Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

3.3.09

VIDEO PENUH PERSIDANGAN KERAJAAN DI BAWAH POKOK

KLIK SINI UNTUK MENONTON DENGAN LEBIH JELAS DARI SEGI AUDIO DAN VIDEO; BERKENAAN MASALAH KERAJAAN YANG DIHADAPI. ANDA BUATLAH KEPUTUSAN, SIAPA YANG LAYAK MENJADI KERAJAAN.

8 comments:

kembara putih said...

Lawak bodoh sungguh la sdr ni, patut lah UMNO hampir pupus

Harimau-Menaip said...

Aku tak cakap pun persidangan DUN Perak. Sorry lah kalau aku buat hang over teruja...

Anonymous said...

Salam Tok Rimau,
Sekali tengok nak tergelak, 2 kali tengok sedih pun ada... bukan apa, dlm tahun 2009 ni pun ada yg terfikir nak balik ke zaman P.Ramlee! Kalau berjaya lepaih ni Camry kena kasi tukar dgn tikar terbang lah!

Anonymous said...

hebat... macam cerita perali!

Anonymous said...

Saudara boleh lihat dan komen
PEGAWAI TUGAS KHAS MB KEDAH KAHWIN ISTERI ORANG
http://murshidahmustafa.blogspot.com/

Unknown said...

aku hairan dengan red rooster.

awat akai hang sengkek benor? aku tak nampak apa2 kurang pada zaman p. ramlee. malah zaman p. ramlee orang2 lebih kreatif, lebih bebas bersuara. sedangkan p. ramlee itu sendiri berfikiran lebih jauh ke depan. bukti dia, tengok balik babak sekolah dalam filem pendekar bujang lapok, babak ramlee tanya sudin apa baca "alip mim nun wau, alip tendang wau...SARKIS!" (UMNO = SARKIS). p. ramlee sendiri lebih ke depan dengan pemikiran yang begitu kritis. hang pun dok tengok p. ramlee tak jemu2...hang pandang lekeh zaman dia? hang patut pandang lekeh diri hang sebelum melekehkan zaman p. ramlee, walaupun teknologi tak sehebat zaman sekarang, tapi idea dia sudah pun menjangkau ke zaman kita.

p. ramlee lepas meninggal dapat tan sri, sekarang nak dapat tun pula. cuba bagitau siapa lagi yang sehebat itu yang sudah meninggal? lekeh la hang punya akai bro.

NONG said...

HAHAHAAAAA....
Ingatkan apa.Suspen betul..
Kalau tuan dekt padaku..akan ku cubit2 pipimu :)

pemanduteksi said...

topat skali...montori tu pun pakai topi ado lambang PAS layi..!! Wali kot P.Ramlee ni dulu..!!!