Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Ahlussunah Wal Jama'ah

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

24.1.10

Hina Almarhum Sultan Johor : Perlukah Kepala Blogger Itu Dipenggal?

Pertamanya, Al-Fatihah buat Almarhum Sultan Johor.

Harimau amat kurang melayari Internet kebelakangan ini kerana sibuk dengan hal-hal dunia. Namun, apabila menonton Buletin Utama malam tadi, Harimau agak marah apabila ada blogawan/blogger yang telah menghina Almarhum Sultan Johor dengan kata-kata kesat (agaknya sebab tajuknya Dah mampos buat cara mampos la.). Harimau tidak dapat membaca kerana tulisan tersebut telah dipadamkan dan yang tersiar hanyalah permohonan maaf {di sini}

Kalau penghinaan ini dilakukan di zaman Kesultanan Melayu Melaka, sudah pasti kepala blogger ini telah dipenggal!

Namun, bagi menjernihkan kekeruhan yang ada dan juga mendaulatkan syiar Islam dikalangan Umat Melayu, maka molek juga agar penulis blog tersebut dimaafkan dengan bersyarat.

Syaratnya? Beliau wajib mengadap Sultan Johor yang baru dan memohon maaf serta pengampunan kerana keterlanjuran yang telah dilakukannya. Mungkin permohonan maaf tersebut wajar dibuat dalam masa 30 hari.

Inilah akibat jika terlalu sangan berpolitik tanpa mengira masa dan situasi.

Kalau Arwah Abah Harimau dihina sebegitu rupa, mahu sahaja "punai" blogger tersebut dipotong dan dibuat anting-anting Anjing!

Harimau: Tajuk penulisan " Dah mampos buat cara mampos la." pun dah buat kita menyirap!

23 comments:

emptyspace said...

dia tak sedar daulat Sultan Johor tu mcm mane.. tunggu je la akibatnye kelak.

walaupun kesan dia rakyat tak nampak, dia je yg akan rasa nanti. padan muke.

rukun negara hari2 ikrar mase sekolah pun dah lupe.

Anonymous said...

x de kena mengena ngan daulat sultan..
jgn menyesatkan perkara yg dh sesat.

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Senjata makan tuan, inilah akibat pentarbiyaah maki hamun benci membenci selama ini...dan ini hanyalah permulaannya...tahniah PAS. Ajarlah lagi rakyat membenci, memaki hamun Ulul Amri...tapi jangan lupa satu hari nanti mereka akan maki hamun siapa juga termasuk PAS sendiri.

Tak percaya, tunggulah..setiap benih yang disemai ada hasilnya..terpulanglah APA jenis benih itu.

Kalau baik baiklah...

Harimau-Menaip said...

Waalaikumussalam Ibu,

Saya tak perasan pula, sejak bila Islam menganjurkan penghinaan kepada orang yang telah tiada.

Kalau betul penulis blog itu adalah ahli PAS, maka dia telah memalukan organisasi besar tersebut.

Wallahualam.

Anonymous said...

ganaz tajuk kali nih..
x simpati ker kat bro AT..

btul ckp org..

kwn ketawa byk ddapati..
kwn mnangis sikit djumpai..

renung2 kan..

mountdweller said...

Salam Tok Rimau

Saya juga tidak menyokong tulisan beliau tentang hal ini. Manusia tetap ada buruk baiknya, ada betul dan silapnya.

Pesanan untuk Anonymous.

Saudara jangan kaitkan dengan kepercayaan tahyul. Merusakkan Iman!

Apa-apa yang terjadi adalah di dalam kudrat Allah.

mountdweller said...

Maafkan saya Anonymous, apa yang saya maksudkan adalah kepada emptyspace.

GOMO said...

sallam bro

aku harap si aduka ni MAMPOS....
memang Cilakak punya budak. dia ni pro anwar..tapi baju PAS....

Blogger hussam Musa.

sydeen said...

kita semua adalah manusia biasa. takder org yg lebih atas dunia ni selagi dia makan nasik... kalau mati semua masuk kubur, hancur jadi tanah... tunggulah balasan Allah nanti

Anonymous said...

Si Luncai terjun dengan labu-labunya.........

mangchikla said...

Maklumat Cache....

AKUOKU said...

harimau menaip tak yah lebih2.....

manusia ni sama aje tak ada daulat2nya... masa kecik istana n9 tempat aku bermain. aku tahu dan paham sangat hidup segelintir kerabat di raja ni. aku yang raja ni pun tak marah sbbnya mereka2 ni mmg patut dikata. ini baru dihukum di dunia.. oleh itu kalau pemerintah itu adil pada rakyatnya tak ada org yg sanggup nak hina mereka. tauladan untuk kita yg masih hidup.

by the way nama aku raja rohaisham binti raja muhaiddin keturunan aku dari Adam sama seperti kamu semua. pegang padi tali Allah kelak kamu tak akan tersesat.

Harimau-Menaip said...

AkuOKU,

Apa lak nak lebih2?

Bila lak gua cakap Raja ni maksum?

Kalau marah sangat pun, Aduka Taruna perlu marah dalam hati je. Kita ni mentimun la bro.

Susah nak cakap lebih2 ni..gua pun cuak gak...

Mmmm...Ye ke lu ni Raja? Member gua pun Raja..

Coach bolasepak Malaysia..Raja Gobal.

Harimau-Menaip said...

Mmm..Aku OKU,

Sorry kalau saya panggil cik kak Bro.,

Saya ingat yang komen tu, suami cik kak..

Sorry Sis!

awang sengkawang said...

Isunya kini, puak2 pendokong zionis akan berkata 'lihatlah....melayu sendiri pun hilang hormat pd Sultan...'

Persoalannya, apakah ini pemangkin kpd cita2 mereka utk merepublikkan negara kita yg tercinta ini..?

PAS PIS PUS said...

Ada aku kesah....tak der kena mengena ngan aku...hari hari org mati...

AKUOKU said...

tengok blog saya... saya tak pakai suami utk menggunakan nama saya. saya bukan org bodoh. bab prinsip tak payah guna org lain. suami saya tak duduk belakang saya... tadi hormat sangat raja ni nak samakan raja gopal dng raja sebenar? awak menulis atas pegangan apa? guna islam awak tak akan berdolak dalih mcm ni. ni no tel saya 0162525597. rujuk 6 pekara yg membolehkan seseorang manusia itu boleh mencerca sesama dlm islam. pepatah melayu pun kata raja adil raja disembah raja zalim raja disanggah. aku bukan raja kerbau mcm tengku adnan mansor tak kan tak kenal kot? nak tahu apa raja kerbau call aku...

Anonymous said...

Hahahahha confirm mamat ni memang tak akan tidur nyenyak punya.. lari la lari jgn tak lari... lari lu mesti lari muahahahahha..
lajak perahu boleh diundur lajak kata bersiap sedia lah...

muahahahha muahahahah muahahahaha

ini sultan johor la bukan sebarang sultan... TEGAS tetapi PERIHATIN kebajikan rakyat!!

Anonymous said...

satu hari seorang datuk dan cucunya pergi ke kebun untuk membersihkan semak dan lalang. tiba2 si cucu menjumpai sarang anai2. lantas datuk menyuruh cucunya mengcangkul sarang tersebut. apa yg ko jumpa cu? tanya datuk. ada seekor anai2 besar dan gemuk. nie anai2 apa tok? balas cucu. itulah ratu anai2 cu. datuk menambah. cuba ko tengok badan dia besar, tahu makan aje, malas, hidup tak susah, tapi rakyat jelatanya anai2 pekerja tetap taat bekerja cari makanan dia dan menghormati dia sebagai pemerintah tidak pernah memberontak walau pun keadaannya begitu. ko tau dak cu kalau tak da ratu tu bermakna sarang tu tak da apa2 fungsi dan makna lagi la.getus datuk.oooooo...mcm tu ke tok? balas cucu kembali yang faham tentang cerita itu.

moral cerita :binatang pun tau hormat kat raja dia, walau pun raja tu tau makan je tak da produktiviti apa2,manusia nie tetap tak mau ambil sebarang pengiktibaran dari kejadian2 yg Allah jadikan atas muka bumi nie untuk renungan. raja merupakan wakil khalifah semenjak daulah uthmaniah.pk2 kan la org yg hanya melalui nafsu dijadikan pedoman

Anonymous said...

Aku berkerja di n.9... bertahun kitorg akan tlibat dlm istana dlm ape jua program. Ade saje pkara yg kurg sopan berlaku...x dinafikan bhawa kerabat nie x semunya baik... ttp sbagai org melayu... jgn sesekali kita mengaibkan umat islam terutama institutsi Raja... Pd akuoku... jgn buka pekung didada... di sebbkan adanya RAJA/SULTAn lah ko layak dok kt malaysia jd tuan tanah... kalau x ko jd tukang angkat taik pendatang iaitu kaum... mkn babi n biawak 2... ko paham ke x...

Anonymous said...

Thank you, that was extremely valuable and interesting...I will be back again to read more on this topic.

Anonymous said...

Brilliant website, I hadn't noticed harimau-menaip.blogspot.com before during my searches!
Keep up the excellent work!

Wan Solehah al-Halbani said...

Salam,

1. Tabik hormat kpd AKUOKU. Syurga nombor satu menunggumu di Akhirat nanti wahai Akuoku! Harap-harap anak-anak jati Johor akan ikut jejak Akuoku yg amat mulia dan agung di sisi Allah swt.

2. Sultan Johor tak ada daulat. Sesiapa yg mempercayai bahawa Sultan Johor ataupun mana-mana Sultan sekalipun mempunyai daulat, dia adalah kafir mengikut ayat-ayat Allah. Daulat itu hanya milik dan hak Allah sahaja (3:26) dan justeru manusia dan mana-mana Sultan sekalipun tidak ada daulat.

3. Kesemua Sultan dan Raja-Raja Melayu yg ada pada hari ini bukanlah dpd keturunan Raja-Raja Melayu yg sebenar dan asal, tetapi kesemua mereka ini adalah dilantik dan ditabalkan sebagai Sultan-sultan oleh British.

4. Temenggong Abu Bakar di lantik oleh British sebagai Maharaja Abu Bakar, kemudian beliau dinaikkan pangkat oleh British sebagai Sultan Johor. Melayu Johor pun setuju dgn senang saja bagaikan kerbau dicucuk hidung. Sultan Abu Bakar adalah anakanda kpd Temenggong Ibrahim dpd keturunan Tun Abdul Majid (pangkat Tun diberi oleh British), beliau (Tun Majid) adalah seorang Arab yg bermastautin di Singapura yg menjadi talibarut Raffles. Temenggong Ibrahin dilantik oleh British sebagai Temenggong Johor. Sultan Johor yg asal dan sebenar (Sultan Hessein dan Sultan Abdul Rahman)dpd keturunan Mangkat dijulang dipinggirkan.

5. Raja-Raja Melayu telah menjemput British untuk menjajah seluruh negeri Melayu dan mereka juga membantu British dalam menentang para pemberontak Melayu. Sultan-sultan kita yg membantu kafir dan menentang kaum Muslim serta mereka menggadai Melayu dan Islam seperti ini adalah orang-orang kafir di sisi Allah swt; dan ketahuilah bahawa Raja-Raja Melayu kita yg ada pada hari ini adalah dpd keturunan Raja-Raja Melayu kita yg kafir.

6. Raja-Raja Melayu kita yg ada pada hari ini adalah Raja-Raja yg kafir kerana mereka membuat undang-undang manusia yg selain dpd Allah (5:44)dan kerana mereka disembah sebagai Tuhan-tuhan yg layak disembah (9:31)- mereka ini adalah para Taghut atau Berhala-berhala yg kafir.

7. Umat Islam yg setuju, redha dan sayang kpd Raja-Raja Melayu kita adalah orang-orang kafir (4:60).

8. Mengingkari dan menentang Raja-Raja Melayu kita serta memusuhi dan membenci mereka adalah ketaatan dan kepatuhan kita kpd perintah Allah dan beriman kpd Allah(4:60; 60:4).

9. Orang-orang yg mula-mula akan masuk neraka adalah para mufti kita!

10. Ingatlah wahai bangsaku, bahawa takut itu hanyalah kpd Allah saja dan sekali-kali janganlah engkau takut kpd manusia (5:44)!

11. Akan Dikau aku sembah dan akan Dikau aku mohon pertolongan (1:4).

12. Cukuplah Allah sahaja sebagai Pelindungku!

Allah Hu Akbar!

Wan Solehah al-Halbani

Lubok Terua, Temerloh, PAHANG DM