Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

2.3.09

Telatah Pemuda Cawangan

Betul kata teman Harimau, "kena tengok dulu video di blog Lim Kit Siang, baru tahu siapa yang hampas kedaung". Seorang lagi teman memberi sms " Bro, tengoklah video d parlimen dlm blog Lim Kit Siang. Irrefutable evidence...Pemuda UMNO memang...!$&*&#"

Benar. Malu pula rasanya melihat telatah pemuda-pemuda yang menahan seorang yang cacat dan memaksa beliau berkata-kata. Agaknya Melayu sekarang sudah tiada adab lagi kot?

Alaaah. Biasalah. Pemuda peringkat Cawangan je. Itulah mentaliti tahap cawangan kot?

klik sini untuk video Abang Pal dan Pemuda UMNO.

12 comments:

Anonymous said...

Melayu kena biasakan "kurang ajar"..orang yg "kurang ajar" dan hanya memikirkan "kepentingan bangsanya sahaja" nampaknya yg maju dan bertambah maju..pedulikan apa orang kata..bila letih mereka akan berhenti..yg penting hasilnya..

hani said...

salam tok rimau,
malu malu malu nya tndakan dorang tu, kutuk org lain ber demo, kutuk org lain g parlimen tp dorang pon wat perkara yg seruper gak..nk tunjuk hero ke?? nk defend raja konon..suh dorang tgk sejarah balik..atau g ke blog labun kulup sakah tu..ader citer org umno defend raja..

Sedingin Salju said...

Wey tok rimau, kalau orang maki tok rimau dengan perkataan sebegitu, sukakah? Oi kalau saya bantai saja. lagi-lagi kalau dia tu oku. Ingat, saya pun oku jugak. Saya buta. Buat apa nak kesian orang macam tu? Dahlah cacat, tak sedar dia tu cacat. Dahlah cacat, buatlah cara cacat.

Syeikh Al-Hafiz said...

Hani,

Pindaan perlembagaan untuk elak kerabat diraja buat jenayah.

Kalau orang Melayu tegas sikit dah kata kurang ajar. Kalau mentaliti macam ini senang Amerika nak beli Malaysia.

SAYANG SARAWAK said...

betul tu hani...

Anonymous said...

memang benarlah pemuda umno ni celaka seperti didakwa Karpal

Anonymous said...

Sekarang muka samseng Pemuda Gerombolan Pekembar tu dah mengelabah, muka dah keluar kat video, tunggu masa time mereka nak kena pukul dalam tahanan, agak nya lah kalau polis tahan mereka.
Kita tengok siapa mereka ni samseng sampai kat mana....kita tengok kalau mereka kena dakwa si lidah kontot Krismuddin yang berjanji akan mempertahankan mereka. Silap hari mereka yang nampak garang dengan orang duduk kat kerusi roda tu jadi macam luncai dengan labu nya.
Ingat kena bagi tahu Pemuda UMNO ni yang mereka ingat mereka sahaja orang Melayu dalam Malaysia ni.

melayuangkat said...

Salam anakku,

Orang cacat???

Dia cacat pada kaki tapi tidak pada Semangat.

Orang Melayu tak kiralah UMNO ke apa apa ke, Cacat pada Semangat.

Semangat kasih mengasihi antara satu sama lain. Tiba tiba pula lebih simpati pada DAP dan apa sahaja yang UMNO buat semua tak betul.

Siapa sebenarnya cacat??

SAYANG SARAWAK said...

kesabaran ada tahapnya namun ia tidak menghalalkan kita utk bertindak ganas lebih-lebih lagi jika ingin mendapat publisiti. ini bukan caranya kita bertindak. banyak saluran lain yang boleh digunakan bagi mengatasi apa jua kekusutan. semoga Pemuda UMNO tenang dan cari jalan yg terbaik demi survival parti.

kulatlapok said...

Itulah yg aku cakapkan bro.. bukan kita tak tak sokong bangsa Melayu bila dicaci, tapi sebenarnya kena tengok situasi skrang ni.. itulah namanya bila Pemuda UMNO mencipta nama dengan berbagai cara.. macamana mereka yg menghaiwankan Agong?? camana?? apa tindakan Pemuda UMNO?? Inilah betapa hiponya mereka..

QasehNuryz said...

Perlukah di beri simpati pada si cacat celupar ni?
Kita melayu bro rimau.Jgn nk di bela mereka² ni pulak.Dah mmg sah² kurang ajar!

Anonymous said...

Apa kata kalu tengok dari pada Tuan ni pulak:

http://mahaguru58.blogspot.com/2009/03/kerna-pulut-santan-binasaamarah-pemuda.html