Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

11.7.11

Ni Polis atau Askar Yahudi?

Terbakar darah bila tengok video ni. Malas nak ulas. Korang tengok video ni dan kalau dah terbakar darah tu, pandai-pandailah sejukkan.

15 comments:

Anonymous said...

Polis Rusuhan Negara mana yang bersopan santun? Amerika? Itali? Canada? Australia? New Zealand? England? Singapore? Thailand?

-thethinker- said...

aku salute hang .. w/pun hang tak suka kat anwar , tapi bab keadilan , hang tak side sapa sapa.. itu laa intipati utama Bersih 2.0 ( w/pun ramai penyokong anwar turut serta dlm Bersih 2.0 ). Itu laa yg dihendaki oleh rakyat malaysia..

Najib patut risau , sbb byk kat 1st time demo dah rasa nikmat demo tu .. depa laa yg akan berdemo bila ada lagi peluang

Anonymous said...

Patutnya let them all go inside the stdium, then seal the entrances.

Kat sana mereka nak melalak atau membogel menari, biar mereka syiok sama sendiri.


Siapa nak balik kena sedara/mak ayah/etc datang sendiri jemput, kerana perlu dikenakan ikat jamin $$$$$$$$$$$$$$$

Dari situ baru senang nak bayar2 semua ganti rugi..

Anonymous said...

Apa pun tahniah kepada PDRM.

Satu keluarga kami, ibu/bapa, anak, sedara, adik beradik ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana bantu menjaga keselamatan Negara.

We will give our full vote and support to UMNO!!

Syabas!

Anonymous said...

Yang gatai pi sana cari nahas siapa suruh?

Agong, PM, Menteri, Polis.. semua orang dah betalu2 beri nasihat tak nak dengar.

Pandai cari pasai pandai jaga diri le.. yang duk nanggis tu apekehal kau buat kat situ, mengatal punya betina..Ketegaq..

Lain kali belajar ya, orang bagi nasihat, belajar2 dengar sikit..

Mr. PM said...

The was a brilliant editing! Good job to the editor... cut and paste all the bad things did by the cop but hiding some of the major stupid action did by the people in riot!

Good editing! Salute!

fikir said...

bila anda melanggar undang-undang dan peraturan... anda hilang hak anda.

bila anda hilang hak anda, jangan salahkan orang lain sebaliknya salahkan anda sendiri.

larangan telah diberi sejak berminggu-minggu dan hampir setiap hari. Bila anda tidak mengendahkan undang-undang bermakna anda yang mahukan ianya terjadi.

Adakah perkara diatas akan terjadi sekiranya anda ikut undang-undang ? jawapanya tidak.

oleh itu salahkan diri anda yang mudah tertipu dan terpedaya dengan agenda Anwar. Salahkan diri anda kerana tidak mampu berfikir.

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

apasal dia taknak upload polis kena maki babi, anjing anak haran?

kan tu tak adil.....

polis ada suruh bersurai, bukan polis tak umum guna pembesar suara

gua pon ada kat sana.. boleh kata video ni bias...
tu je la...

kejahatan polis dia tunjuk kejahatan peserta perhimpunan tak pulak ditunjuknya....

Anonymous said...

Realitinya ialah memang hajat PAS nak gantikan UMNO BARU dalam pakatan baru memerintah negara dan bukan sebagai kuda tunggangang PKR atau DAP.
Realitinya ialah PAS memerlukan undi-undi Cina, India, Kadazan, Iban dll juga dan cuma dapat diperolehi malalui parti komponen PR.
Realitinya ialah pengundi Melayu telah disesatkan oleh TDM dan kroni-kroninya dengan perjuangan UMNO BARU yang telah jauh terpesong daripada perjuangan sebenar UMNO lama.
Realitinya ialah pengundi-pengundi Melayu yang penyokong tegar UMNO BARU adalah mereka-mereka yang :
1. Terpaksa bergantung pada UMNO untuk projek-projek dan jawatan.
2. Kakitangan kerajaan yang bergaji lumayan dan hidup senang.
3. Tentera dan Polis yang hidup dan berkampung kat kem-kem dan dibutakan kehidupan diluar.
4. Pengundi-pengundi yang lemah iman mereka semasa pilihanraya apabila disogokkan dengan wang, lakonan dan cakap-cakap mulut manis.
Perjuangan PAS ni dah mengambil masa yang terlalu lama dan semakin lama UMNO BARU ditabalkan sebagai pemerintah, semakin lama itulah rakyat semua tak dapat menikmati kesejahteraan dan kegemilangan pemerintahan bersih dan berkebajikan yang dapat diberikan oleh PAS.
PAS merayu sokongan kepada semua bangsa negara ni dan lain-lain bangsa dah nampak keikhlasan PAS semasa pilihanraya yang lepas.
Tau kah anda semua berapa susahnya nak dapat kepercayaan orang-orang yang bukan Melayu dan beragama Islam untuk menyokong PAS kerana PAS sebuah parti Islamik?
Mengapakah lain-lain bangsa dapat melihat kesucian PAS dalam perjuangan ni tetapi orang Melayu sendiri yang beragama sama tak mempercayai seruan jihad PAS ni?
Tau kah anda semua, PR jika memerintah nanti, akan dapat memberikan apa-apa yang dinikmati sekarang seperti subsidi, biasiswa, pembangunan dsbnya malah mungkin lebih dari apa yang disediakan sekarang kerana penjimatan berbilion-bilion dari ketirisan kewangan untuk projek-projek kroni.
Tau kah anda, kebimbangan "Tak akan Melayu hilang di dunia" tak akan terjadi walaupun PAS mengambil alih tempat UMNO.
Tau kah anda, jika UMNO Baru teruskan pemerintahan bagini bukan saja bangsa Melayu yang akan hilang malah rakyat berbilang bangsa dan negara Malaysia akan turut hilang di dunia.

Din said...

publisiti.. with good editing ia nampak lebih kejam.. bila meronta dari ditangkap polis, ia perkara biasa jika mengunakan kekerasan.. cukup lar membrukan polis.. mereka pun manusia.. penat,emosi bila diprovoke dengan caci maki.. mereka hanya menjalankan tugas..

Anonymous said...

woi pencacai ko taksah nak bg alasan nasihat...nasihat..pm ..nasihat polis..nasihat.....kata 1 malaysia suka hati la nak buat himpunan kat mana2 lu ingat stadium merdeka najib punyer ker...dey....ni aku nasihat balik kat pencacai TAKDA MAKNERNYER..............MUSIBAT......BUDAK KL

Anonymous said...

Start minit 8:55 Allah tunjuk pada kita video ni memang dicipta oleh tangan-tangan yang suka memfitnah. Terkantoinya lakonan maha dahsyat semata-mata nak menunjukkan kerajaan tu zalim padahal si pura-pura mati tu tak mati pun.

Sorrylah tok ghimau, apa saja yang dikeluarkan Malaysiakini aku akan siasat dan tak ambil bulat-bulat tanpa usul periksa.

papa gomo said...

Baguslah polis kena maki!!

Dia yang mulakan dulu..patut2lah kena maki..

Polis sepatutnya jaga perhimpunan..sapa suruh merusuh?? Ada bukti peserta bersih merusuh?? Hahaha..kang kalibot la lu bai!!..Bodoh tak boleh di ajar!! Nak di ajar belagak bodoh!!

Anonymous said...

KURANG AJAR KURANG AJAR KURANG AJAR PUNYA POLIS.. SERANG RAKYAT MACAM RAKYAT TU YANG PASANG BOM KAT ATANTUYA.. KEPADA YANG CEDERA.. TAKYAH BUAT LAPORAN POLIS.. SILAP HARIBULAN, LEPAS BUAT LAPORAN, KORANG DIJUMPAI MATI TERJUN BANGUNAN KERANA MENYESALI KESALAHAN DIRI.. TAKPUN TULANG2 KORANG DIJUMPAI BERSEPAH2 MERATA DATARAN MERDEKA TUU...

Blog 1 Malaysia said...

Teruk











'Lubuk Emas' Terengganu dikhianati - Generasi muda dan generasi baru Terengganu adalah generasi paling bodoh dan tolol jika BN terus berkuasa..
http://Facebook-1Malaysia.blogspot.com/
Undi BN Undi HARAM- Media BN Media Porno. FUCK Pemimpin BN. Pemimpin BN mcm PUKIMAK.
http://blog1Malaysia.blogspot.com/