Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

16.8.09

Pelakon Jahanam



Kalau tak silap, mamat baju merah ni yang meronta- ronta macam babi nak kena bunuh je hari tu kan?

Kalian bayangkan, kalau DAP diberi mandat lebih besar selepas ini, kalian rasa, masih wujud lagi kah kontraktor- kontraktor Melayu di PBT- PBT? Jangan harap!

Lagi cerita "mamat baju merah" di Last bullet Ronnie Liu .

21 comments:

mountdweller said...

Salam Tok Rimau

Nampaknya lebih kurang ajar dari kuasa. Betul kata Tok Rimau, kalau mereka berkuasa apa akan jadi Malaysia ni?

Itu sebabnya Tok Rimau menyeru semangat Kiyai Salleh!

Tok Kancil Mengaum said...

adakah masalah takut tak dapat kontrak yang menjadi kemarahan saudara-saudara ? kesian-kesian. sekarang pun sudah tak dapat kan? kesin-kesian.

Dee said...

aik. . Nie kah org lari lalu jatuh masa Mcc nak tahan dia aritu ?? Apasal balut kaki cm tuh siap guna tongkat OKU lagi tuh.?? Tengok gayanya mcm kena langgar lori balak jer. .jatuh mcm tuh pn boleh cedera tahap nak mampos mcm nie kah.

Sape pengarah filem nie ek?? mcm filem thriller Nuar thn 98 jer lah plk. . Mungkin dpt khidmat nasihat dari pelakon tersohor si nuar berahi.. Bab2 cmnie Nuar memang terer . .

Anonymous said...

org klate

kalu aku pun, aku buat mace tu, SPRM sekarang betul nampak mace lembu suruhan supa mace namanya suruhanjaya.

nak tahan org kena ada caranya, kalau dia ada peguam kena berurusan peguamnya, kena ada waran tangkapnya, bukan main belasah aje, dan sekarang benda2 yg sensitif kena buat berhati2, media dan wartawan secepat kilat aje boleh sampai kat tempat kejadian.

sekarang semua rakyat malaysia dah tengok dan tahu, imej 1malaysia PM telah tercemar dan adakah ini boleh memberi kesan positif kepada sokongan rakyat pada BN pada PRU 13 nanti, bukan org cina, india malah melayu pun benci tengok benda mace ni.

Badan2 penguatkuasaan kerajaan kenalah berhati2 supaya segala tindakan kamu tidak akan menjejaskan sokongan kpd 1Malaysia

Tungaklangit said...

salam

kalau dilihat oleh penyokong PAS maka berlinangan mata mereka kerana sedih mereka yang bukan Islam dan tidak faham Islam diapa2kan seperti ini oleh pihak kerajaan...

sekian

salam

arin2772 said...

CINA GEMUK TU MENGGELUPUR MACAM BABI KENA LIWAT MASA TU. HA HA. CINA GEMUK BELAKON MACAM HAMPEH MASA TU. SAKIT SENDIRI JATUH. PASTU GI SPITAL. PASTU NAK TENGOK LAK BAPAK BABI GEMUK YANG SAKIT NAK MAMPUS.. PASTU NGADU SAKIT DADA.. HEK ELEH... SIAL BETUL. KALAU TAK SALAH IKUY JE SPRM. KALAU SPRM SALAH SAMAN JE 100 JUTA MACAM SI PENGKHIANAT SELALU DOK BUAT. SIAL PUNYA BABI GEMUK KUAT BELAKON...

kulatlapok said...

Salam TOK HARIMAU,

dan khas untuk Tok Kancil..apa yg nak ditakutkan, Ikan jerung dah lama menyapu kontrak dan mengaut keuntungannya tak perlu nak kesiankan. Yang Melayu kesiankan ialah parti PAS yg seperti mabuk mengejar kuasa bersama DAP. Mereka perlu memikirkan kerjasama dengan rakan TALAM DUA MUKANYA itu..

aku said...

salam tok rimau,

akan datang semakin ramai pelakon yg akan muncul..

Betara Guru said...

Meluahkan ketidak puasan hati hanya kerana tak dapat kontrak...??
Nampaknya mentaliti masih x berubah...
Hanya mengharapkan kabel dalam PBT untuk dapatkan projek...

Pakatan Haram said...

Lagi gambar Pakatan Haram sila klik pada nama

tok pawi said...

Balut besar2 macam tu buat susah nak berak je...

Garden said...

Saya sudah lama tak mahu amik pot dalam hal politik ini. Tapi cerita pasal Ronnie Liu ini, bukan cerita baru yang saya dengar. Kalau budaya gangsterism dikekalkan dalam pentadbiran kerajaan, maka kita semua boleh beri salam kepada segala perkara ketelusan yang dilaungkan sebelum ini. Bagi saya UMNO ada buruk dia, tapi hal yang berkaitan dengan Wong dan suku sakatnya mungkin lebih teruk daripada UMNO itu sendiri. The new face of terror I might put it. Sebagaimana yang dikomen orang, kalau tak bersalah, kenapa perlu takut untuk memberikan keterangan? Kalau ada yang perasan komen2 saya di blog, jarang sekali saya sebelahi UMNO, tapi kali ini komen saya akan menyebelahi UMNO kerana pada saya, tindakan mereka (Wong dan suku sakatnya) ini sudah melampau dan sudah hilang sifat toleransi.

MI said...

Salam ya rimau,

Orang Cha dah lama terlibat dalam salahguna kuasa dan rasuah sejak zaman-berzaman. Rasanya lebih awal dari zaman Tunku Abdul Rahman lagi.

Siapa yang ajar orang Melayu istilah "markup" dan tulis resit sendiri kalau bukan tokay-tokay kedai Cha ini.

Jadi apa nak hairan kalau PR ditakdirkan memerintah kelak mereka terus bergelumang dengan najis rasuah.

Orang Melayu kalau nak Melayu dan Islam terus bermaruah tolaklah amalan rasuah.

Malaysia-instinct said...

Lakonan Cina Gemuk tu mahu Rosyam Nor pun takut....cuba baca di sini :http://www.malaysia-instinct.com/english/index.php?option=com_content&view=article&id=9661:lakonan-terhebat-wong-chuan-how-gentarkan-rosyam-nor&catid=51:berita-tempatan&Itemid=83

Anonymous said...

Kalau benar sayangkan Melayu dah 50 tahun memerintah semacam saje ape ni beb!Yang berubah pemimpin UMNO. Kalau dulunya bangsat sekarang dah kaya raya. Dah le gitu tak sedar diri pula. Sesatlagi menyesatkan. Bertaubatlah kawan.

melayuangkat said...

Salam anakku,

Mak Cik berdoa agar dia ini BETUL BETUL dicacatkan kakitangan oleh Allah swt seperti yang dia sendiri HENDAK SANGAT!!!

Anonymous said...

"DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam." - anonymous

"Kita mendekati mereka melalui forum, wacana dan perbincangan," - anonymous

Aku YanG Gilakz said...

hancur lah malaysia....sah jadi mcm singapre nanti...huhuhu sedihnya....kerana cina..kerana cina...

Peguambela? said...

Harimau,

Ini bukan taktik baru dalam politik Malaysia. Malah, alasan yang seringkali digunakan oleh ahli-ahli perniagaan. Banyak kes mahkamah di Malaysia yang ditunda berkali-kali kerana alasan sakit, uzur dan ...

Bukankah Samy Vellu pernah tidur di hospital kerana takut dipertanggungjawabkan di Parlimen? Bukankah dua ADUN Perak yang melompat itu pun tiba-tiba sakit pada hari perbicaraan kes rasuah mereka?

Sepatutnya, saudara Harimau patutnya dah lali dengan perangai sebegini oleh mereka yang rakus dengan kuasa dan kekayaan.. Ini bukan soal kaum ke parti mana. Ini perangai biasa semua manusia.

Kalau sekadar nak menyerang DAP; dah tak neutral, brother..

Anonymous said...

..bro dia cuma lakunkan semula adegan babi nak kena sembelih..

Anonymous said...

..bro dia cuma nak lakunkan semula adegan babi nak kena sembelih..tu ajee..