Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

3.8.09

Anwar Ibrahim Ali (tajuk 2 dalam 1)

"Kita tidak. Kita patuh pada polis. Polis suruh bersurai, kita bersurai," katanya ketika dihubungi Malaysiakini. { sini }

Cit! Tokeh kedai memang macam tu. Kedai kalau tak laku, tak disuruh bungkus pun akan bungkus sendiri.

Dahulu, Ibrahim Ali ada kata nak join. Harimau ingatkan, manusia yang menyokong ISA di jalanan pada 1 Ogos lalu akan melaut dan membanjiri segenap ruang Kuala Lumpur. Malangnya, kawan Harimau kata, tak sampai 100 orang.

Kadang- kadang nak tergelak bila teringatkan telatah Ibrahim Ali. Beliau sering ingat yang aura dan pengaruh beliau cukup hebat. Beliau sebenarnya boleh dikategorikan seumpama "gila talak politik".


Pada hemat Harimau, beliau cuba sedaya-upaya untuk memikat hati Pemimpin atasan UMNO dan seterusnya menawarkan tempat untuk beliau. Kerana apa? Kerana beliau pasti tewas di PRU akan datang. Orang UMNO takkan pangkah dia apatahlagi orang Pakatan.

Ibarat tidak diterima bumi dan langit. Akan berkeliaran di awang-awangan. Eiii. Seram siot.

Belajar biarlah dari Guru beb. Bab Demonstrasi jalanan ni, DSAI lah guru besarnya. Siapa yang boleh mengumpul ribuan manusia pelbagai kaum dalam masa yang singkat? Networking Pakatan Rakyat pun sudah masuk kategori Gred A. Hari ini mereka menulis, esok sudah heboh satu Malaya. Yang membezakan pejuang Pakatan dengan Pejuang BN adalah:


  • Pejuang Pakatan turun ke lapangan.

  • Pejuang BN duduk depan PC sambil menggaru telor yang tak gatal.



gambar: cara menggaru telor?


Soalan cepu emas hari ini, bolehkah DSAI di gelar "Model Bagi Satu Malaysia"?

6 comments:

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Mak Cik dapat bayangkan 'senyuman sinis Harimau kamu tu..."

Harimau-Menaip said...

Waalaikumussalam Ibu;

Saya tersenyum sinis...tapi hanya sekali-sekala.

Hari2 marah2 pun tak bagus...senang dapat darah tinggi.

Asalkan Ibu pun happy, saya dah bersyukur amat.

kulatlapok said...

salam Bro,

Kenapa dan mengapa..?? Kerana bunyian Sang Katak yg memanggil hujan di kala waktu hujan. sangkanya ramai sang katak lain yg mengikutnya. rupanya sang katak melaung di waktu musim kemarau...hiks.. hiks.. hiks...kesiannya aku.

Harimau-Menaip said...

Bro Kulat,

Den pun kesian tengok dio.

Master Yoda said...

Salam bro rimau,

katak dah transform jadi berudu gamaknye...

sian....

Anonymous said...

A'kum TOk Harimau,

KATAK Ibrahim Ali nie spesis baru, gila talak, gila meroyan, gila babi semua ada, KATAK yang pandai menyalak pasal ketuanan MELAYU. KATAK jenis nie tunggu dicium PUTERI um-NO untuk jadi MANUSIA balik. Susah-susah suruh BIK MAMA cium konfirm hilang GILA MEROYANnya tu.

-Zackry-