Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

18.7.11

CM Melaka Sengal...Jugak.

Ingatkan MB Kedah je sengal, Ali Rustam pun sengal jugak.

Ada yang komen dan email kata kat gua "Islam itu tenang" dan "Islam tidaklah menidakkan hak kafir". Gua tak kata pun Islam itu ganas tapi yang gua panas ngan Azizan adalah kenapa tak dapatkan pandangan barisan exco dulu..kalau dah dapat persetujuan majoriti, janganlah ubah ikut suka. Ramadhan pun belum masuk lagi tu..

Bab Ali Rustam ni, dari zaman Melaka kecoh pasal Babi lagi gua dah menyampah tengok dia. Cuba letak Babi kat laman rumah dia..baru dia tau kan. Ada yang cakap dia ni tunduk kat Cina..betul ke?

2 comments:

Anonymous said...

KM Melaka pernah kata "Tak perlu undi pelacur dan peminta sedekah"

Tak dengar pun dia kata "Tak perlu duit ...."

Hanz Newman said...

Jangan la main ayat guna nama dia sebaris orang Cina... tu 'menghina' Laksamana Melaka tu, Pak Belang....hehehe ... apa sangat dgn Ali Rustam yg 'daulat'kan Shah Rukh Khan tu? Semua dah nampak dia..SAH dia...sebab jelas .. terang...tak kabur pun! Hahaha