Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

9.8.09

Resit Tu Mungkin Fitnah, Yang Ini Macamana?

Resit pembelian arak tu mungkin suatu fitnah. Tapi, informasi "towkey- towkey besar"dibawah ni macamana? Fitnah juga ke? Bagaimana pula dengan pautan ini? { pautan }

{klik gambar untuk zoom-in}










sumber: http://masrizalhardy.com/2009/siapakah-jeneral-b-tan-sri-dato%E2%80%99-mohd-ghazali-bin-dato%E2%80%99-mohd-seth/

13 comments:

Anonymous said...

alah rimau kalau ko di lantik director dpt sebulan puluh ribu pun ko nak jugakkk.....

mohsin

Anonymous said...

kaum kerabat n9 ni diaorg bukannya guna duit tu sbb diaorg dah memang kaya.

tapi diaorg sedekahkan duit tu ke fakir miskin. ok la tu.

Anonymous said...

Salam ya rimau,

Saya tak pasti ke mana rimau nak bawa pemikiran pembaca dalam artikel di atas.

Macam mana kalau 19.9 peratus kepentingan saham SMC yang dijual kepada Mirzan dan kumpulan pelabur bukan saham arak?

Kalaulah benar bukan saham arak yang dibeli Mirzan dan pelabur QTech adakah bermakna kita sekali lagi mendekatkan diri kepada fitnah?

"In separate statement, Kirin said it would sell its 19.9 percent shareholdings in San Miguel Corp. for P63 per share, or a total of P39.6 billion to local investment management firm Q-Tech Alliance Holdings, led by Eric Recto of the Ashmore Group. Ashmore is talking with San Miguel Corp. about selling a majority stake in Petron Corp.

Q-Tech’s investors are Bahraini firm QTel Al Sadd Holding SPC (P25 million), Roberto Ongpin (P75 million), Eric Recto (P50 million), Malaysian Mirzan Mahatir and Australian Seumas James Dawes (P37.5 million each), and lawyer Alexander Poblador (P25 million).

In a phone interview, Recto said, “San Miguel is a good investment, and the 20 percent block is a good opportunity. We are confident of the management’s diversification strategy.”

Since 2007, San Miguel Corp. has been selling its food and beverage assets as it seeks to expand into faster growing mining, infrastructure and property industries."

Syarikat Telekomunikasi Beli Saham Arak atau JV Telekomunikasi?

Sumber Bloomberg

San Miguel Berniaga Arak Saja?

Melayu Islam

pria malaya said...

hancur umno...

mudz said...

Celaka nko anom 11:52 duit haram buat sedekah jadi halal...nko belajar kat mana....Islam Hadhari.....perrrhhh

armouris said...

info tentang minum arak kat sini - Penyalahgunaan Arak

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku Harimau,

Wang dan Kuasa mengaburi mata dan hati manusia TIDAK KIRA siapa.

Percayalah..

Tapi ini tidak bermakna penjualan Arak patut dibiarkan berleluasa dan tempat kawasan majority Melayu seperti di seksyen 8 Shah Alam.

Kalau para director tu nak bagi anak bini dia orang makan wang ada berkaitan dengan judi, arak atau babi pun lantak dia oranglah. Dosa dan akibatnya mereka sendiri tanggung bukan di dunia tetapi diakhirat juga. Ingat!!

Mak Cik tinggal di Shah Alam dan faham benar muda mudi di sana lebih lebih lagi sekarang. This never happened before.

Master Yoda said...

"alah rimau kalau ko di lantik director dpt sebulan puluh ribu pun ko nak jugakkk.....

mohsin"
------------------------------------

sendiri mau ingat la bro...

kemewahan duit di dunia ke kesengsaraan kat dlm kawah api neraka???

Anak Kuala said...

apa kaitan dengan UMNO dan BN. Entah-entah semua nama tu ahli PAS atau PKR?

Zaid yang kaki minum pun duduk dalam pkr, adakah kita nak kata PKR minum dan Pas yang kawan dgn Pkr pun kita kata pas minum

Harimau-Menaip said...

Anak Kuala,

Hang jangan jadi Hamba Politik bro.

Den tak kaitkan dengan politik. Cuma kegusaran den pada halatuju bangsa.

Kalau pemimpin dah macam ni, macam mana nak "pimpin" anak buah ke jalan Allah Taala?

Anonymous said...

Salam ya rimau,

Alhamdulillah bila saudara menyatakan tidak berniat mengaitkan posting di atas dengan politik.

Agama Islam tidak menghalalkan arak. Tiada yang terkecuali dalam hal ini hatta anak Istana, pemimpin besar atau orang kecil.

Permintaan saya janganlah cetuskan lagi kaitan arak dengan parti politik UMNO. UMNO tidak sehina itu.

Benar seperti pendapat kawan-kawan takkanlah kerana pembelian saham boleh terus kita kata anak bekas negarawan terlibat dengan arak sedangkan SMC banyak cabang perniagaannya termasuk makanan, hartanah dan telekomunikasi. Jika tidak masakan pelabur lain dalam Q-Tech seperti syarikat telco Bahrain akan restui pembelian itu. Jadi bila kita tidak pasti lebih baik kita tidak membawa pemikiran pembaca ke perkara yang tidak benar.

Tuhan juga yang mengetahui.

Melayu Islam

Harimau-Menaip said...

Anonymous,

Salam Persahabatan.

suriakarim said...

Dlm hal nie... Cuba sekali jgn babitkan UMNO+PAS+PKR.

Pikirkan dlm sesuatu penempatan ni, terdapat hampir 95% org melayu agama islam yg terdiri dr semua anak2 tukang komen n si harimau menaip nie.

Jd ape perasaan anda semua bila kedai arak bermaharajalela kt c2..?