Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

27.1.10

Ciomak Ko...Kojap Zalim, Kojap Baik

"Dulu, barua ni khobar polis Malaysia zalim, pembunuh dan macam-macam.

Tibo-tibo, bilo kes Aduka Teghuna ni timbul dan masuk Bukit Aman, puak-puak ni puji Polis Malaysia macam Malaikat.

Eden cukup pantang kalau oghang cakap macam koling ni, kojap A, kojap B.

Bilo ceghito mato Anwar lobam, dioghang khoba Polis ghampang. Bilo ceghito perarakan Boghosih (Bersih), dioghang khoba Polis macam cilako.

Tibo-tibo, polis baik dan layan Aduka Teghuno macam Ghajo (Raja).

Sobona e, puak-puak ni yang macam bincek, macam ghampang. Ciomak dioghang la!"

Harimau: Pakcik ni orang Rembau. Bab cakap loghat N9, memang No. 1. Tak macam KJ! (Alamak, terlebih sudah)

6 comments:

mountdweller said...

Salam Tok Rimau

Wauu... masih marah lagi kot?

Komen Polis dari blog saya adalah berdasarkan apa yang di alami pada masa itu dan situasinya di IPD Kota Bharu. Di tempat lain saya tak tahu. Apa pun itulah hakikatnya di Kota Bharu.

Xenan said...

bro,

dah dilayan baik nape plak nak kutuk?

kalu dilayan tak baik wajib la dikutuk..

bkn seronok2 nak kutuk or puji bro.

ker semua kene kutuk?

Anonymous said...

haha geng geng adukataruna ni memang celako(bak kata najis(nik ajis)) Celako celako celako. Tapi aku rasa geng2 adukataruna ni pengikut anwar ibrahim si aljuburi.

Aku teringat post lama dia, dia tunjuk gambar parpukari(niat jahat), skrg ni org sebarkan gambar kau, baru terketar2, memang mampos lah kau adukataruna.

Harimau-Menaip said...

Tuan Mountdweller yang saya hormati;

Pujian ke atas Polis tu nampak macam keterlaluan. Saya baca kat blog Perisik Rakyat. Nampak macam "pujian plastik" je.

Xenan,

Saya bukan suruh kutuk 24 Jam tapi pujian yang dibuat nampak macam keterlaluan. nampak macam nak bodek Polis.
Oh ya..Xenan, ko pun orang Negeri Sembilan ke?

Anonymous said...

klu den umno den akan belo dio bro... sbb tulisan dia bole pocahkn PAS...
mmg patut la d beri layanan baik...
lpas ni kayo la dio...
tp heran ek kenapo lak wajahnyo bgt mistori & x keluo d surat kobar...
menteri yg jago medio ni pon dah maafkn so....

Isa said...

Jadilah macam den, den tak suko-suko memuji polis nih..., kes aduko toruno den tak mau komen hal polis.

Itu tertakluk dalam slogan "Cepat & Mesra" Polis. ha..ha..ha..

Apo pun... yang baik den sokong, yang tak baik den redah semacam jeo...

Walau apo pun, den sokong n3 ekau nih secara umum 199%. Den cukup tak suko manusio hipokrit... pantang tok nenek den 7 keturunan.

(Jangan pulak ado yang teraso) ngeee....