Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

2.1.10

Apa kaitan parti politik dengan isu terkini (Herald)?

kemaskini 6.15am: Lafaz Allah merupakan kalimah suci yang khusus bagi agama dan umat Islam dan ia tidak boleh digunakan atau disamakan dengan agama-agama bukan Islam lain. Oleh itu wajib bagi umat Islam menjaganya dengan cara yang terbaik dan sekiranya terdapat unsur-unsur penghinaan atau penyalahgunaan terhadap kalimah tersebut, maka ia perlu disekat mengikut peruntukan undang-undang yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.{Fatwa Kebangsaan}

___________________________________________________________

Apa kaitan parti politik dengan isu penggunaan kalimah "Allah" oleh Herald? TIADA. Tunjuk perasaan dan penyerahan memorandum kepada Raja perlu dibaca begini:

Kalau PAS yang anjurkan, kita pergi dan sama-sama membantah.
Kalau PKR anjurkan, kita ikut dan sama-sama bersorak.
Kalau UMNO anjurkan, kita sokong dan sama-sama mengganyang.
Kalau mana-mana NGO anjurkan, kita dokong dan sama-sama sertai.

Harimau takut anak-anak Harimau akan terkesan dari keputusan Mahkamah baru-baru ini. Siapa yang tidak setuju dengan Harimau, terpulang.

Mungkin kalian tidak kisah jika anak-anak kalian di Kristiankan. Kalian pun bukan sayang pada Agama Islam kan?

Patutnya, dari kecik lagi mak bapak kalian sudah pijak perut kalian sehingga keluar taik hijau.

Kalian mungkin hanya gusar dan ambil kisah tentang mayat Teoh dan Kugan sehingga sanggup bervigil.

Kalau zaman Jepun, kalianlah Kempetai. Tapi, dizaman milennium, kalianlah "anjing" politik orang tertentu.

Tolong jangan politikkan isu ini.

Harimau: panas betul hati aku. Astaghfirullah.

9 comments:

kembara putih said...

Tuan blogger kata jangan dipolitiknya isu ini, tapi musykilnya kenapa tuan kata; "Kalian mungkin hanya gusar dan ambil kisah tentang mayat Teoh dan Kugan sehingga sanggup bervigil."

Bagi saya, UMNO/BN/kerajaan Malaysia sengaja kalah dalam kes ini untuk dijadikan modal pilihanraya.

Kalau UMNO/BN/kerajaan Malaysia betul2 perjuangkan Islam sudah lama digazetkan perkataan Allah hanya untuk agama Islam. Tak cukupkah dengan kuasa majoriti? Tak cukupkan sokongan dari raja2 Melayu? Tak cukupkan memerintah Malaysia selama 52 tahun? Hanya mahu atau tidak saja.

Anonymous said...

Bhai, wak lu ah, apsal lu bangang sangat neh, tengoklah kenyataan orang yang betul2 alim agama.

wa nak lu hadam dulu keluasan beragama, apsal lu bangang sangat bhai? lu carikla sendiri fakta dan hujah agama, malas wa nak citer. papahal pun lu.... fakap! kah kah kah . . . kah kah kah . . .

bullshit! bodoh!

Anonymous said...

Inilah caranya UMNO memerangkap PAS. Apabila orang PAS merasa gelisah dengan isu ini, UMNO akan menghulurkan tangan persahabatan. Ketika itu, polarisasi kaum kembali ke tahap sebelum 1990. Harapan UMNO ialah PR berpecah. Tidak mustahil rakyat merusuh akibat isu ini. Perkara terbaik yang perlu dilakukan oleh PAS ialah dengan membiarkan UMNO dan NGO yang terlibat berkokok sendirian mengenai isu ini.

Harimau-Menaip said...

kembara putih,

itu namanya ayat mengetuk pintu ilmiah..kalau tak paham tak tahula..

Anonymous 1:29;

Macamlah aku tak tau ko tu sapa...


Anonymous 3:23;

politik...konspirasi...rancangan jahat...itu je lah yang ko tau..takkan takde satu pun yang betul berlaku kat malaysia ni?

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Dalam KEADAAN macam ni ada juga yang masih nak canon isu ini pada UMNO. Kesian orang Melayu macam ni. Isu nama Allah dah nak dihujung tanduk, nak masuk Gereja di Malaysia ni, masih tercari-cari kalau boleh nak kaitkan dan cari lubung kenakan UMNO.

Melayu macam ni memang patut kena pijak sebaik sahaja lahir di dunia dulu, bak kata P.Ramlee...kecik kecik tak nak mampos, bila besar menyusahkan orang. Dalam kes ini bukan orang sahaja yang disusahkan, malah Agama, Bangsa dan Negara!!!

Mereka lebih percaya pada Kafir Laknat dari bangsa sendiri yang PERNAH menabur JASA pada mereka, walaupun setiap jantung berdengup mereka cuba menafikankah hanya kerana fahaman politik yang berbeza dengan UMNO.

Pujalah PAS/PKR. Kalau nak tidur sekelambu dengan pemimpin PAS/PKR pun kami tak kisah TAPI ini bukan isu parti. Tulah, kalau kita kata banggang nanti melenting. Ilmu Islam sejengkal, semangat sayangkan bangsa dan Agama tak ada..tak malu mengaku Melayu dan Islam. Bila orang nak cemarkan nama Allah pun tak sensitif, tak ada perasaan cemburu...

Anakku, kita jangan layan orang yang tak ada visi dalam hidup, tak ada wawasan...tahunya..menghina Pemimpin Negara yang pernah berjasa pada Negara, Bangsa dan Agama. Mereka yang tidak bersyukur atas segala nikmat yang Allah swt limpahkan pada mereka selama ini.

Mereka mereka ini apa yang ada? APA jasa mereka pada Bangsa, Agama dan Negara?

Xenan said...

kalau ikut nas dibolehkan.Kalau ikut waqi' bermasalah.

Kene paham setelah UMNO memerintah 60 tahun..mmg org melayu islam makin tak berilmu agama islam.Mentaliti pon hancus.So jatuh tak boleh la guna nama Allah bagi org non muslim.

Kalau nak menentang pon better tau pasal apa menentang.Wa lagi risau anak2 wa bodoh tau jerit2 jek.Lagi senang nak dikristien kan.

Teruskan menentang.Tapi harap tahu ape yg ditentang dan dalili2 nya

Xenan said...

yg gua pelik bro..kompom2 la malaysia ni tgh diperintah UMNO.N kita sendiri tau betapa power nyer diorg utk pengaruhi mahkamah.Ade ISA bagai..tapi tak diguna.Ape motif daa?

Kalau nak di banding dlm kes natrah dulu, kerajaan Malaysia ni ibarat watak kerajaan british.

Jadi nanti nak berdemo kita menentang kerajaan Malaysia yg dipimpin oleh UMNO tau.Musuh kita PM tau dlm hal ni.Jgn salah sangka lak.Gua support ma nak demo..jom!

Terangkan jugak implikasi ni kat org UMNO.Kang diorg tak paham musuh diorg sape

concern wa, kenapa dibawah pemerintahan UMNO,

-isu sebar kartika tak dijalankan
-Isu nama allah tak settle.

Ape motif Kerajaan Barisan Nasional ni?sile tukar goment kalu tak capable nk defend islam

Harimau-Menaip said...

Xenan;

Pasal UMNO tu, saya bersetuju benar. Sebab tu, cadangan-cadangan saya berbunyi macam UMNO yang paling berkuasa.

Pada pandangan saya (maaf kalau salah), tanpa restu UMNO, Raja Melayu pun tak akan bersuara. Itu pandangan saya.

Kalau ia salah, saya minta maaf.

YB Raz said...

dalam masa inipun, masih nak bergaduh. kalau anak bini mati jatuh tangga, masih nak salahkan orang lain?

adoii yaiii...masih nak menuduh sesama sendiri. betullah orang melayu memang suka berkelahi.