Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

7.8.09

Bangkitlah Semangat Kiyai Salleh!

Kenyataan Ketua Pemuda Kebangsaan Parti DAPSY YB Loke Siew Fook, merangkap Ahli Parlimen Rasah boleh dibaca di laman blog http://sjsandteam.wordpress.com TERKINI ! Blog tersebut telah dimusnahkan(deleted)..oleh pengendali blog. Tahu pun takut ! Mungkin si Loke ini belum kenal 'senjata' umat islam agaknya...! Pesan wak, jangan 'bermain' api dalam soal yg bukan 'hak' kamu ! Jangan 'kami' jejak kamu sampai ke lubang cacing !! { link}



Dahulu lagi Harimau sudah melabel keling (perkataan ini diterima pakai oleh Kamus Dewan) yang menulis blog sjsandteam sebagai Laknatullah. Namun, ramai juga pecacai- pecacai Pakatan Rakyat (maaf) yang buta dan kejam terhadap Agama Islam yang mempromosi dan mengangkat blog itu sebagai blog "kesayangan" mereka. Cilaka buat mereka.

Sekarang, keling sjsandteam sudah memadamkan blog mereka. Pundek mairek punya keling sjsandteam.

Kalian jangan marah jika perkataan yang Harimau gunakan terlalu kesat dan kasar. Asbab Harimau menulis....korang bacalah sendiri di http://zul4kulim.blogspot.com/2009/08/biadapnya-pemuda-dap.html. Bahasa diorang lagi pukimak!

PESANAN BUAT ORANG ISLAM

JANGAN KITA BASAHKAN KERIS KERAMAT KITA DENGAN DARAH SESIAPA. PERKARA SEUMPAMA INI PERLU DICARI JALAN YANG PALING MAKRUF. PUKIMAK-PUKIMAK YANG SEMACAM INI PERLU DIAJAR DENGAN CARA YANG "PALING SOPAN" DAN TIDAK MELANGGAR PERUNDANGAN.

ALLAH PASTI MEMBANTU KITA. BERSATULAH UMAT MELAYU DAN ORANG- ORANG ISLAM. KEPALA KITA SUDAH SEMAKIN DIINJAK- INJAK.

ALLAHUAKBAR!


Harimau: berdosa aku hari Jumaat ni. Astaghfirullah.

10 comments:

Anonymous said...

Allahuakbar!!!!...mereka belum tau lagi apaitu JIHAD FISABILLAH!!.. dan orang Melayu/Islam yg bersekongkol dengan mereka,..sila berhati2..anda sedang diperhatikan...kerana sikap/tebiat andalah menyebabkan sekarang KADOK DAH NAIK JUNJUNG!!!..tak kiralah anda dari PAS,UMNO &PKR..jangan terlalu taksub berpolitik....ingat asal usul anda....

aku said...

salam tuan,

maaf bertanya, kyai salleh tu sape? dari mana?
maafkan aku yang jahil ni..

Admin said...

Salam Tok Ghimau...

Den ingat lagi kisah tok ghimau dengan bebal Dapsy tuh...

Hehehehe...kali nie, sorry la nak kasik can...cakap besar, telur tadak!

Harimau-Menaip said...

Waalaikumussalam Des.

Hang kata aku ka yang teloq takdak tu? Hehehehehe...

Aku,

Kiyai saleh tu...hang tanya lah otai kampung hang...

Den pun belum hidup masa tu...

Unknown said...

Salam Tok Rimau.

Menyebut Kiyai Salleh membuatkan romaku berdiri. Saya tahu kisah perjuangannya. Almarhum adalah Guru kepada Guru saya. Amalannya masih saya amalkan dengan istiqamah sehingga kini.

Harimau-Menaip said...

Tuan Mountdweller,

Ceritalah sikit mengenai Kiyai Salleh di blog Tuan. Ramai yang tak tahu.

Saya pasti paut ke blog kerdil ni.

Unknown said...

Salam Tok Rimau.

Insya Allah akan saya usahakan. Tak silap saya, Salmi Manja ada menulis tentangnya.

Anonymous said...

well bro, kena start amal ayat 4 ke ayat 11 yang diamalkan olej Kiyai Salleh

Admin said...

Tok Ghimau....telur tadak, tak boleh jadi Harimau...yang tadaknya DAPSY cilaka itu!

Hehehehe

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum Rimau,

Dah naik mangli dok tegor dan nasihat puak yang jenis laknatullah ni.

Harimau yang tengah dok tidoq ni depa dok mai terajang teloq kira memang kes naya....nak kena baham dah ni!

Jangan dok biaq lagi dah! Tokak sekoq sekoq!