Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

9.8.09

Perangkap Yahudi Bertukang-pasangkan Melayu?

Terbaca dari blog Mahaguru58 yang acapkali menyedarkan Harimau dari lena yang panjang, dan beliau memaut blog http://rainbowoftruth.blogspot.com/ untuk dibaca oleh kita semua di mana terdapat suatu bait ayat yang mampu membuatkan Harimau berfikir.

I hope Malays, Muslims in this country will not fall into the trap through disinformation by Steven Gan and certain chosen individuals who were sent, paid and trained by nED to create 'division and chaos' in this country.
If DAP and its alliance takes over the country, Muslims and Malays will be polarised to one corner, like in SINGAPORE. Muslims, beware.


Dan, kalau benarlah telahan dan perkiraan penulis blog tersebut, maka laknat dan celakalah Melayu- Melayu dan Muslimin- Muslimat yang berdiri teguh dibelakang Melayu reject produk paling silap yang terhasil dari UMNO.

Semoga kita masih mempunyai masa untuk membetulkan langkah- langkah acuan Yahudi yang telah kita ikuti selama ini.

Kita adalah Tuan yang paling bodoh apabila memilih untuk tidak menjadi Tuan yang mengemudi bahtera. Kita terlupa bahawa setiap Muslim adalah Khalifah di muka bumi Allah.

Tiga perenggan di atas adalah tindakan yang wajar jika tulisan penulis blog itu benar. Kalian rasa, ia benar atau tidak? Anwar ni pengkhianat atau tidak?

Siapa ada hujah, sila bentangkan. Untuk kebaikan anak bangsa dan agama Islam di Malaysia.

4 comments:

Pak Oncu said...

Jang,,, semua manusia ada lah KHALIFAH,,,,, hahahhahahah

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

salam ziarah
anwar adalah pengkhianat no1 negara.sudah 10 tahun kita nampak geri geri dia yg cuba mensabotaj kepimpinan,memecahbelahkan bangsa, ekonomi serta perpaduan di negara kita.ianya sedang terjadi dan sudah mula berasap menanti jadi bara dan seterusnya jadi abu.tq

Harimau-Menaip said...

Pak Oncu,

Karpal bukan Khalifah den. Lim Kit Siang bukan Khalifah den.

Mungkin mereka adalah Khalifah Pak Oncu.

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

tidak keterlaluan kalau ummi kata..idea TGHH mengenai UG ada baiknya untuk kita renungkan..

mungkin kita tak nampak apa yang TGHH nampak..umat Islam akan menjadi khalifah sebenar2 khalifah di muka bumi ini kalau semua umat Islam kembali kepada Al-Quran dan Hadis..

wallahualam