Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

25.3.09

Setia Sesama Kengkawan!

Keputusan yang wajar dihormati walaupun...

Tahniah Khairy.

Mata mahu dilelapkan walaupun tidak mengantuk. Semoga Allah "masih" selamatkan Malaysia. Semoga masih ada tender dan sebutharga yang available untuk rakyat Malaysia..(sorry, terkeluar tajuk pulak!)

Nak tak nak....Setiakawan lah bro.!

Any comment(s)?

8 comments:

Anonymous said...

semoga malaysia selamat dari bala bencana..aku dh malas nk komen dah..melayu, melayu!!!!!!

melayuangkat said...

Salam Lagi anaku Harimau yang baru menaip,

InsyaAlla, sama-samalah kita berdoa Allah swt akan sentiasa Selamatkan Bangsa, Agama dan Negara kita.

(Pasal tender itu jangan bimbang, kalau dah rezeki tak ke mana. Selama ni majority kita tak ada tender pun hidup jugak)

Den tompang gembiro Orang sonogori den monang!!

Tahniah KJ!!

(Jangan Jealous!!)

MS said...

Bro,

1. Pada mereka2 yang sering memaki hamun aku(SUKJ)...terimalah salam haram jadah daripada aku.

2. Kalau tak puas hati lagi sila datang blog aku:

http://melayusesat.blogspot.com

3. Aku sokong Kj bukan berpandukan emosi tetapi aku lihat "Kualiti" yang ada pada KJ.

Anonymous said...

eden merangkap anak jati bahau..tak setuju bona dengan kemonangan KJ al guyub nie..eden gaso ado laie unsur rasuah ngan songlap bijik mato duit..paneh hati den baco eh..bukan den tak suko oang nogori jadik pemimpin mudo..tapi biarlah yang matang berfikir dan tegas percakapan..calon yang layak adolah mukhriz..tapi sayang calon den tak monang..den harap UMNO boleh berubah angin lopeh nie..buek undi baru..

tok iskandar said...

Sah.Lepas kiraan semula,KJ diumumkan sebagai ketua sayap muda Pekembar.Kekalahan Mukriz melenyapkan legasi memanda menteri pencen dalam Pekembar.Nampak gayanya esok cancellah che det ke perhimpunan Pekembar.

Mana sumber tok dapat.Korang boleh baca kat laman sesawang the star.
Bagi ahli-ahli Pekembar yang menjadi pengikut-pengikut Pak Lah,kemenangan menjadi milik mereka setelah kesemua calon yang direstui Najib tewas.Sorang demi seorang hulubalang kanan Pak Lah menang.Kak Ijat jadi tok tua wanita,KJ sayap muda,Razali timbalannya.Rizal tok ketua putera dan Rosnah tok ketua puteri Pekembar yang baru.

Mood penyokong-penyokong Najib dan Mantan Memanda Menteri tak payahlah tok nak ulas.sendiri mau ingatlah ok.Itulah lain kali jangan celebrate awal-awal.Nampak sangat darah muda dalam Pekembar tak suka kat Najib.

Esok juga dijangkakan senario yang sama dan Muhyiddin,Hisham,Zahid tumbang di tangan hulubalang kanan Pak Lah.Perebutan di dalam MT juga akan menyaksikan orang Pak Lah menang.Nasib Ismail Sabri dan Saifuddin juga kritikal kerana dilihat semakin menghampiri kem Najib.

Jika ini berlaku,kedudukan Najib sebagai PM dikelilingi oleh hulubalang Pak Lah dalam kabinet dan Pekembar.Tidak mustahil selepas pemilihan Pekembar,akan ada usul meminta Pak Lah kekal sebagai PM dan Presiden UMNO sehingga PRU13.

Khalayak ramai menanti dengan penuh suspen,najib sempat atau tak jadi PM.

Pejuang Bangsa said...

harimau ...

jgn jd harimau kecewa @ luka kerana calon anda kalah ..

jadi harimau berani dan mengaum kembali !!

penulis spt anda ini yg suka memburukkan parti sendiri dgn pelbagai persepsi . kalu muhkriz menang ,dia tak jaga ka kroni dia ??? aku nak tanya hang sikit ..

jangan dok main sedap ckp shj ..

meranarakyat said...

salam... hahahahaha.. sokong tetap sokong.. KJ kan byk berjasa kepada orang melayu(?????) atau rasa tak puashati para perwakilan yang datang(??) atau kerana siasatan lembaga displin langsung tidak telus? atau memang ahli akan terus berpuak-puak sampai bila bila.. Tahniah KJ

Harimau-Menaip said...

Pejuang Bangsa,

Saya cuma bercakap apa yang orang bawah rasa dan fikirkan. Saya bukan cakap ikut sedap mulut.

Ingat bro...kepercayaan orang bawah itu penting. Jangan jadi pergerakan syok sendiri.