Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

9.4.09

Barisan Jurutera Baru Untuk Merombak-Rawat Malaysia.

{senarai penuh menteri, sila klik sini}
{maaf, bahasa bercampur-campur}

Harimau No komen. Memang DS Najib orang yang mendengar. Kalau prestasi Pak Menteri baru ni macam hampeh lepas 6 bulan, DS Najib mungkin akan tukar.

Ucapan Tahniah

Tahniah Datuk Shaziman; sebagai anak nogori, den banggo boto. Montori JKR sokarang. Banyakkan kojo Sobutharga kek Nogori kito ni. Hehehe..

Datuk Mukhriz dan Datuk Razali Ibrahim, tahniah jugak. Korang memang pasangan idaman orang bawah. Tapi apo nak buek. Takdo joki kato orang kampung. Ni bilo orang dah bagi amanah, buek boto-boto.

Datuk Hasan Malek pun tolah buek idung den kombang kuncup. Mano taknyo, orang Pilah tu poiit!

Tok Pa, sekarang agak mencabar sikitlah. Selalulah ke luar negeri. Senang-senang nanti, belilah buah tangan untuk orang kampung. Sonang sikit diorang nak undi lagi.

Lupo lak. Datuk Rais. Orang Jolobak Jolobu. Memang dah baguih tu baguih yo. Nak buek macam mano. Yo Tok? Sonang-sonang, boleh jumpo Datuk maso ngeteh kek kodai No. 8. Datuk bilo nak balik Gagu?

Yang lain-lain yang tak disebut nama, sekalung tahniah juga diucapkan. Kesimpulannya, Kabinet yang mantap dan boleh dipercayai. Kerja betul-betul! Banyak mata sedang memerhati.

{tambahan}

Cuma, peringatan blogawan ini wajar diberi perhatian:

Kalau Jamil bersama Mashitah bersedia dan bertekad ‘memburu’ Nga, saya katakan kepada Jamil, jangan lupa juga memburu SIS dan sekutunya. Bagaimana nak ‘memburu’ SIS, itu Jamil lebih tahu sebab dia bekas tentera.
Jamil jangan hanya sibuk memburu Nga kerana dia DAP tetapi melepaskan SIS dan kumpulan anti hadis kerana mereka UMNO, separti dengan Jamil
. {sini}

8 comments:

Desperado said...

Salam Tok Ghimau...

Kalau nak ghembat logo, amik yang dekat posting SIGNIFIKAN UCAPAN NAJIB, yang itu letak centre betul, yang dekat den punyo blog tu senget pasal blog den ado poblem skit...

p/s: Den tak senget, blog ajo!

Zolkharnain Abidin said...

Kobang bonar idung ghimau, dapek banok montori. Idung den jugok yang kompeh...nasib, nasib....

melayuangkat said...

Salam lagi Tok Rimau,

Ingat tak Mak Cik pernah kata "Baik tetap Baik".

Mak Cik syukur D Rais Yatim dilantik semula, rugi kalau dia tak dilantik.

Ini semua rezeki masing masing. Semoga Nafas baru ini dapat mendatangkan kebaikan pada Malaysia, InsyaAllah.

DNL said...

salam To Rimau,

agak agak sape lah yang suruh DS Najib boh DS Zahid kat MINDEF nie ye????

Hehehehee .... kena aktifkan balik lah syarikat bekalan i yg dah mampus nie....

luah fikiran said...

Apapun tahniah kepada mereka yang dilantik. Nak puaskan hati semua pihak, mana boleh? Banyak lebih baik daripada barisan kabinet sebelumnya. Kita kena beri ruang dan peluang untuk mereka melaksanakan tugas-tugas mereka. Kita ikuti dan lepas itu kita komen. Saya ada banyak menyentuh soal pemimpin ini dalam posting-posting saya yang terdahulu. Sudi-sudilah layari!

ha ha ha har said...

Salam Tok..

Macam C-Bok kata..ngapa MeCD kena tutup...kalau dah di tutup misti ada cara lain untuk badan dalam MeCD bergerak..mungkin Safie lebih AFDAL untuk menagani issue ini..ha ha ha ha..

Wahh..Ghrimau ..Raja Nong tu sapa?? Tak kenai la ..tapi tak pa Menteri tak penting aje ..

Orang kata nanti Mukhriz boleh menangani issue AP..any comment???

KJ tak naik ..biarlah dia memperkasakan Pemuda UMNO yang parah tu...

Zahid pegang posisi tempat Lubuk Duit..moga-moga beliau tak rambang mata ..ha ha ha ha ha ha ha..

Nampak gayanya Muhidin kena kerja kuat menagani issue di Kementerian Pelajaran,,PPSMI teutamanya...

Hishamuddin ..lega sikit..pasal sepupu dia bagi Jawatan KDN..nak grooming jadi PM nampak ..ha ha ha ha ha ha ha ha..harap boleh ler kot..

Nasib baik Najib bagi Koh Soo Kon Senator..kalau dia bagi Samy ..lagi bagus ..ha ha ha ha ha

Sekarang nih nak tunggu sapa jawatan Bendahari dan setiausaha UMNO baru dan jemaah Ahli MT...

Agak-agak Tingkat 4 ada lagi tak masa Najib nih!!!!!

Wassalammmmm

P/S Aku masih tidak percaya Najib boleh membela nasib Melayu..full stop

----- Jennifer ----- said...

your blog is very good

Anonymous said...

Salam Bang,

Apsal lar melayu bodoh sangat(perwakilan UMNO lar, siapa lg..) Salah sorang yang patut dilantik jadi Naib Presiden ialah Dr Rais Yatim. Mereka ni mmg tidak kenal mana kaca mana permata. Mereka ni bukan jauhari yang mampu mengenal manikam. Macam mana orang2 yang tidak mampu berfikir (bahasa kasarnya ialah BANGANG) ini boleh dilantik menjadi perwakilan?

Mata besar sebelah.