang makin cakna. Sekarang, kami cakna pada tindak-tanduk anda. Gua takde hal dengan kesungguhan anda mengambil hati kaum India. Itu memang anda kena buat sebab anda yang start buat palat dulu.

Masalahnya timbul bagi gua, bila anda terlalu yakin...sombong hingga tidak mahu sebut Inshaa Allah langsung.

"Dan jangan sekali-kali kamu mengatakan terhadap sesuatu : 'Sesungguhnya aku akan mengerjakan ini besok pagi, kecuali dengan menyebut (Insya Allah).' Dan ingatlah kepada Tuhanmu jika kamu lupa dan katakanlah : 'Mudah-mudahan Tuhanku akan memberiku petunjuk kepada yang lebih dekat kebenarannya dari pada ini.'." (QS. Al-Kahfi : 23-24).

Anda lebih bijak. Anda fikirlah sendiri.
 

3 comments:

XUMNO said...

Jangan terperanjat tak lama lagi munafik ni akan sarung pakaian kuning sami siap dengan lembing 3 matanya. Untuk dunia beb.

jai said...

Mangkuk ni patut dicampak dalam kandang harimau je.

Entah2 harimau pun lari sebab jijik tengok dia.

Kah kah kah...

Anonymous said...

Bang suh zul ni wek dun kek somban jaya la...
nanti dio leh pantau kodai makan mamak a.k.a hindu time bulan poso org salu g boli mee goreng.....kahkahkah