Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

26.9.11

Pemimpin PR bukannya Umar al Khattab r.a.

Aku membaca blog teman- teman dan ada beberapa blog yang agak kecewa dengan pemimpin-pemimpin mereka. Yang paling ketara, mengenai sifat ekslusif pemimpin Pakatan Rakyat khususnya dari Parti Keadilan Rakyat yang rata- ratanya tidak turun ke khemah rakyat marhaien dan hanya menembam di khemah VIP.

Mari kita tengok, apa yang hebatnya dalam Majlis Jamuan itu?

- Hampir kesemua
wakil rakyat dan pemimpin PKR berlagak tidak ubah seperti pemimpin Umno.


- Hanya Datuk Seri Anwar Ibrahim, YB Senator Syed Husin Ali, Nik Nazmi (ADUN Seri Setia)  dan Yusmadi Yusoff (MP Balik Pulau) yang beramah mesra dengan tetamu yang hadir di khemah rakyat biasa.


- Wakil Rakyat dan kepimpinan parti yang lainnya berlagak macam
"Tuan Besar" berteduh dan bersembang di khemah VIP (Very Important Penyamun)

- Khemah dibahagikan kepada 'dua darjat'. Satu darjat, khemah VIP (untuk wakil rakyat dan pemimpin parti). Manakala yang satu bahagian lagi untuk tetamu dan penyokong parti yang membolihkan VIP itu menjadi VIP... !!!


- Khemah untuk Wakil Rakyat dan pemimpin parti, makanannya siap terhidang dalam 'Dom'.


- Khemah untuk penyokong dan ahli parti... alahai nasib engkau lah.. ada yang makan tepi parit.


- Orang macam Latifah Koya, Samm dan yang seangkatan dengannya tidak bolih bergerak jauh daripada khemah VIP (Very Importang Penyamun) sebab mereka adalah raja dan pemaisuri lilin, tak bolih kena panas matahari... nanti cair.. ! (sumber dari
SINI)

Mengapa harapan kita terlalu tinggi? Adakah kita bermimpi bahawa mereka adalah sehebat Khalifah Umar Bin Al-Khattab r.a? Latifah Koya nak diharap "mencemar duli"? Samada kita yang silap memilih parti ataupun kita silap memilih pemimpin.

Suka saya berkongsi kisah Umar Al-Khattab di zaman kekhalifahan beliau.

Umar Ibn Al-Khattab

Rombongan dari Parsi yang terkenal dengan kekayaan, tenteranya yang berjuta dan kemewahan pemimpin mereka telah datang ke Madinah untuk melihat kekayaan Khalifah Islam yang mengepalai Kerajaan Islam yang kuat dan hebat ketika itu. Bertanyalah rombongan Parsi kepada rakyat Madinah.

"Wahai orang Islam, dimana ketua kamu, dimana Umar? Dimana Istana Umar?" bertanya rombongan Parsi.

Ditunjuklah orang Islam Madinah rumah Umar r.a. yang kecil itu. Ketika itu waktu panas terik. Umar r.a. sedang tidur dan berehat di bawah pohon kurma.

"Jangan main-main. Kami wakil kerajaan Parsi. Dimana Umar? Mana Istana Umar?" balas wakil rombongan Parsi. "Itulah Umar r.a." Kata orang Islam Madinah.

Dihampiri kepada Umar r.a. Dan berkata mereka ' Engkau telah berlaku adil, Engkau merasai keamanan dalam dirimu dan Engkau dapat melelapkan mata" kata wakil rombongan Parsi.

(Nota: Umar r.a. hanya berehat seketika dan menyambung kerjanya selepas itu. Mesej sirah ini adalah pemimpin yang ikhlas dan melakukan tanggungjawab kerana Allah SWT tidak merasa bebanan dan gundah gulana sebagaimana dirasai pemimpin zalim/tidak adil/ tidak ikhlas. Pemimpin Islam adalah pemimpin yang cukup sederhana sehingga tidak terbeza antara ketika belum menjadi pemimpin dan semasa menjadi pemimpin. Wallahua'lam.)

Pemain Politik Malaysia Masa Kini

Secara definisi, aku boleh kategorikan ahli politik yang aktif di parti dan penulis blog sosio-politik sebagai pemain bagi politik masa kini. Mereka boleh membolak-balikkan isu .

Secara asasnya, bukan kita mencari pemimpin berpakaian pengemis atau pemimpin yang tidur dijalanan. Kita mahukan "Jiwa" pemimpin itu merendah diri, ikhlas dan menegakkan hukum Allah. Aku nak sentuh sikit isu Hudud, aku melihat senario mutakhir penulis-penulis blog menuding jari kepada pemimpin lawan berkenaan hukum Hudud namun tidaklah berapa jelas pendirian mereka sendiri tentang hal ini samada menyokong atau tidak. Aku "patuh dan taat" terhadap hukum ini kerana ia hukum Allah SWT. Tidaklah pula aku tahu pendirian blogger terutamanya yang pro-kerajaan kerana rata-rata mereka menulis apa yang pemimpin mereka suka. Sukar sekali melihat kritikan. Jika ada, entah apa asasnya. Bukan pula aku pro-pembangkang kerana isu yang hangat adalah Chua Soi Lek dan Karpal Singh.

Malaysia diperintah oleh orang Islam. Mengapa mahu ditakuti ugutan MCA dan Chua Soi Lek? Mengapa ditakuti perkataan-perkataan Karpal Singh? jika mereka menentang hukum Allah, bagi aku mereka adalah JELAS KAFIR HARBI. Haramlah tangan aku memangkah parti mereka apatahlagi menyokong mereka dan sekutu-sekutu mereka.

Masalahnya, di Malaysia sudah macam pertembungan 2 parti. Adakah aku tidak perlu turun mengundi? Tidak. Aku cuma perlu mempertimbangkan parti mana yang dapat menyanggah kekeliruan sang kaffir ini dan mengangkat Islam di negara yang dikatakan Islam.

Maka, kita dambakan kenyataan dari pemimpin Islam di Malaysia. Aku bersangka baik, bahawa pemimpin seperti Najib Razak, Anwar Ibrahim, Haji Hadi dll menyokong dan bercita-cita melaksanakan Hukum Hudud di Malaysia. Karpal Singh yang bodoh sombong tidak faham bahawa hukum ini adalah hukum jenayah dan bukannya menyentuh asas Perlembagaan pun. Nak kulempang tapi apakan daya tanganku tak sampai.

Cadangan untuk perpaduan dan kekuatan Islam di Malaysia.

Aku cadangkan MCA ditendang dari BN. Di mana agaknya parti bodoh ini mahu merempat agaknya ketika itu. DAP juga diterajang dari Pakatan Rakyat.

Islam dijadikan asas bagi umat Melayu (assabiyah sikit bunyinya) untuk bersatu secara padu dan aku yakin orang India, Sabah dan Sarawak akan bersama-sama kita. Semua umat Islam dari UMNO, USNO, PKR, PAS dll bersatu dan bersama didalam suatu wadah baru.

DAP dan MCA mahu bersatu? Biarkan. Mereka pasti akan hancur ditangan kita.

Ketika itu, nama Mat Indera pun tidak penting lagi.

Wallahua'lam.

No comments: