Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

15.1.10

Marah Masih Ada.

Selaku bekas penganut Kristian bersama-sama beberapa rakan lain, kami tahu benar bagaimana orang Kristian bekerja. Cuma, saya ingin mengingatkan umat Islam supaya lebih berwaspada dan berhati-hati. Kalimah Allah ini merupakan salah satu tuntutan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) suatu ketika dahulu. Walaupun IFC belum berjaya ditubuhkan, mereka berselindung di bawah MCCBCHST. Boleh dikatakan hampir kesemua 14 tuntutan yang mereka kemukakan telah berjaya dipenuhi. Tuntutan ini ternyata menggugat kedudukan Islam sebagai agama persekutuan. {Ridhuan Tee}

Ali Bin Karim : Ferhad...oooo Ferhad..
Tim Bin Ferhad: Kenapa kau panggil bapak aku?
Ali Bin Karim: Aku tak panggil bapak kau la..aku panggil kambing aku..
Tim Bin Ferhad: Kurang Ajar!!!! (sambil melepaskan penumbuk). Apa hal nama kambing kau sama dengan nama bapak aku?

Moral: sedangkan si anak akan marah jika sang kambing dinamakan bersempena nama bapaknya, inikan pula kita yang Islam ini apabila diperlekehkan dengan isu mutakhir (malas nak sebut). Bangsat betul kita jika membenarkan (walau dalam hati) sang kafir menggunakan kalimah "Allah" digunakan bagi Tuhan-Tuhan sang kafir yang entah apa-apa tu. "Allah" yang kita sembah sudah tentu tidak sama dengan Tuhan-Tuhan yang mereka sembah.

Kita layan blog Ridhuan Tee dengan penulisan yang bertajuk:

Apa yang masih tinggal pada kita?

Wallahualam.

14 comments:

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

MALANG sekali, zaman mutakhir ini ramai yang BANGSAT kalangan kita hanya kerana mengejar keduniaan yang tak seberapa. Sampai hingga sensitivi terhadapa nama Allah sendiri! Sungguh menjijikan mentaliti sebegini. Elok dihantar saja ke Haiti.

Frodo Baggins said...

wa pown x paham dgn org yg setuju.
samaada setuju sbb nak ambil hati
atau mereka benar2 paham ttg
situasi sekarang ...

ustazSAID said...

Ralat:
Apa hal nama kambing kau sama dengan kambing aku?
Sepatutnya : Apa hal nama kambing kau sama dengan nama bapa aku?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

akum
pak belang..
kita langsung tiada kesepakatan dalam hal ini...

saya sependapat dengan prof harun din dalam hal ini

sniper said...

bini bibik mama menghadap orang besar isu keputusan benar gereja guna kalimat ALLAH. sumber - berita hairan & pelik

PEKAN Jakun : bini bibik mama meminta umat Islam bertenang dan tidak terlalu 'memanaskan' isu keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Berlumpur membenarkan sebuah gereja menggunakan kalimah 'Allah' dalam penerbitannya.

siapa bikin panas bro, kalau kat zipon dah tentu monkee letak jawatan

gua rasa kan bro najis bini bibik mama sedang ketawa berguling gulung pasal dia dah berjaya MEMPERBODOHKAN ahli ahli bawahan umNONOK yang memang terkenal dengan BODOHNYA macam mamak kutty makan najis babi (rasuah) sebagai makan harian dia dan anak anak

bro wa cerita sikit ya kalau gua PM sebelum keputusan dibuat gua panggil gani anak 4tahil gua pulas telor dia dah tentu dia menjerit pastu tentu dia panggil hakim yang nak buat keputusan berkenaan pekara ni akhirnya keputusan perkataan ALLAH tidak boleh diguna pakai oleh gereja berkenaan tentu amannnnnnn........ tak gitu

kah kah kah mudahkan kalau bijak tapi BODOH dan dah tentu takada masaalah seperti sekarang biarkan mereka anak beranak selasaikan masaalah yang mereka dan anak beranak mereka REKA sendiri kah kah kah ......... bakar burn bakar kita lihat aja biar dia gi mampus siBODOH 1malaysia macam mamak kutty selesaikan masaalah ni

dipandikan cerita dari pemimpin tertinggi umNONOK hingga ahli yang terbawah memang BODOH sebab makan najis babi (rasuah) $%$%$%$%$%$%$%$%$%$

Harimau-Menaip said...

Entah apa la ko ni Sniper..

Meroyan ke?

meroyan said...

tukar blorawan neutral ke blogawan umNONOK

meroyan tu maknanya kepala bapak kau ke jangan marah ha ha ha nanti kena jual

Harimau-Menaip said...

Meroyan,

Pandai mak ko didik ko. Ko siap pandai menggonggong macam anjing. Jangan marah, nanti kena jual kat keling botol.

Anonymous said...

Betul punya marah meroyan(sniper), kesian, bila Mak/Bapak gagal mendidik dengan baik, jadi la manusia macam ni. Doakan dia supaya berubah, InsyaAllah.

Kasim Masdor

GAFARO said...

kengkadang aku sedih la dengan yang bagi komen kat sini.....

fikiran tertutup,asal posting tu tak menyebelahi pemikiran totok,mencarut carut....

rukun islam@iman tak pernah tercatat`beriman/percaya pada PAS/PKR/DAP ka umno ka'

Anonymous said...

Nik aziz ajar dia macam tu lah. Bapak borek anak rintik.

merongmahawangsa said...

assalamualaikum...
sessungguhnya kamu telah baca setiap hari. "segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam"...

TUHAN SEKALIAN ALAM,
bukan tuhan orang islam sahaja.
orang kafir, babi dan gajah serta harimau belang, harimau tompok, tuhan mereka adalah allah juga.

termasuklah jin dan syaitan. mereka bertuhankan allah.
allah tuhan sekalian alam.
bilamana anda kata mreka tidak boleh menggunakan nama allah. mereka nak bertuhankan siapa?
kebigungankah kita ini yang dlahirkan islam? dimana ulama2 malaysia ini?

bilamana kamu kata allah bukan tuhan mereka, kamu mengiyakan tuhan mereka wujud. lantas terbatallah syahadah kamu.

Orang kafir cuma tidak mengakui Allah sebagai tuhan mereka, yang satu dan perlu disembah, ditaati.
Mereka sedang keliru dengan urusan dunia. Mereka tertipu.
Mereka mengharapkan kita menunjukkan mereka ke jalan yang benar.

Ingat jangan gunakan agama untuk raih publisiti. dah macam ape dah.
wallahualam.

Anonymous said...

meroyan / sniper 2 mmg jenis keturunan bodoh... cuba bayangkan mak bapak dia penat lahirkan dia tp x berakal... eee aku nk jmpa mak bapak dia la... nk tenangkan jiwa mak pak dia supaya terima yg ank diorg nie biul...
merongmahawangsa...
sbnarnya kita xnk anak2 kita akan dtg keliru penggunaan nama allah nie apabila mereka terrrr baca bible... sbb kristian sedang menyebar risalah di merata2 tempat... sbnarnya ada baik dr buruk nye kaum laknat guna nama allah tp kita skrg cuba lindungi pemikiran anak2 kita akan dtg... aku, ko mmg la paham allah nie untuk semua tp ank2 ko paham ker nti... silap2 dia paham allah dlm agama kristian dr agama islam itu sndiri. adui ai... sok anak ko murtad baru ko nk tarik balik ckap ko... nasi pon jd bubur doh...

merongmahawangsa said...

anonymous:
ada hikmahnya allah mewujudkan akal fikiran di dalam kehidupan manusia. tp hasrusnya kita ingat,kita boleh kaji semula. hal ini sepatutnya x perlu digembargemburkan. kita adalah manusia, mereka juga manusia. maka sudah pasti, allah ada hak kepada kita semua ciptaanya.

sedaraku, drpd kita sbuk attack san, bakar sii, dan mulakan propaganda2 aneh, marilah kite cuba memantapkan akidah anak2 kite
nescaya jikalau akidah anak2 kita dimantapkan, persoalan seperti tukar agama, blackmetal, dan zina x akan berlaku.

Sebenarnya salah kita juga bahawa makin ramai anak2 muda yg terpesong akidah mereka, tp bukan salah mubaligh kristian tersebut. sebaliknya SALAH KITA SENDIRI.

di sekolah agama misalnya, ibu bapa dah x pentingkan lgik. pembelajaraN AL-QURAN juga jikalau ibu bapa mengajar anak2 mereka mengaji Quran, konferm anak2 x terpengaruh dgn quran2 palsu.

kita seharusnya memantapkan akidah masing drp terus menyibuk konon2nye menegakkan islam.

Semoga Allah meredhakan syurga-Nya kepada kita semua,

wallahualam