Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

25.1.10

Komentar Terbuka Buat Aduka Taruna Dan Pierre Lim

Ada yang kata, Aduka Taruna bakal terlepas dari hukuman perundangan namun bagi Harimau, permohonan maaf yang menjelaskan bahawa posting yang dipadam adalah dituju khas kepada Almarhum adalah perangkap maut yang bakal memakan Tuan.

Kalau kalian nak komen atau bagi amaran pada 2 manusia ini, silakan. Mungkin mereka terlupa dan wajib kita ingatkan. Suka juga Harimau salin & tampal komentar yang dibuat di kolum Aduka Taruna.

  1. Panglima Hitam Selendang keris says

    ASSALAMUALAIKUM KALAU ANDA ORG ISLAM,SAYA KHUWATIR ANDA KAFIR. SAYA MINTAK MAAF KPD SELURUH KELUARGA SAUDARA KALAU APA-APA YANG TERJADI DALAM DUA HARI DARI SEKARANG, BERSIAP SEDIA LAH, SULTAN-SULTAN JOHOR BUKAN SEBARANG SULTAN, ANDA TAHU SEDIA ADANYA. DIMANA KAMU NK MENGHILANGKAN DIRI TERPULANG KEPADA ANDA. PASTINYA CENGKERANG AKAN PECAH, GUNUNG BEREMBUN TAK LAGI MERAH. SIAPKAN DIRI KAMU.INGAT LAH WAHAI KAMU.

  2. Anonymous says

    Assalamualaikum...

    Sebagai seorang berbangsa MELAYU...

    SPB Yang Dipertuan Agong, Sultan - Sultan dan Raja - Raja merupakan lambang kebesaran bangsa YANG BERDAULAT!!!

    oleh yang demikian, menghina dan mencerca atau menulis perkataan - perkataan yang tidak sopan menunjukkan anda sebagai PENDERHAKA NEGARA dan layak dihukum seberat - beratnya...


    Sebagai Penganut Agama...

    Jika anda seorang yang memperjuangkan ISLAM... anda sendiri tahu apa dosanya... Rasullullah S.A.W. sendiri tidak pernah mencerca atau memaki hamun kepada sesama manusia meskipun BAGINDA PERNAH DILEMPARKAN DENGAN NAJIS!!!!

    berani buat, berani la tanggung.... satu laporan polis di IPD GOMBAK telah dibuat khas untuk ANDA!!!


  3. Anonymous says

    Mulai malam nie, anggaplah diri ko sudah jadi mayat hidup wahai AdukaTakdeTeruna..Ko tau tak yg regimen Komando Gerak Khas di bawah naungan Almarhum Sultan Iskandar? Jangan marah kalo ada orang beret hijau seret ko mlm nnt..Jangan lupa juga pada Johor Military Force..ramai yg boleh cari ko nnt..

  4. JebatModen says

    AbgTuah said...

    AKU NAK INGATKAN PADA SUMPAH KERAMAT MELAYU..

    'PANTANG MELAYU MENDURHAKA'

    'BUANG MELAYU YG MENDURHAKA'

    'MELAYU MENDURHAKA PASTI CILAKA'

    'AKHIRNYA DIHUMBAN KE NURAKA'

    WELL ADUKA THANKS FOR PUBLISHING MY COMMENT.

Akhir qalam, "kalau hidup bergelumang dosa, lebih baik mati dijilat nuraka". Semoga Allah selamatkan kita semua. Amin.

6 comments:

Anonymous said...

Naik bulu roma aku baca komen2 tu... :)

awang sengkawang said...

kepada 2 ekor useless badger..,

Sementara jarum masa masih berdetik, sembah ampunlah pergi mengadap sujud kebwh duli Tuanku Sultan Johor.
Gunakanlah akal yg masih berbaki..sebelum jiwa mu kacau menjadi gila seorang diri.
Jgn nanti kamu menyangka panas sampai ke petang, rupanya hujan ribut di tengahari.!

Anonymous said...

-nie bkannyer harimau yg menaip..tp lbih kpd tikus yg menaip..

AMBAJ said...

Kau tahu parang terbang asal darimana? Dari Johor. Aku nak sembelih lehir kau orang

Harimau-Menaip said...

Anonymous 4:21PM;

Tikus pun tikuslah. Tak jadi kuman pun buat aku.

Apa yang penting, tanggungjawab membela kedaulatan Raja-Raja Melayu telah aku jalankan.

Jangan ada yang mempersoal keMelayuan aku lagi.

Anonymous said...

Ya, mungkin kerana itu