Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

25.1.10

Aduka Taruna Tidak Bersalah! Noktah!

Bapak segala kemaskini:
Menurut Bernama - PULAU PINANG, 26 Jan (Bernama) -- Kerajaan tidak berhasrat mengambil tindakan terhadap penulis blog yang memohon maaf secara terbuka kerana menyedari kesilapan dalam penulisan blog mereka, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Bagaimanapun, katanya, penulis blog yang terbabit dengan sesuatu kesalahan haruslah membuat permohonan maaf secara formal kepada pihak yang berkaitan.

Maka, benarlah apa yang Harimau sarankan sebelum ini. Tapi, berani ke?


kemaskini selepas kemaskini: blog ini ada gambar AT {Pejuang Pro Demokrasi). Entah ye atau Tidak...Wallahualam.

kemaskini:
Aduka Taruna telah menyerah diri. Bagi blog ini, case closed. Dan, semoga Allah selamatkan kamu Aduka.

_________________________________________
posting asal:

Ini adalah ulasan terakhir mengenai Aduka Taruna dari blog ini kerana akhirnya penulis blog Harimau Menaip mendapati bahawa Aduka Taruna berketurunan kera.

Mungkin, otak beliau mewarisi sedikit-sebanyak kebijaksanaan nenek moyangnya iaitu seekor kera. Dan, semasa menulis dan menghina Almarhum Sultan Johor, mungkin Aduka Taruna dalam mode seekor kera.

Kesimpulan.

Manusia adalah dari Kera. Teori darwin adalah benar. Tapi sebab ulama jenis bodoh nak mampos, mazhab 3rd party yang lurus bendul, dia tolak sendiri kebenaran kajian Darwin yang merujuk Al-Quran. Tolak tanpa hujah sains. Hujah Al-Quran pun tiada. Just tolak sebab darwin adalah Yahudi.

Manusia yang berada di jalan Allah naik taraf kepada manusia. Tapi genetik dan usul tetap kera.

Azazil yang berada di jalan Allah satu ketika dulu naik taraf kepada malaikat. Tapi genetik dan usul tetap jin. { sini }


Yang paling menarik, beliau yang telah menafikan bahawa beliau adalah seorang ahli atau berkaitan dengan PAS { sini }, telah berjaya memperbodohkan ramai ahli-ahli PAS untuk menentang Presiden Abdul Hadi. Tidak pula Harimau pasti samada Aduka Taruna sedang berada dalam mode kera atau manusia ketika beliau menulis perihal "Projek Langgar Hadi".

Kera, jika berbuat salah, tidak dapat dihukum di Mahkamah manusia. So, bagaimana pula mahu menjadikan Aduka Taruna bersalah jika beliau sepusat-sepusing dengan sekor kera?

Aduka, gua salute lu lah bro. Lu dah buat gua emosi tak bersebab jek. Malu gua. Gua taknak carik gaduh dengan kera la bro... Kera mana ada akal!

2 comments:

Budak Perak said...

perrrgghhh...
mkn dlm 2...
menyucuk...

Harimau-Menaip said...

nasib baik tak tembus la bro..
;)