Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

18.7.11

MB Kedah Sengal

Kerajaan Kedah pimpinan PAS telah menggugurkan rancangannya untuk menguatkuasakan enakmen negeri 1997 yang memerlukan bar, disko dan kelab karaoke ditutup pada bulan Ramadan yang akan datang, kata seorang pegawai kerajaan negeri kepada AFP hari ini.(sumber)

Macam ni nak realisasikan Negara Islam? Nak suruh kafir tutup bulan Ramadhan pun takut? What the Fish


Nampaknya, MB Kedah memerlukan penasihat dari kalangan Kafir bagi memastikan arahan beliau tidak flip-flop ala Tun Pak Lah. Dan jika itu berlaku, Kedah bukan lagi diperintah Parti Islam Semalaysia.


PAS pun tak boleh harap sangat pun nampaknya. Sebagai rakyat, bagaimana kita mahu bergantung harap?

2 comments:

Jiazah said...

Jgn Cepat Melatah.. Islam ni tenang.. ia mhormati agama dn bangsa lain.. kerna itu kita kena bijak sana. zaman rasulullah pun bkn jatuh hukum sekali gus.. bagaimana org2 kafir utk mgenal islam? org2 islam itu sndiri yg tk faham islam.. Andai kamu org cina atau bkn org islam ditambah lagi kamu taukey karauke adakah kamu boleh bdiam diri? sedangkn kamu warganegara. bkn org pndatang. jdi ksimpulannya islam ni tk fikir semata2 tengkuk sendiri.. Apasalahnya utk pringkat ptama kuatkusakn org islam dahulu.. sebab kbanyakkn pengunjung karauke dn disco2 tu org melayu islam.. bila customer kurang akhirnya tutup jugak..cuma adalah baiknya ditegaskn jika didapati ada org Islam yg mngunjungi pusat2 hiburan ini.. tarik sahaja lesen pniagaannya.. mula2 hanya dibulan ramadhan.. kmudian terus mnerus .. kita tngok siapa yg bermasaalah. Jgn terlalu beria2 hingga lupa org sekeliling. kalau lah org2 kafir mnentang biarla sebab mreka memang tk faham islam.. yg jdi masaalahnya ialah org islam sendiri yg mnentang.. bagaimana? sbnarnya yg mjatuhkn islam bkn org kafir tetapi org islam sndiri shingga mjadi bpuak2

ieqaz_hashim said...

Pemilik Blog ni tau tk tau soal pntadbiran Islam atau pnyampaian hukum2 islam?