Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

29.1.10

"Terajang" KJ keluar dari Pemuda UMNO


Ada brader tu cakap, yang dokong Khairy semuanya kenyang hidu bau ketiak hitam dia.

"Eden memang tak beghapo gomar dongan KJ sobab den tak pornah tahu asal-usul dio sobolum Pak Lah jadi Perdano Montoghi. Bilo dio jadi Ketuo Pemudo, makin berbulu mato den nengok gelagat dio dongan suku- sakat dio meraikan kemonangan.

Yang buek hati den berbungo adalah bilo
Parpukari khobar ado Exco Pemudo yang masih ado tolo boghok untuk menyatokan kebenaran.

Apo beghak eh kebenaran tu?

Kebenaran yang eden maksudkan adolah KJ masih menjadi boban boghek tahap Cipan Tonok dari Planet Utarid dan membuekkan UMNO jadi tempang. Pemuda UMNO lagi bincek dari Anjing kudung tokeh Ah Cai yang meniago kek kampung sobolah tu.


Ghaso eehh, KJ lagi hampeh dari ..sapo namo budak boroi tu? Samsol Akin ko apo tah namo eh...
Tapi, Samsol Akin ni nampak gak la jujur dan baik budak ehh..

KJ ni tak tahu la apo den nak khobar kan..Sonang citor, eden lagi baguih dari KJ ni.
Baguih tang mano? Tang cakap Nogoghi la.. Buleh ko KJ ni cakap bahaso Ghombau?

Den beghani tolanjang peh tu lari koliling Terminal Wan Somban kalau budak KJ ni buleh cakap Nogoghi.
Agak ehh, kek Oxpod Yunibersiti takdo ajar bahaso Ghombau kot?

Lagi satu den nak khobar an, si budak KJ ni, ontah apo yang dio menyanyah kek Tweeter dio. Dio ni nak main politik ko atau nak carik awek? Nak carik awek poie la masuk Felda Palong ko, Sungai Kelamah ko, Pasoh ko, Felda Jolai ko...koghang dah tengok klip video budak Jolai main tak?"

(perbualan terpaksa dihentikan kerana brader ni dah start cerita lucah)


Harimau : luahan rasa seorang pembuat cendol. Bukan Leman Dawi tau!

9 comments:

House PK said...

Muahahahahaaha! Tok Ghimau, tuan ni memang best la! Eden pun setuju si kitol ni mano gheti cakap Style Ghombau!

Dio ni Melayu ko?

Harimau-Menaip said...

PK,

Persoalan dia ni Melayu satu hal...

Dia ni apahal menyemak kat Malaysia ni?

Anonymous said...

Tubuh parti baru saja.Parti Tanah Melayu.Pilih hanya kepada orang yang bersih dan belum pernah menduduki mana-mana jawatan dalam parti-parti lain yang ada sekarang ini.Orang baru yang tidak terlibat dan terdedah dengan penyelewengan, penyalahgunaan kuasa dan pengaruh yang tidak baik .Ini sangat baik kepada Parti Tanah Melayu yang baru dan segar.Bersifat keras dan tegas pada bukan Islam dan bukan Melayu.

Anonymous said...

Yang menyemak tu Yop yang dibayar Zali dan Zkaraia...nak rebut kerusi..

mawar berduri said...

mana pemuda yg lain...takkan KJ lembek yg lain pun lembek juga?

Sukj said...

Trajang Kj keluar dari UMNO...aku sambut...kah kah kah kah..kah kah

Oitt...ada tenaga ka nak trajang KJ keluar

Takkan nak guna tenaga Firaun lagi kot? kah kah kah kah..kah kah

Kalu nak trajang Kj...silakan lah. Tapi aku rasa silap hb nanti UMNO mampos dulu daripada KJ...kah kah kah kah..kah kah

Dr Butiq said...

Salam kodin den gimau.org ghombau takdo yg hitam logam do.kok hitam logam tu mamak jua nasik kandar kek penang tu ado la.kau tanyo dio,dio kona tak tok semajo dan tok sotir kalau tak kona bukan orang ghombau tu do.

kulatlapok said...

salam Bro..

hiks hiks hiks pasal ko nak terajang si KJ tu? Dia tu ada suku sakat sukun dengan arwah moyang belah tokwan lelaki adik beradik dengan sebelu sepupu sepipit ntah apa2 lagi yg akupun tak tahu... kesian KJ, apa lagi kasi peeeiicaahhhh lah masa dia..!!!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

biar la dia kat situ tok
lagi lama lagi bagus
kalu dia jadi beban
senang tukar pusat

kalu yang di tukar pun sama
kita tukar perut pulak