Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

25.3.09

Transformasi Telah Bermula?

{kemaskini} Malangnya, Puteri UMNO yang berkelakuan ala-ala Pom-Pom Girl tetap dengan keputusan yang tidak memeranjatkan. Tiada transformasi agaknya untuk Puteri melainkan YB Rosnah betul-betul serius untuk mentransformasikan Pergerakan Pom Pom Girl tersebut.

gambar dari www.parlimen-penggerang.com



Tahniah! Kak Ijat telah menang!

Pergerakan Wanita UMNO memperolehi kemenangan yang pertama dan menjadi transformer sulung buat UMNO.

{bersambung}

10 comments:

Anonymous said...

takpe le...sokong sebab anak dia lawa

Malaysian said...

Tahu Tentang Keputusan Terbaru Pilihan UMNO Di...
Know the latest UMNO election result @ ...

Go!Malaysian...
http://gomalaysian.blogspot.com/

melayuangkat said...

Salam Harimau,

Beginilah kehendak Illahi setakat ini, semuanya semuanya Selamat.

Tahniah pada dia.

zara said...

Salam Harimau Menaip,
Ucapan tahniah untuk beliau dan semoga Wanita UMNO terus giat bersama memimpin rakyat.

hilux said...

rambut kak jat tu ori ker local tu? saya cadangkan agar kak jat ni tutup penuh rambut dia,tak payahlar keluarkan jambultu lagi.dah jadi ketua wanita kenalah tunjukkan yang baik2 pada seluruh wanita kat malaysia ni.aurat tu...

Anonymous said...

KJ bersalah atas politik wang tapi tetap terpilih ketua pemuda!!!! Transformasi masa depan yang sifar di undi oleh para wakil yang kotor & tidak bertanggung jawab..sungguh malang nasib UMNO.

Anonymous said...

Kpd Anon March 26, 2009 12:10 AM

Apa yang anda rasakan sebenarnya itulah yg dirasakan sangat2 oleh hampir keselutruhan akar umbi dibawah sana..aku tak dapat melelapkan mata hingga dinihari semalam mengenangkan keputusan tersebut, terutama ketua pemudanya..

Anonymous said...

datuk shahrizat,

tahniah lar dh menang..lepas ni jgn dok sibuk lg dgn sisters ini islam tu..mentang2lah nori dan marina ada kat situ..jgn nk gatal2 g entertain si imam sesat aminah wadut tu lagi..ingat, pegangan kita kat sini sunnah wal jamaah, bukan islam liberal ye!!!!!!!!

Anonymous said...

mungkin kemen ini terlalu lewat tapi ingin saya suarakan juga..

umno sukar untuk mendapat sokongan anak muda jika kekal bersikap seperti yang ditonjolkan ketika perhimpunan yang lepas.

wanita umno kelihatan amat tidak matang ketika meraikan kemenangan walaupun mereka maklum akan ada siaran langsung. ada antara 'nenek' yang menang telah terlompat-lompat dengan menggunakan kasut tumit tinggi kerana terlalu gembira. pengacara majlis yang mengumumkan juga tidak berhenti-henti berkata "harap semua dapat bertenang, sila bertenang, tenang dan tenang". ini mengalahkan pelajar datjah satu yang sering ditenangkanguru di sekolah. apakah yang ingin mereka cerminkan?

rahman,ahchong,muniandy said...

UMNO & BN CELAKA DAN SIAL.



UMNO & BN memang hina dan celaka .. masyarakat belum sedar lagi ,masuk lah PAS,DAP atau PKR, dah tau UMNO dan BN tak pernah bela rakyat,masuk jer PKR dan PAS, yang pasti nya terbela,sama rata ,hak rakyat di dahulukan pedulikan sultan.apa guna sultan kalau kehendak rakyat tidak diturut,biar rakyat yang tentukan siapa yang harus perintah,tak perlu ada sultan dah ketinggalan zaman..dah kuno amalan beraja ni,kalau boleh kami nak PRESIDEN, baru la sama standart dengan Singapore, mufti pun sama.maki jer pasal sokong UMNO & BN.

PAS & PKR adil.. perjuangan kan nama ALLAH.. orang lain pun nak pakai jugak nama allah .. tak kesian ker?beri la kristian peluang pakai nama ALLAH sekurang kurang nya senang nak berdakwah,kenapa orang UMNO CELAKA tak faham faham, "salah" kah nak bagi nama Allah pada kristian?
Apa yang Karpal King sebut tu memang betul Pemuda Umno memang celaka pasal sanggup hantar "2 peluru",
Pemuda Umno layak di gelar celaka pasal bukan 'ISLAM PAS',cuma anutan 'Islam UMNO'
"Islam & Melayu" PR tak terasa apa apa pun pasal memang layak di celaka kan Pemuda UMNO,
celaka PEMUDA UMNO berani masuk parlimen "PUKUL OKU" ,sial PEMUDA UMNO tunjuk samseng,baru jer nak 'tegur' Karpal KING dah di tuduh bertumbuk, penipu la PEMUDA UMNO ni, lain kali terus pegi tumbuk tak payah tegur, tak buat pun orang dah kata samseng ,Pemuda UMNO memang celaka pasal tak baling batu pada kereta kerabat raja,pemuda umno memang celaka lah.."pendek kata semua nama depan atau belakang ada UMNO memang celaka lah"


UMNO & BN memang celaka,pasal maki celaka pada en karpal king tu, pantang sangat hudud dilaksana kan..over my dead body kata karpal king, tapi sayang sekali kami PAS & PKR pada Karpal King..UMNO tetap celaka pasal pertahankan hak ugama & bangsa, cuba cuba la perjuangan kan hak sama rata..tak payah bagi anak2 melayu masuk Universiti melainkan ada stpm,HAPUSKAN MATRIKULASI, hapuskan sistem kuota,biar sistem merit ,

UMNO = malay and of course malay are PIG and they are stink! but remember this only apply to malay UMNO's,cause none UMNO's not consider as ultramalays. so there are not pig as umno pig's.

UMNO memang celaka ambil alih kerajaan secara merampas kuasa, kesian DAP selalu bahagi untung projek 90 % Nizar pulak dapat 10% , celaka hoii celaka UMNO dan BN baru 11 bulan PR perintah UMNO & BN ambil alih keraajan dengan cara paling hina,memang sial,tabur pasir dalam periuk nasi Nizar and the geng memang celaka UMNO & BN,

UMNO & BN memang celaka,kesian HINDRAF, sampai hati roboh kuil hindraf di "tanah haram",UMNO & BN memang celaka mengamal kan ethnic cleansing,bertambah celaka pasal kaum india yang pegang MAXIS,bertambah celaka lah UMNO & BN pasal biarkan ramai lawyer & Engineer dari kaum India,sial dan celaka UMNO & BN membantu sekolah jenis tamil,

UMNO & BN memang celaka pasal HINDRAF & DAP nak tuntut sama rata dengan hak bumiputra tak di layan,apa salah nya DEB di hapus kan sekurang kurang nya India dan cina boleh masuk ambik projek..setakat ambik sub buat jalan atau supply barang mentah yang 90% nilai dari projek apa la sangat,patut nya dapat 100% baru adil,

memang sial UMNO & BN ..hoiiii celaka kenapa nak pertahankan DEB, tengok contoh di Pulau Pinang sekurang kurang nya komisen projek dapat jugak 1% Guan Eng bagi pada melayu PKR,betapa "adil nya" Khalifah di penang ,UMNO & BN patut contohi khalifah yang satu ni,

Pasal kes YB Eli.takde kerja lain lah,mesti kerja UMNO & BN,biar la Helmi nak ambil gambar,YB Eli nak kangkang ker nak telanjang ker apa UMNO & BN peduli, salah ker nak tido dengan lelaki melayu?arghh memang celaka UMNO & BN nak zina pun tak boleh..

UMNO & BN lagi celaka tiru harapan baru untuk rakyat ke putrajaya 16 sept,last last idea tu di cilok oleh BN.
memang celaka sial lah...

UMNO & BN memang celaka,pasal bagi bantuan subsidi & duit poket pada nelayan,pasal tu la harga Ikan mahal, dah la minyak bagi bantuan duit poket bulanan pun dapat,memang sial lah UMNO & BN,

hoooii lahanat UMNO & BN kami tak mau dah bantuan dan hak istimewa selama ni takde apa yang istimewa, bagi sama rata jer pada kaum lain pasal melayu cuma 62% jer dalam malaysia, yang paling layak dan paling banyak perlu di bantu kaum HINDRAF,di ulangi kaum HINDRAF.

UMNO & BN jangan sesekali nak perjuangkan DEB,hapuskan pemilikan bumiputra 55% dalam pemilikan syarikat senarai awam di bursa saham..tu baru adil..faham tak!

Hoii celaka UMNO & BN kami nak lagi subsidi ,ambik lagi duit petronas,mana cukup setakat royalti jer..seboleh nya nak semua duit petronas biar minyak seliter 1.20,baru adil.

hoii UMNO & BN apa la sangat nak perjuang kan bangsa, apa ada pada bangsa,kami dah boleh jatuh bangun sendiri,sekurang kurang nya kalau susah ahlong dan tauke tauke cina boleh tolong.hapus kan bantuan MIKRO KREDIT,HAPUS KAN SEGALA BANTUAN PERNIAGAAN PADA BUMIPUTRA,APA PERLU NAMA BUMIPUTRA,TAUKE AHLONG KAN ADA,
hapus kan MARA, MARA langsung tak membantu anak anak melayu! Pasal MARA ada dalam DEB memang patut di hapus kan, hoii UMNO dan BN faham tak.. selagi kamu tak buat apa yang kami nak..akan kami fitnah akan keborbrokan kamu,sial punya melayu UMNO.