Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

23.7.11

Keadilan Untuk Papagomo

Gua kata Papagomo sebagai Pelacur Blog sebab Tun Faisal menyatakan bahawa Papagomo "dibayar" untuk menulis. Bukan gua yang tuduh tetapi Bos Media Baru Pemuda UMNO yang cakap. Takkanlah dia nak bohong plak. Kalau benda tu takde, Papagomo kenalah bersumpah laknat.

Tak boleh? Aikk..kalau orang lain, beria-ia nak suruh sumpah. Cengginilah, gua minta maaf dan tarik gelaran tu kalau Papagomo membuktikan Tun Faisal menipu.

Dan, untuk berlaku adil, gua sisipkan tulisan Papagomo dibawah bagi menjelaskan lagi krisis mereka berdua...mungkin bagi kalian ia tidak penting tetapi isu gua adalah "BLOGGER DIBAYAR HINGGA TIDAK PAYAH BERNIAGA BARANGAN TIRUAN DI UPTOWN LAGI". Mewah tu beb!

Salam Dato Seri Hishammuddin Tun Husin On Menteri Di Jabatan Kementerian Dalam Negeri yang juga Naib Presiden UMNO Malaysia.

Saya Blogger Papa Gomo ingin meluahkan apa yang sewajarnya saya sebagai seorang Blogger Pro Kerajaan BN nyatakan kepada Pak Menteri berhubung pegawai Khas kepada Pak Menteri iaitu Tun Faizal yang juga Exco Pemuda UMNO Malaysia.

Untuk makluman Pak Menteri jika Pak Menteri masih ingat pada Penamaan calon Pilihanraya Kecil Dun Kerdau saya telah berjumpa dengan Pak Menteri dan bertanyakan mengenai isu isu semasa yang bertumpu kepada kementerian yang Pak Menteri kuasai.

Saya telah mengenalkan diri saya pada Pak Menteri yang pada masa itu disaksikan oleh beberapa orang pegawai Pak Menteri, Pengawal Pak Menteri dan juga beberapa orang. Dalam masa pertemuan itu juga turut berada di samping saya adalah rakan Blogger Pisau.Net, Medan Info Kita dan juga Gerakan Anti PKR.

Saya telah bertanyakan mengenai amaran yang sentiasa dikeluarkan Pak Menteri berbanding apa yang sepatutnya dan saya juga menyatakan bahawa ramai dikalangan kami rakan Blogger tidak faham dengan apa yang Pak Menteri sering nyatakan dan kami turut nyatakan bahawa KDN di lihat lemah diatas apa yang dilakukan.

Pak Menteri yang waktu itu dalam keadaan mood santai menjawap pertanyaan saya dan BERJANJI akan berjumpa dengan kami para Blogger untuk menjelaskan segala tindakan KDN yang berlaku bagi memberi pemahaman kepada kami yang merupakan Blogger jalanan ini.

Pak Menteri pada waktu itu dengan disaksikan pegawai lain dan rakan blogger Pisau.Net, Medan Info Kita dan Gerakan Anti PKR menyatakan sejurus tamat Pilihanraya Kerdau satu pertemuan akan diadakan diantara Pak Menteri dan para Blogger.Pegawai Pak Menteri di arahkan untuk memastikan pertemuan diantara kami para Blogger berlangsung dan setelah itu kami beredar bagi menjalankan tugas kami masing masing.

Belum pun keluar dari pusat penamaan Calon Pegawai Khas Pak Menteri Tun Faizal telah menahan saya dan bertanyakan kepada saya atas urusan apa nak berjumpa dengan Pak Menteri. Saya telah menjelaskan kepada beliau bahawa permintaan kami untuk berjumpa dengan Pak Menteri adalah kerana ingin mendengar sendiri penjelasan Pak Menteri berhubung pelbagai isu yang dilihat amat lembut tindakannya yang diambil ke atas Pembangkang.

Pegawai Pak Menteri Tun Faizal TIDAK MEMBENARKAN KAMI BLOGGER BERJUMPA dengan Pak Menteri atas alasan beliau boleh mejawap sebarang soalan yang pihak Blogger ingin ajukan berhubung KDN.

Saya yang waktu itu agak terpinga pinga kerana didalam kehidupan saya sebagai seorang Blogger inilah kali pertama saya dan rakan rakan Blogger lain telah di HALANG oleh seorang pegawai Menteri untuk berjumpa dengan majikannya atas kepentingan Negara.

Dan benarlah sebagaimana yang dinyatakan oleh Tun Faizal pegawai Khas Pak Menteri sehingga ke hari ini memang tidak ada sebarang perjumpaan diantara Pak Menteri dan juga Blogger. Malah pegawai Pak Menteri Tun Faizal yang kononya menyatakan beliau boleh menjelaskan segala persoalan berhubung KDN juga senyap membisu.


Apakah jika hendak berjumpa Pak Menteri hanya dibenarkan jika ianya berkaitan Projek sahaja? Jika tidak ada kaitan dengan projek maka tidak boleh berjumpa dengan Pak Menteri?

Untuk makluman Pak Menteri ramai Menteri menteri, Timbalan Menteri yang sudi berjumpa kami jika ada isu yang perlu dibantu apabila diserang pihak Pembangkang. Dan kami buat tugasan ini bukan berpaksikan Wang Ringgit tapi lebih kepada menang Pilihanraya dan rakyat mendapat penjelasan yang sewajarnya dari kerajaan.

Pak Menteri, minggu lepas saya telah dimaklumkan bahawa Pegawai Khas Pak Menteri Tun Faizal telah menghantar laporan SMS berkenaan saya yang dikatakan telah menghentam Pak Menteri selaku Menteri KDN. Dalam laporan SMS nya juga Tun Faizal telah mengaitkan saya dengan Ketua Bahagian saya dan juga lain lain pekara yang saya tidak mampu menyatakan nya disini atas sebab sebab SULIT.

Laporan dari Tun Faizal itu telah di hantar ke Supol Dato Markiman dan saya juga masih tidak tahu sama ada Pak Menteri sudah membaca laporan SMS tersebut. Jika belum adalah diharapkan Pak Menteri membacanya dan melakukan tindakan segera diatas laporan yang dihantar.

Pak Menteri. Laporan sms dari Tun Faizal menyatakan saya telah membalun Pak Menteri didalam laman Tweeter. Saya akui memang saya ada mengeluarkan satu isu yang berbunyi begini:


"Adakah KDN Lembab Dalam Melaksanakan Tugas?"

baca selanjutnya di : Papagomo.

2 comments:

PAPA GOMO said...

tq bro sekalim lagi lambung nama Gua dipersada dunia media baru.

macam gua cakap, dibayar or bayaran tetap? kena juga lihat sekeliling beb.

apa pun tq for article ni. memang adil.

harimau menaip dengan kuku?

Harimau-Menaip said...

Bro,

Gua harap lu boleh buktikan lu betul.