Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

7.3.09

Melayu Dijahanamkan Oleh Melayu?

Kali ini, Dewan Pemuda PAS mencabar Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin untuk berdebat tentang isu siapakah sebenarnya penderhaka kepada Sultan. { sini }


Harimau percaya bahawa YB Khairy pasti akan menyahut cabaran Pemuda PAS tersebut. Ramai percaya, Khairy tidak "sebacul" Hishamuddin tetapi kegusaran yang utama adalah hujah-hujah yang akan digunakan. Bagaimana mahu berdebat jika kisah silam UMNO diwarnai oleh kisah-kisah penentangan terhadap kuasa Sultan dan Raja-raja? Ini bukan main-main. Kulup Sakah ada koleksi bukti-buktinya { sini }.

Yang bagus di mata Harimau, politikawan di Malaysia sudah mula membuka ruang perdebatan bagi mengangkat hujah, ideologi dan perjuangan parti politik masing-masing. Perkara sedemikian akan memudahkan rakyat membuat keputusan dan menguraikan kecelaruan yang terhasil dari serangan bertubi-tubi media arus perdana.

Sedikit sayang apabila isunya adalah sedikit berkaitan dengan Raja dan Sultan. Isu yang bakal dibahas mempunyai sempadan-sempadan yang cukup banyak dan "merbahaya". Percayalah, sempadannya terlalu samar-samar di mata penderhaka. Usah tersilap sentuh, nanti bakal menjadi "pesta" di media arus perdana. Yang buruk nanti, bangsaku juga. Yang jelik nanti, Rajaku juga.

Anak bangsaku tidak dimalukan oleh sahabat-sahabat berlainan bangsa dan keturunan tetapi dimalukan oleh yang umat yang sedarah dan segalur. Melayu memang berani dengan Melayu tetapi hilang jantan bila berhadapan dengan bangsa asing. Lihat sahaja di luar, berapa ramai pekerja Melayu yang kurang ajar pada majikannya yang Melayu? Berapa ramai pula Majikan Melayu yang tidak adil pada pekerja Melayu?

Kenapa pemimpin Melayu tidak memberi cabaran debat mengenai penderhakaan pada Karpal Singh? Atau mencabar Gerakan berdebat isu Bumiputera?

Melayu memang penjahanam Melayu kot? Sia paleh!

3 comments:

asrol said...

salam, apa komen pak rimau berkenaan PPSMI?

tok iskandar said...

Tokpun antara yang hadir di masjid negara dan berdemo sambil berarak ke Istana Negara.

Tok perhatikan polis yang berpakaian seragam pegawai ataupun polis biasa tak adapun nombor siri.takut jurugambar PR ambil gambar korang.Nama pulak tu pelik-pelik,Ada seorang pegawai kanan tu,bangsa Melayu tapi tok tengok namanya Sydney.Ada sorang tu Kamal tapi bangsanya India.Ini mesti tukar-tukar nama dengan kawan-kawan.

Kami di Masjid negara walaupun disekat oleh FRU di pintu utma masjid negara tapi masih dapat meloloskan diri sampai Kg Atap.Tok anggarkan seramai 10-15 ribu dari masjid negara sahaja.Rombongan dari Sogo dan Pasar Seni tok tak tahu.

Dekat-dekat selekoh ke istana Negara,polis mula buat provokasi.perarakan aman pada mulanya dicemari oleh lontaran gas pemedih mata.kamipun berpecah kepada 2 kumpulan dan polis yang berpakaian preman cuba membuat tangkapan rambang.Ada sorang tu cakap kat polis,kita ni sama bangsa bang nyaris nak kena tangkap.mujurlah ada tok aki yang bertongkat dan beberapa orang lagi datang membantu.mamat tu tok tengok dah kena cekup kolar baju dia.dengan bantuan tok aki dan beberapa orang pemuda setiakawan,polis akhirnya melepaskan mamat tu.

yelah kalau tak ada tangkapan macamana nak buktikan demo tu ganas.betul tak?

persepsi ramai orang polis bias dan cenderung kepada UMNO menjadi kenyataan berikutan tindakan ganas mereka hari ini ketika demo aman diprovokasi menjadi ganas.

Tok minta kerjasama rakan-rakan mengirimkan gambar polis-polis yang cuba mencetuskan provokasi ini.
Lepas tu kita hantar kat you tube biar satu dunia tahu.Tok dengar citer dr hatta ramli nyaris pengsan kena gas pemedih mata.Tuan guru Haji Hadi dan hj Mahfuz Omarpun kena sembur dengan gas.turur berarak bersama kami dari masjid negara ke istana negara ialah badrul hisham atau chegu bard

Harimau-Menaip said...

Asrol, saya suka ia diMelayu kan.

Tok Iskandar, terima kasih atas update tersebut. Semoga semua selamat sahaja. Amin.