Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

13.8.09

Apa itu Blog Berhaluan Kiri? Siapa Blog Lubang Jamban?

Tidak kiralah mana- mana pemimpin pun, samada dari Pakatan Rakyat atau Barisan Nasional; usahlah mudah sangat tunduk dengan desakan (atau mungkin ugutan) psikologi yang mula dimainkan oleh blog- blog bukan Islam yang hanya mahukan kesamarataan yang menjahanamkan Negara dari segi struktur dan matlamat. Ia juga mencabul sejarah Malaysia yang terbentuk dari sifat belas dan kasihan dari kaum peribumi buat kaum- kaum yang lain. Namun, bunyinya agak rasis jika disebut begitu dan pada masa yang sama kita harus sedar bahawa ia adalah suatu kebenaran.

Dewasa ini, pemberontak jalanan dan blogawan berhaluan kiri (orang macam Harimau adalah straight) mula memperkatakan dan mempersoalkan kedudukan PAS di dalam Pakatan dan berharap ia dipertimbangkan oleh Anwar Ibrahim di mana mungkin sesuatu tindakan (seperti menyepak PAS keluar) perlu dilakukan Anwar Ibrahim sederas mungkin.

Mereka terlalu megah dengan kemenangan yang diterima dan menganggap tanpa peranan mereka, Pakatan Rakyat tidak mungkin menidakkan majoriti 2/3 Barisan Nasional.

Sudahlah. Muak sungguh dengan keangkuhan mereka (blogawan berhaluan kiri). Belum ada kuasa sudah mendabik dada dan melaung "I'm the King!". Ptuihhh!

Siapa blogawan berhaluan kiri? Blog ini memberi definasi sebegini:

Mana- mana blog yang menyokong mana- mana parti tetapi bersuara dan bercakap seperti dialah Raja, dialah Pembuat Keputusan dan dialah Penentu Keputusan Pilihanraya.

Jelas bahawa ia mencakupi semua blog samada Pro- PR atau Pro- BN ataupu Pro- Fessional (macam Harimau Menaip...hehehehe)

Contoh? Di bawah:


In 2007 when the PKFZ scandal broke, the MACC (then ACA) had seized all documents from the Port Klang Authority and nothing came out of it. Probably they had no balls to see the investigation thru because and this is a hypothetical possibility that those with balls possessed only dysfunctional anatomical extensions, but workable only by remote control! Dang, and some of you guys say that this country is not in distress (IS THE OPPOSITE OF TRANSPARENCY, MACC? )

Lagi? Baca lagi di bawah:


It is time Anwar cracks the whip. Better to amputate one limb before it infest the whole body mass. Zulkifli Nordin MUST GO. Will DSAI do it? Will PAS and DAP also rein in their delinquents? We will see how this plays out at Permatang Pasir. (TIME FOR PR LEADERS TO TAKE OFF THOSE KID GLOVES AND CRACK THE WHIP. )

Lagi? Ada lagi. Baca di ini (PAS, PEOPLE ARE SEEING RED, NOT GREEN, NO? )

Mungkin kalian akan bertanya, "Mengapa Kiri dan bukan Kanan?". Jawapannya mudah. Kiri kan tangan taik! Berlainan pula dengan blog The Might Of The Pen.

The Might Of The Pen adalah blog Lubang Jamban.

7 comments:

melayuangkat said...

Memang blog Harimau ini blog yang straight..ha ha sebab tu minat pada Pak Belang.

ISA said...

Salam Bro,

Kompius la... blog eden ikut haluan mana pulak...

Haluan kapal.... kot..

Anonymous said...

Assalamualaikum,
sejak dua menjak ni, Harimau dah bukan macam menaip, tetapi mengaum.

Teruskan menulis. :)

~ OnDaStreet

Harimau-Menaip said...

ISA,

Blog Tuan berhaluan kanan. Siap pakai anti bacteria lagi..

Ondastreet,

Sakit tekak kalau mengaum lama2 ni.

Ibu Melayuangkat,

Thanks.

Unknown said...

Salam Tok Rimau

Teruskan ngauman yang kuat sehingga pecah telinga sang tuli dan terpacul keluar biji mata yang buta!

Mountdweller tetap akan sokong

Yoptanjung said...

Blog teman takde haluan, Jamalabdilah kata blog teman haluan perahu mudik ke huluuuuu.....lancang kning belayar malam...lancang kuning belayar malam.......belayar malam....
Kalau nahodeeee......kalau nahode..... eh teman dah melalut le pulak ade dibuatnye menyanyi...sorry tuan.

ummuhanah said...

salam,
blog longkang atau blog jamban ...bukan le isunya...apa yg penting tulisan yang dihasilkan bukan setaraf 'surat layang'... kerana itu perbuatan 'orang pondan'...

mengaum le Pak Rimau selagi tekak mu larat. Meh kongsi sikit apa yang ada dari blog nasruddin tantawi...

'Etika dan adab seorang blogger"

baca jangan tak baca...

boleh saja menulis secara kritis tapi...

kalaulah tulisan pak Rimau di blog ini bernilai dakwah dan jihad dijalan Allah. Ayuh tampilkan dirimu dan menjadi penulis ikhlas lagi bertanggungjawab terhadap apa yang anda muntahkan di sini.

jangan nama je rimau...tapi takuuut...
cuma berani bila 'orang tak kenal'...

sekadar pandangan sekupang dua dari saya.